• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Новини

Сблъсъкът на чатботовете: конкуренцията между Google и Microsoft

Петя Карагеурова От Петя Карагеурова
02.03.2023
В ИТ Новини
Време за четене: 4 минути
A A
0
Източник: mashable.com

Източник: mashable.com

0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

През февруари Google и Microsoft обявиха плановете си за изграждане на търсачка, задвижвана от изкуствен интелект. Това обаче допълнително създаде напрежение в надпреварата в областта на тази съвременна технология.

Google има планове да използва LaMDA в различни приложения за разговори, като например чатботове и виртуални асистенти. Целта е да се осигури по-близко до човешкото взаимодействие между потребителите и машините. 

LaMDA (Language Model for Dialogue Applications – езиков модел за приложения за диалог) е нова технология за естествен език, която позволява на машините да разбират и отговарят на езика на хората. По този начин се подобрява качеството на комуникация между потребителите и машините. 

chatgpt bard ditech.bgСкоро в търсачката на Google ще се появят функции с ИИ, които ще превръщат сложна информация и множество гледни точки в лесни за усвояване формати, така че да можете бързо да разберете цялостната картина и да научите повече от мрежата.  

Преди обаче официалното реализиране на идеята за интегриран ИИ в Google, от компанията пуснаха демонстрационна версия на чатбота, която бе тествана от доверени екипи. Пускането на новия чатбот на Google – Bard, отчете сериозен провал, когато се появи грешка в един от отговорите. Тази грешка коства на компанията над 160 млрд. долара.  

Microsoft обяви, че използва технологията ChatGPT, разработена от компанията OpenAI. Целта е да подобри своята търсачка Bing и уеб браузъра Edge. 

Световният бранд, който миналия месец обяви многомилиардна инвестиция в OpenAI, заяви, че технологията, базирана на по-мощна версия на ChatGPT, ще помогне на потребителите да уточняват своите заявките и да получават по-точни и актуални резултати. Microsoft сподели още, че новият облик на Bing ще бъде публично достъпен след няколко седмици, а потребителите ще могат да се включат в списъка на чакащи за ранен достъп. 

chatgpt ditech.bgGoogle беше наясно, че трябва да реагира след сделката с OpenAI и изключителния успех на ChatGPT. Преди няколко дни съобщиха, че Bard преминава през специализирани тестове и ще бъде по-широко достъпен през този месец. 

„Макар първоначално да изглежда, че Google избърза с пускането на Bard на пазара, а сделката с Microsoft и ChatGPT ще засенчи компанията, тази надпревара ще бъде дълга.“ – каза Дан Айвс, анализатор в частната инвестиционна фирма Wedbush Securities.

Експертите смятат, че е малко вероятно Microsoft също да остане без грешки, подобни на тези на Google Bard AI. Всъщност потребителите на ChatGPT са се сблъсквали с неточности при използването на чатбота, чиято технология е в основата на новия облик на Bing и други продукти на Microsoft, като например Teams. 

Специалистите предупредиха, че големите езикови модели, които са в основата на Bard и ChatGPT, са податливи на грешки поради начина, по който са създадени. Тези модели се захранват с набори от данни, включващи милиарди думи, които обучават изкуствения интелект да генерира правдоподобно звучащи отговори на запитвания. Работейки по начин, подобен на предсказване на текст, те изграждат модел за прогнозиране на най-вероятната дума или изречение, което ще последва след подкана от потребителя. 

Д-р Андрю Рогойски от Института за изкуствен интелект към Университета в Съри казва следното: 

 „ChatGPT е предсказател на фрази. Това е система, която е запомнила един милиард книги, за да може да познае какво следва след въпроса, който й задавате. Всичко, което тя казва е повторение на нещо, което вече е било казано от човек.“ 

Той допълва също и че съществуват много по-интелигентни системи с изкуствен интелект, които управляват роботи, диагностицират болести или управляват автомобили. 

Въпреки това феноменалният интерес към ChatGPT, който за два месеца регистрира повече от 100 милиона потребители, показва значителна обществена жажда за търсене с помощта на изкуствен интелект. Журналистите, на които беше предоставена възможност да се запознаят с новия Bing, задвижван от изкуствен интелект, бяха впечатлени. 

google sreshtu chatgpt ditech.bg

Но ако общественият интерес към търсенето с помощта на чатботове, за което свидетелства успехът на ChatGPT, се запази, тогава Microsoft има голяма цел, която да преследва. Според компанията за дигитално проучване SimilarWeb, Google доминира на световния пазар за търсене с дял от 91%, а Bing – само с 3%. Китайската търсачка Baid също се включи в надпреварата със свой чатбот, наречен „Ernie bot“. 

Разликата между компаниите е голяма. В последните три месеца Microsoft отчете приходи от 3,2 млрд. долара от реклами за търсене и новини, докато Google генерира 42,6 млрд. долара приходи от търсене.  

Чатботовете изискват голяма изчислителна мощност, така че има и последици за разходите за всяко завладяване на пазара с помощта на изкуствен интелект, както и за защитата на водеща позиция на пазара.  

На този етап Google остава в силна позиция. Компанията е инвестирала много в изкуствен интелект и той се използва навсякъде в нейните продукти (например в Google Translate).  

 „Не вярвам, че новата версия на Bing, използваща голяма технология за езикови модели, ще се окаже сериозна заплаха за бизнеса с търсачката на Google. Те разполагат с технология за големи езикови модели, която е поне наравно с тази на Microsoft и OpenAI“, казва Марк Ридл, професор в Технологичния институт в Джорджия. 

Въпреки това той добавя:  

„Microsoft извърши голям подвиг, като буквално за една нощ превърна технологията за търсене в двустранна надпревара. Ще бъде интересно да видим как ще се развият нещата.“ 

Автор: Александра Попова

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Изкуственият интелект като иновативен начин за творческа интерпретация на реалността
Искам AI чатбот: първи стъпки
Изкуственият интелект в съвременния свят
СподелетеTweetPin
Design Expert Design Expert Design Expert

Свързани Новини

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

31.03.2023
Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

29.03.2023
Европол алармира за престъпното използване на ChatGPT и разкри мрачни перспективи

Европол алармира за престъпното използване на ChatGPT и разкри мрачни перспективи

28.03.2023
Nvidia разкрива нови изследвания за използване на AI в проектирането на чипове

Nvidia разкрива нови изследвания за използване на AI в проектирането на чипове

28.03.2023
Meta Quest 2: Революционен начин за контрол на виртуалните обекти чрез технологията Direct Touch

Meta Quest 2: Революционен начин за контрол на виртуалните обекти чрез технологията Direct Touch

27.03.2023
Как дигитализацията ще спомогне за устойчивостта на строителната индустрия в бъдещето?

Как дигитализацията ще спомогне за устойчивостта на строителната индустрия в бъдещето?

24.03.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022
Digital4 Ruse Digital4 Ruse Digital4 Ruse

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Няма изцяло защитен бизнес, но има по-малко рисков

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

Какви са различните Блокчейн приложения и защо да направите инвестиция в тях?

Защо киберсигурността е необходима за всяка компания и как да я подобрим?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Изкуственият интелект в съвременния свят

Дигиталните технологии днес

Последни публикации

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

31.03.2023
Бъдещето на роботиката и иновациите - какво може да очакваме в следващите години

Бъдещето на роботиката и иновациите – какво може да очакваме в следващите години

31.03.2023
Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

29.03.2023

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2022 Special Editon

Digital Technology Special Editon 2022
CEO Forum
Enterprise
HR Manager
DiTech
Orator
Jenski Taini
MyJob
Fit World
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори