• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Електронна търговия

Международната онлайн търговия вече е много по-достъпна дори за по-малките търговци или производители

Мими Петрова От Мими Петрова
06.10.2022
В Електронна търговия, ИТ Компании, Компании
Време за четене: 1 минута
A A
0
metrica ditechmedia
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

metrica milenaramcheva ditechmedia 300x181 1

МИЛЕНА РАМЧЕВА
Управител на Метрика

Глобалният пазар на електронната търговия расте непрекъснато. Продажбите на дребно в Интернет на световно ниво са $4,92 трилиона през 2021 г. eMarketer очаква през 2022 г. те да достигнат $5,55 трилиона. До 2025 г. ще достигне изумителните $7,39 трилиона. Това за всеки онлайн търговец означава, че на пазара са налице сериозни възможности за развитие на бизнеса. Всяка компания, която иска да се възползва от тази тенденция, трябва да реагира изключително бързо – както на местно, така и на глобално ниво.

Това е причината Метрика, част от групата Медияпост Хит Мейл и българско фулфилмънт подразделение на La Poste, да предложи на своите клиенти ексклузивен достъп до иновативно решение за международно разрастване в областта на елек-тронната търговия. То помага на производители или онлайн търговци да продават на повече пазари, като им спестява значително количество време и усилия.

Накратко, предлаганото от Метрика решение свързва 14 склада за фулфилмънт (обработване на поръчките, които електронните магазини получават) в 14 държави от Европейския съюз. Всеки онлайн търговец – клиент на Метрика, разполага с алтернативни решения за доставка до адрес за всеки един от пазарите. Налице е и възможността за готова техническа интеграция с нови канали за продажба (местни или международни маркетплейс платформи). Преводите на продуктовите описания се правят от преводачи, носители на съответния език. Така всеки амбициозен електронен търговец може да започне да продава на нов европейски пазар между 3 и 6 месеца по-бързо от обикновено.

Пазарите, за които услугата може да бъде заявена към момента, са: Австрия, България, Германия, Гърция, Испания, Италия, Кипър, Полша, Румъния, Словения, Словакия, Унгария, Хърватия, Чехия. Предстои включването на Нидерландия, за да може услугата да покрие и региона на Бенелюкс. Следващите три пазара, които ще са в обхвата на решението през 2023 г., са Обединеното Кралство, САЩ и Обединените Арабски Емирства (ОАЕ).

С една интеграция решението, предлагано от Метрика, предлага достъп до огромен избор от местни и международни маркетплейс платформи. Налице са готови интеграции с eMAG и Vivre, а в кратък срок се работи и по свързаност с Allegro, Skroutz, Amazon, eBay и много други. Онлайн търговците могат да сключат директен договор с маркетплейсите и лесно да започнат да продават там, без да се нуждаят от техническо лице.

Но това е по-лесната част от работата. Управлението на продукти, данни, поръчки, върнати пратки, превалутиране и цени в различните канали на продажба е наистина сериозно предизвикателство. За това решението на Метрика обединява всичко това на едно място. Не се налага ежедневната работа да се извършва във всяка платформа поотделно. Отделен модул в системата се грижи за анализа на поръчките по канали, държави и продукти. Дава и ценни напътствия на всеки бизнес за оптимизиране на продажбите.

“Когато продаваш онлайн в чужбина, нещата лесно могат да се объркат. При стъпването на нови пазари всеки онлайн търговец среща всевъзможни проблеми”, казва Милена Рамчева, управител на Метрика.

