Marketing

От какво се състои маркетингът за ИТ компания?

Исторически се е оформило, че ИТ компаниите не са съсредоточили вниманието си върху факта, че има живот и  „извън ИТ”. Те сами откриват за себе си и алгоритмите за продажба на своите услуги и канали за продажбената си дейност.

Така намереният от тях подход работил успешно и те не смятали да изучават непонятния за реализацията вид на техните услуги  маркетинг.

Към маркетинга ИТ компаниите преди причислявали изключително SEO и водене на социални мрежи. Възможно е да са добавяли към това и контекстна реклама, но  всичко по-горе, дори и с бегъл анализ и опит на колеги, не отговаря на техните очаквания.

Минава време. Конкуренцията в ИТ с всяка година расте, увеличавайки се няколко пъти за няколко години. Офертите за един проект започват да нарастват и стават от 50 на 150. ИТ започват да разглеждат други канали за продажби, сред тях и странният и още непонятен маркетинг за ИТ компании.

Собствениците на ИТ компании стават по-опитни и умни. Те вече започват да смятат стойността за привличане на един клиент и знаят какво е среден чек. Именно този мост и свързва маркетинга и продажбите в ИТ.

Един добър маркетолог винаги може да каже приблизителната цена на привличане на един клиент. Той, подобно на продажбите, знае, че с определен брой действия ще има определен прогнозен резултат.

Маркетологът може да ви предложи няколко стратегии, които вие, като директор на компания, може да изберете за себе си.

Какви могат да бъдат тези стратегии?

По стойност и срокове за привличане на клиент.

Краткосрочна стратегия – пускане на рекламна кампания с приблизителна стойност на един клиент, например Онлайн магазин, от $ 500 до $ 800 и период на привличане до 1 седмица.

Дългосрочна стратегия – стартиране на маркетингова дейност с дългосрочен период от половин година до две години с плащане от $ 100 – $ 200 на клиент, последвано от минимизиране на плащането.

По ориентация:

Външен маркетинг – маркетинг, който има за цел да привлече клиенти.

Вътрешен маркетинг – маркетинг за привличане на служители.

По-долу Ви предоставяме списък на основните дейности на маркетолога.

И да, маркетинг за ИТ компании не се основава на едно SEO.

Външен маркетинг

  • Действия
  • Изследвания
  • Търговски обекти
  • ИТ пазар
  • Западни заплати
  • Конкуренция
  • Перспективни ниши
  • Успешно конкурентно действие!
  • Успешни презентационни материали
  • Профилни портали и форуми
  • Работа с уебсайта на компанията
  • Консултации относно разработка или подобряването на сайта
  • SEO
  • Водене на блог за привличане на клиенти
  • Разработване на концепция за целевите страници
  • Подготовка на презентационни материали
  • Информация за компанията
  • Търговска оферта
  • Портфолио
  • Други презентационни материали
  • Работа с клиентска база
  • Upsale, CrosSale
  • Анкети
  • Отзиви
  • Поздравления за празници
  • Email маркетинг
  • Събитиен маркетинг
  • Нетуъркинг с крайни клиенти и партньори
  • Вирусен маркетинг
  • Партизански маркетинг
  • Посетителски постове
  • SMM
  • LinkedIn
  • FaceBook
  • Twitter
  • Instagram
  • Affiliate маркетинг
  • Поставяне на информация за фирмата в каталози и специализирани ресурси
  • Реклама
  • Платени гост-публикации
  • Контекстна реклама в Google AdWords
  • Контекстна реклама в търсачките
  • Контекстно – медийни мрежи
  • Ремаркетинг
  • Банерна реклама

 

Вътрешен маркетинг

  • Действия
  • Изследвания
  • Изследване на конкуренцията
  • Проучване на заплатите
  • Изследване на ИТ пазара
  • Работа с уебсайта на компанията
  • Водене на блог с цел привличане на служители
  • Разработване на концепция за целевите страници
  • Подготовка на презентационни материали
  • Представяне на компанията за бъдещи служители
  • Подготовка на видео материали за компанията
  • Подготовка на материали за панаири
  • Корпоративни атрибути
  • Работа със служителите
  • Email маркетинг
  • Регистрация в каталози
  • SMM
  • LinkedIn
  • FaceBook
  • Twitter
  • Instagram
  • Реклама
  • Спонсорство
  • Насочване в социалните мрежи
  • Контекстно – медийна реклама
  • Офлайн

Като цяло, в една статия е малко трудно да се опише огромният свят на маркетинга, който може да се направи за ИТ компания.

Целта на тази статия е именно да се каже, че има място за развитие. Маркетингът не е просто SEO. Маркетингът е полезен и рентабилен.

И много интересен !

 

Тагове
Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close