• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Маркетинг

Как новата тенденция UGC може да се превърне в ключ към успешен маркетинг?

Петя Карагеурова От Петя Карагеурова
06.03.2023
В Маркетинг
Време за четене: 6 минути
A A
0
Как новата тенденция UGC може да се превърне в ключ към успешен маркетинг?
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Какво представлява UGC? 

UGC е съкращение от User-Generated Content (съдържание генерирано от потребители) и се отнася до всякакъв вид контент създаден от потребители, а не от компания или марка. Следователно създателите на UGC са лица, които произвеждат съдържание като видеоклипове, снимки, ревюта, блогове, публикации в социалните медии и др. 

Обикновено, създателите на UGC са потребители на конкретен продукт, услуга или марка, които създават съдържание, свързано с техните впечатления и удовлетвореност от тези продукти. Например, създател на UGC може да направи ревю на нов продукт, който наскоро е закупил, като заснеме кратко видео или като сподели своя снимка, на която използва продукт на определена марка в социалните медии.

ugc krieityriteТези потребители се стремят да споделят своите мнения и опит с други потребители, за да им помогнат да вземат по-добри решения при избора на продукти и услуги.

UGC се превръща във все по-важен маркетингов инструмент за компаниите и марките, тъй като им позволява да използват креативността и автентичността на своите клиенти за популяризиране на техните продукти или услуги.  

Какво печелят UGC криейтърите? 

Създателите на UGC или така наречените „UGC криейтъри“ могат да реализират печалба или не в зависимост от конкретната ситуация. В някои случаи те могат да получат компенсация от марки или компании за създаването на контент, особено ако имат голям брой последователи или силно ангажирана аудитория.

Например, ако UGC криейтърите правят ревюта на продукти или услуги на определена марка и имат голям брой последователи, марката може да ги заплати за реклама на своите продукти. В други случаи те могат да получават награди или други форми на признание за техните творчески умения и съдържанието, което те произвеждат.

От друга страна обаче създателите на UGC създават съдържание единствено от собствен интерес или за удоволствие на своите последователи, без да получават пряко финансово възнаграждение. 

Като цяло това дали UGC криейтърите ще реализират печалба или не зависи от различни фактори, включително платформата, която използват, съдържанието, което създават и конкретните договорености, които имат с марки или компании. 

Прилики и разлики между UGC криейтър и инфлуенсър 

UGC криейтърите и инфлуенсърите си приличат по това, че създават съдържание, което може да се използва от брандове и компании за маркетингови цели. Въпреки това между тях има някои основни разлики. 

По-конкретно UGC криейтърите са лица, които създават съдържание, свързано с техния опит с определен продукт, услуга или бранд. Най-често рекламират продукт, от който те са доволни и използват редовно. При тях не е задължително да имат голям брой последователи. Често създават съдържание в платформите на социалните медии като Instagram, TikTok или YouTube. 

От друга страна, инфлуенсърите са лица, които са изградили голям и ангажиран брой последователи в платформите на социалните медии. Те имат властта да влияят върху решенията за покупка на своите последователи и често получават възнаграждение от брандове и компании, за да популяризират техните продукти или услуги. Влиятелните лица обикновено имат конкретна ниша или област на компетентност и често създават съдържание, което е силно подбрано и обработено. 

И накрая ето 3 причини, които правят UGC успешен за един бранд

1. Автентичност

Както споменахме по-горе, UGC се създава от обикновени хора, потребители на даден бранд, които най-често нямат професионални камери и оборудване. Това създава усещане у хората, че дадено съдържание не е реклама и така те са склонни да повярват в качеството на един продукт.  

2. Нисък разход

За брандовете това е бюджетна маркетингова стратегия, но и в същото време –  успешна и работеща. Съзнателно или не, потребителите създават съдържание, което представлява безплатна реклама на даден продукт. В някои случаи получават и малки суми за това. Разбира се, в зависимост от договора им с компаниите. 

3. SEO плюсове 

Когато потребителите създават контент за определен продукт, най-вече под формата на текст и го публикуват в социалните медии, те подобряват оптимизацията на search– двигателите на даден бранд. Колкото повече се споменава името на една компания в интернет пространството, толкова по-известна става тя. 

Като цяло UGC е мощен инструмент за компаниите, с който те могат да изградят доверие, ангажираност и общност сред своите клиенти, като същевременно достигат до нови аудитории по икономически ефективен и автентичен начин. 

Автор: Александра Попова

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Сблъсъкът на чатботовете: конкуренцията между Google и Microsoft
Въздействието на дигитални технологии върху околната среда
Изкуственият интелект в съвременния свят

 

СподелетеTweetСподелете
Design Expert Design Expert Design Expert

Свързани Новини

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

13.03.2023
ditech media luau group3

Силата на Local SEO за ефективна дигитална презентация в Google

24.10.2022
beluga ditech media

5 задължителни имейлa за онлайн магазини

18.10.2022
img communication picture

IMG PR & Communication е новата PR агенция на българския пазар

25.05.2021
wedeom seomax blog

WEDEOM става част от дигитална агенция SEOMAX

26.01.2021
seomax creative director

SEOMAX открива ново звено чрез експертен криейтив директор

04.11.2020
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022
StartUp World Cup Bulgaria 2023 StartUp World Cup Bulgaria 2023 StartUp World Cup Bulgaria 2023
Digital4Sofia 2023 Digital4Sofia 2023 Digital4Sofia 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Няма изцяло защитен бизнес, но има по-малко рисков

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

Какви са различните Блокчейн приложения и защо да направите инвестиция в тях?

Дигиталните технологии днес

Защо киберсигурността е необходима за всяка компания и как да я подобрим?

Последни публикации

Възможно ли е WhatsApp да подслушва потребителите си?

Възможно ли е WhatsApp да подслушва потребителите си?

12.05.2023
Главният финансов директор на Revolut напусна поста си

Главният финансов директор на Revolut напусна поста си

12.05.2023
hakaton burgasblues ditech.bg

През лятото в Община Бургас ще се проведе второто издание на хакатона „Burgas BlueS“ 

11.05.2023

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2022 Special Editon

Digital Technology Special Editon 2022
CEO Forum
Enterprise
HR Manager
DiTech
Orator
Jenski Taini
MyJob
Fit World
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори