Какво представлява UGC?
UGC е съкращение от User-Generated Content (съдържание генерирано от потребители) и се отнася до всякакъв вид контент създаден от потребители, а не от компания или марка. Следователно създателите на UGC са лица, които произвеждат съдържание като видеоклипове, снимки, ревюта, блогове, публикации в социалните медии и др.
Обикновено, създателите на UGC са потребители на конкретен продукт, услуга или марка, които създават съдържание, свързано с техните впечатления и удовлетвореност от тези продукти. Например, създател на UGC може да направи ревю на нов продукт, който наскоро е закупил, като заснеме кратко видео или като сподели своя снимка, на която използва продукт на определена марка в социалните медии.
Тези потребители се стремят да споделят своите мнения и опит с други потребители, за да им помогнат да вземат по-добри решения при избора на продукти и услуги.
UGC се превръща във все по-важен маркетингов инструмент за компаниите и марките, тъй като им позволява да използват креативността и автентичността на своите клиенти за популяризиране на техните продукти или услуги.
Какво печелят UGC криейтърите?
Създателите на UGC или така наречените „UGC криейтъри“ могат да реализират печалба или не в зависимост от конкретната ситуация. В някои случаи те могат да получат компенсация от марки или компании за създаването на контент, особено ако имат голям брой последователи или силно ангажирана аудитория.
Например, ако UGC криейтърите правят ревюта на продукти или услуги на определена марка и имат голям брой последователи, марката може да ги заплати за реклама на своите продукти. В други случаи те могат да получават награди или други форми на признание за техните творчески умения и съдържанието, което те произвеждат.
От друга страна обаче създателите на UGC създават съдържание единствено от собствен интерес или за удоволствие на своите последователи, без да получават пряко финансово възнаграждение.
Като цяло това дали UGC криейтърите ще реализират печалба или не зависи от различни фактори, включително платформата, която използват, съдържанието, което създават и конкретните договорености, които имат с марки или компании.
Прилики и разлики между UGC криейтър и инфлуенсър
UGC криейтърите и инфлуенсърите си приличат по това, че създават съдържание, което може да се използва от брандове и компании за маркетингови цели. Въпреки това между тях има някои основни разлики.
По-конкретно UGC криейтърите са лица, които създават съдържание, свързано с техния опит с определен продукт, услуга или бранд. Най-често рекламират продукт, от който те са доволни и използват редовно. При тях не е задължително да имат голям брой последователи. Често създават съдържание в платформите на социалните медии като Instagram, TikTok или YouTube.
От друга страна, инфлуенсърите са лица, които са изградили голям и ангажиран брой последователи в платформите на социалните медии. Те имат властта да влияят върху решенията за покупка на своите последователи и често получават възнаграждение от брандове и компании, за да популяризират техните продукти или услуги. Влиятелните лица обикновено имат конкретна ниша или област на компетентност и често създават съдържание, което е силно подбрано и обработено.
И накрая ето 3 причини, които правят UGC успешен за един бранд
1. Автентичност
Както споменахме по-горе, UGC се създава от обикновени хора, потребители на даден бранд, които най-често нямат професионални камери и оборудване. Това създава усещане у хората, че дадено съдържание не е реклама и така те са склонни да повярват в качеството на един продукт.
2. Нисък разход
За брандовете това е бюджетна маркетингова стратегия, но и в същото време – успешна и работеща. Съзнателно или не, потребителите създават съдържание, което представлява безплатна реклама на даден продукт. В някои случаи получават и малки суми за това. Разбира се, в зависимост от договора им с компаниите.
3. SEO плюсове
Когато потребителите създават контент за определен продукт, най-вече под формата на текст и го публикуват в социалните медии, те подобряват оптимизацията на search– двигателите на даден бранд. Колкото повече се споменава името на една компания в интернет пространството, толкова по-известна става тя.
Като цяло UGC е мощен инструмент за компаниите, с който те могат да изградят доверие, ангажираност и общност сред своите клиенти, като същевременно достигат до нови аудитории по икономически ефективен и автентичен начин.
Автор: Александра Попова
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Сблъсъкът на чатботовете: конкуренцията между Google и Microsoft Въздействието на дигитални технологии върху околната среда Изкуственият интелект в съвременния свят