Вие сте маркетинг асистент или unior digital specialist. Ако ви е назначен ментор – поздравления, това е щастлив билет. Но уви, в много компании тази практика е рядкост.
В останалите случаи се опитайте да запазите контрол над развитието си в компанията. Това не е толкова трудно, колкото изглежда. Кажете с какви задачи искате да правите, поемете инициативата, задайте въпроси на колегите си.
Ако е възможно, незабавно започнете със социалните мрежи. Научете как се подреждат акаунтите, какво съдържание се публикува там, какви въпроси задават абонатите. Наблюдавайте формата, в която са комуникирали с абонатите. В същото време, потопете се в бизнеса, внимателно следете конкурентите. С подходящи умения ще ви отнеме 1-2 седмици.
След това се свържете или помолете да се присъедините към e-mail маркетинга. Изучавайки предишния опит, предложете да напишете текста на бюлетина, да усвоите услугата, сложете няколко текстови писма в него. Обърнете специално внимание на темата на писмото – текстът може да бъде безкрайно добър, но каква е ползата от него, ако темата не работи, а Open Rate е ниска. Това ще отнеме още една седмица.
Сега пристъпете към контекста. Вижте как се създават текущите рекламни кампании. Научете какво е насочено времето и география, как се задават процентите, какви отрицателни думи се използват. Намирате грешка? Чувствайте се свободни да предлагате препоръките си. Помолете да практикувате изграждане на семантично ядро за нова услуга или действие.
Идва тежката артилерия: сега можете да влезете в SEO. Вижте какво е на сайта ви от съдържанието работи в полза на популяризиране, как е подредена навигацията, дали има блог, какви ключови думи популяризират вашият уебсайт и кои елементи от външната оптимизация са изпълнени. И отново следим конкурентите. Една седмица трябва да е достатъчно.
И точно сега е време за анализ. Научете какво и как е настроено в личния профил, какви са целите, какви числа се събират. Прегледайте отчетите, погледнете уеб браузъра. Анализът е един от най-важните раздели на онлайн маркетинга. С негова помощ ще научите каква част от рекламния бюджет се губи и какво носи максимален ефект.
До края на пробния период трябва да имате ясна представа за ефективността на каналите, системата за разпределяне на бюджета. Освен това трябва да познавате конкурентите си и целевата аудитория. През следващите шест месеца трябва да научите как да оптимизирате маркетинговия си бюджет.