IT NewsАкценти

Кой отговаря за дигиталната трансформация

Перспективно мислещите лидери знаят: въпреки че екипът има специалисти, отговорността за реализиране на техните идеи и получаване на икономически ползи се крие не само в тях, пише в портала InformationWeek Роб Уитфийлд, генерален директор на консултантската компания Ferrazzi Greenlight, услугите на която се използват от корпорациите от списъка Fortune 1000.

Всеки ден съм изумен от скоростта на промените в света. Ярък пример е експоненциално развиващата се технология. Понякога си спомням дните, когато нямаше електронна поща, социални мрежи, твърди дискове. Когато операциите за зареждане / записване и четене / запис са отнемали повече време, отколкото е необходимо, за да видите всяка статия. Времената са се променили и това е само началото. Много от нашите клиенти работят по изкуствен интелект, машинно обучение, безпилотни летателни апарати и т.н. Това налага огромна отговорност на ИТ отдели и техните мениджъри.

Когато мисля за въпроса кой е отговорен за дигиталната трансформация, разбирам, че мнозина ще посочат CIO. Мисля, че това е недалновидно. Според традиционните и, слава Богу, остарели възгледи, всеки е отговорен за резултатите от своята работа, а изолираните служители и отдели действат независимо. Перспективно настроените хора и екипи разбират, че специалистите са концентрирани във функционални звена, но в същото време отговорността за реализацията на идеите, максимизирането на резултатите и икономическия ефект се крият върху всички.

Освен това, изчезнаха дните, когато маркетингът, обслужването на клиентите, човешките ресурси или всеки друг отдел даваха възможност на CIO и IT специалистите да определят визията си и да я реализират.IT NEWS

В най-успешните екипи ИТ специалистите предоставят възможности, но успехът изисква споделена отговорност. ИТ директорите не могат да четат мислите на колегите си и да отгатват техните желания, така, като всички ние не можехме да правим това преди 20 години, мислейки за нещо като Uber, Lyft и т.н. Всъщност Uber  е само на 10 години, а Lyft е още по-млад.

Що се отнася до съвместната работа на екипи от художници по идеите, дизайна, издаването на резултата и практическото му прилагане, това е изцяло споделена отговорност. В допълнение, това е случаят, когато трябва да се откажете от поведенческата гледна точка и да преминете към подкрепа на нови резултати, които технологията ще донесе. Виждаме ли това? Да, понякога. В други случаи виждаме, че ръководителите на отделите стават участници в процеса. И понякога виждаме „лидерите на тениса“, както ги наричам, защото те хвърлят топката през мрежа от изолирани единици и всъщност заповядват „ направи го“, „разреши този проблем“ или „поправи това“.

Ако измерваме успеха, като тези организации, които могат да разширят обхвата на дейност на всяка единица, за да задоволят клиентите, да намалят разходите и да направят служителите си по-радостни, тогава отправната точка винаги ще бъде да се чувствате сигурни, да говорите откровено за вашия опит – добре, лошо, безразлично, навреме, със закъснение и т.н., и се озовете на сигурно място, където нищо не остава неизказано.

Това не е лесно, но е абсолютно необходимо, ако искаме да насърчаваме дигиталната трансформация във всички дивизии, ако организацията иска по-добре да изпълни мисията си. Не забравяйте, че дори ако вие, вашите лидери и вашата организация не успеете да се справите с това, вашите конкуренти ще се справят и ще се окажете изоставащи. С нарастващите темпове на промяна в организациите се появява ново ниво на отговорност.

Решавате ли проблемите си, каквито и да са те?

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close