Силвия Маринова
С желанието си да хуманизира онлайн пространството, Силвия Маринова основава Luau Group – агенция за дигитален маркетинг, съсредоточена в разработването на стратегически решения за ефективно позициониране на продукти и услуги в Google и други търсачки. Luau Group вече 9 години създава, оптимизира и поддържа дигиталната презентация на над 650 бизнеса и може да се похвали с доволни клиенти във всички краища на света – от Исландия до Япония и от Норвегия до Нова Зеландия.
Защо Google?
Когато имате нужда от отговор на въпрос, къде отивате? В Google, разбира се! Със своите 4.3 милиарда потребители и десетки хиляди обработени заявки всяка секунда, Google е безпрецедентен глобален лидер, контролиращ над 92% от световния пазар на онлайн търсачки.
Въпреки отявлената доминация и предлаганата безпрецедентна възможност да се достигне над половината от населението на Земята, голяма част от собствениците на бизнеси все още не се възползват от безплатната реклама, която търсачката предлага. Посредством изграждането и следването на подходяща и всеобхватна дигитална стратегия, Google ще донесе значителни ползи за развитието на вашия бизнес и неимоверно ще увеличи разпознаваемостта и продажбите ви. Ако все още не сте разкрили пълния потенциал на бизнес портала Google Business Profile, в следващите редове ще ви дам няколко полезни съвета, за това как да създадете успешна онлайн маркетингова стратегия в Google.
Какво означава ефективно позициониране в Google?
В нашата агенция наричаме Google новият “landing page” за всеки бизнес или с други думи вашата дигитална визитна картичка, която включва не само информация за контакти, но и полезни линкове, снимки, отзиви от клиенти и много други – накратко, всичко онова от което потребителят има нужда, за да реши дали да се възползва от вашата услуга или продукт без дори да се налага да посети вашия уебсайт. Панелите с информационни полета, които се показват в Google и съдържат данните на вашия бизнес, са предназначени да помогнат на потребителите да получат информацията, от която имат нужда по бърз и удобен начин. Въпросните информационни панели се генерират автоматично и Google показва данни, които индексира от различни източници в мрежата. За разлика от другите платформи където потребителите виждат това, което собственика на бизнеса е въвел за себе си, Google може да покаже различна или допълнителна информация, тъй като работи на принципа на краудсорсинга. Затова и потребителите я предпочитат и имат повече доверие в търсачката, а моят съвет към всички собственици на бизнеси е да проверяват регулярно какво пише за тях в Google и да управляват навременно информацията за своите бизнеси.
Как да управляваме бизнес детайлите си в Google?
Google предлага управление на напълно безплатен профил, давайки възможност на всяка компания да оптимизира своята презентация чрез бизнес портала Google Business Profile. Продуктът е подходящ както за търговски обекти така и за майстори занаятчии, които обслужват клиентите си на техния адрес, като например водопроводчици и почистващи услуги – тези бизнеси могат да посочат района, който обслужват. Част от детайлите, визуализирани в информационния панел, включват име, адрес, телефон, уебсайт, точна локация на картата, работно време, кратко описание и отзиви от клиенти с възможност за публикуване на публичен отговор на ревюто от собственика. Продуктът предлага и възможност за персонализиране на бизнес профила със снимки, видеа, линк към ценоразпис, оферти, и други публикации. Ако досега не сте използвали бизнес портала Google Business Profile можете да отидете на адрес https://www.google.com/business и да следвате стъпките за създаване и верифициране. Изключително вероятно е Google вече да има информация за вашия бизнес и той да съществува в Google Search и Google Maps, като в този случай следва да потвърдите, че сте собственикът чрез получаване на персонален код по имейл, телефон или по пощата на адрес. След завършване на процедурите по създаване и верификациране на вашия бизнес, използвайте интуитивния интерфейс за управление на профила си, за да добавите актуална и атрактивна информация.
Как да подобрим класирането на бизнеса си в Google?
Оптимизацията за търсачки е дългосрочна инвестиция в благополучието на вашия бизнес, която обаче става все по-трудна, тъй като Google алгоритмите са прогресивно по-комплексни, а онлайн пространството и реципрочно, конкуренцията нарастват експоненциално.
Въпреки това има няколко златни правила, които са основополагащи за постигане на привлекателен дигитален облик.
- Въведете верен адрес и правилна категоризация на вашия бизнес – за да отговаряте на въпроса “какво и къде”, например “фризьор в Пловдив”, следва да сте избрали категория “фризьор” за вашия бизнес профил и да сте въвели адрес в Пловдив, който Google разпознава;
- Сложете полезни линкове към вашия уебсайт, меню или ценоразпис;
- Оптимизирайте профила си – добавете снимки, видеа, работно време, всичко, което би било важно за вашите клиенти;
- Отговаряйте на отзивите от клиенти – това прави добро впечатление, че вашият бизнес профил е поддържан и надежден, и е стимул за новите потребители да оставят и те ревюта, което значително подобрява вашето класиране;
- Правете публикации – чрез честите постове и актуализации можете да популяризирате специални оферти, публикации, за да държите клиентите си в течение с последните събития около вашия бизнес. Постовете са добър сигнал както за потребителите така и за Google. Търсачката ще знае, че бизнесът ви е работещ и това подобрява допълнително шансовете ви за показване в по-предните резултати;
- Изпращайте и получавайте директни съобщения до клиентите си напълно безплатно. Услугата се поддържа от Google, а съобщенията идват на номера посочен във вашия бизнес профил. Можете да паузирате съобщенията или да създадете автоматизирани отговори по всяко време;
- Проверявайте информацията за вашия бизнес и в други уебсайтове освен Google. Можете да напишете името на вашата компания и телефона ви в търсачката на Google и да разгледате резултатите, които излизат един по един. Направете корекции и актуализирайте бизнес детайлите си на всички места, някъде тези промени е възможно да са платени. Това ще създадете последователност и съгласуваност на вашата бизнес информация в Google и другите уебсайтове и значително ще подобри класирането ви;
- Научете как клиентите намират вашия бизнес и следете за вашето представяне в Google. Открийте какви ключови думи използват хората, за да ви намерят, получете статистическа информация за обаждания, прегледи, резервации и други, за да разберете колко успешна е вашата онлайн презентация и как можете да я подобрите допълнително.
В обобщение, можем да кажем, че когато създавате маркетингова стратегия в Google можете да мислите за нея като за визитната картичка, която представя вашата компания пред потенциални клиенти и бизнес партньори. Следва вие да можете да управлявате вашата онлайн визитка, да я направите атрактивна и да покажете какво прави вашият бизнес уникален.
Луау Груп
жк. Чайка, бл. 203, вх. Б, студио 1, Варна, България
+359 88 9778886
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ ... Разговорна търговия (Conversational commerce) или как да ангажираме потребителите през 2022 с помощта на Viber Business Messaging Ние сме хората, които променят България Дигитализацията на международна търговия като лост за увеличение на продажбите.