“Често тези проблеми са свързани с логистиката (фулфилмънт на поръчките и доставка с куриер) или с езиковата бариера (преводи и локализиране на текстове за местния пазар). Има обаче и много сериозни предизвикателства по обслужването на клиентите на съответния език, управлението и обновяването на продуктовата информация, регистрация по ДДС в държавите, от които се изпращат продуктите, както и много други. Затова с помощта на наши партньори намерихме решение на много такива проблеми едновременно. Даваме възможност на производителите и търговците да организират всичко на едно място. Целта е електронната търговия да е свързана с колкото може по-малко усилия, така че дори и малки компании с ограничен бюджет да достигнат до повече клиенти в повече държави едновременно. Решението, за което нашата група има ексклузивитет на българския пазар, е модулно. С други думи, всеки онлайн търговец избира една или повече услуги, от които има нужда. Не е обвързан задължително с останалите услуги и не изискваме от него определен обем на продажбите. Всичко е в неговите ръце, съобразено с неговите възможности и стратегия за международно разрастване на бизнеса. Различни доставчици осигуряват различни услуги, но в края на месеца търговците получават една фактура за всичко от нас. Освен това не им се налага да инвестират в технически интеграции, защото ние ги осигуряваме като част от услугата, без допълнителна такса. В случай че важен маркетплейс или платформа за електронна търговия липсват в обхвата на нашето решение, а търговецът има нужда от тях, ги включваме в интеграционния план в рамките на няколко седмици”, допълва Милена Рамчева.

Услугите за онлайн търговци са в основата на стратегията на Метрика. Затова компанията инвестира в изграждането на първокласен фулфилмънт склад до София от почти 2000 м2. Общата площ на фулфилмънт центровете на групата в България и Румъния е повече от 14300 м2.

В останалите 12 европейски държави услугата се предоставя от други компании в групата La Poste или от доверени партньори. Новото решение позволява всички складове да бъдат взаимосвързани и да обменят данни в реално време. Това улеснява преместването на стока от едно място в друго, следенето на наличностите и отчитането им към всички канали за продажба едновременно, както и управлението на върнатите пратки от всяка държава към останалите. Вече всеки онлайн търговец разполага с адрес за връщане на поръчаните продукти в държава по негов избор. Върнатите пратки се групират и периодично се изпращат към държавата, за която са предназначени.
Така търговците спестяват значителна сума за логистиката им.

Независимо от това в колко държави и в колко канали продават, търговците виждат всичко за бизнеса си на едно място. Следят статуси на поръчките, на доставките, разполагат с информация за наличностите по складове, които автоматично се синхронизират с продажбените канали и техния уебсайт, като така управляват бизнеса си много по-лесно.

Бързият ръст на онлайн търговията рязко увеличи нуждата търговците да разполагат със стабилна инфраструктура, върху която да скалират своя бизнес на международно ниво.

Изграждането на такава инфраструктура е трудно начинание, освен ако не разполагате със значителни допълнителни средства. Затова решението, предлагано от Метрика, може да е полезно за всеки бизнес, който мечтае да завладее с продуктите си нови пазари, но не разполага с огромен бюджет за това.

Целият логистичен пъзел вече е нареден, допълнителните предизвикателства имат адекватно решение, така че най-после международната електронна търговия е свързана с много по-малко усилия, отколкото преди. И всеки онлайн търговец, който се гордее с продуктите си, може да ги предложи на много повече клиенти, отколкото си е представял.

СподелетеTweetСподелете
Design Expert Design Expert Design Expert

Свързани Новини

Как да разберете дали дадена ИТ компания предлага подходящи за вас стажове?

Как да разберете дали дадена ИТ компания предлага подходящи за вас стажове?

03.05.2023
Как Ендевър помага на предприемачите да преодоляват предизвикателствата?

Как Ендевър помага на предприемачите да преодоляват предизвикателствата?

26.04.2023
Какво да очаквате от стажа в ИТ компания и как да се подготвите за него

Какво да очаквате от стажа в ИТ компания и как да се подготвите за него?

21.04.2023
Русе събра международни лектори нa конференция за онлайн търговия

Русе събра международни лектори нa конференция за онлайн търговия

11.04.2023
Какви стажове могат да ви предложат ИТ компаниите?

Какви стажове могат да ви предложат ИТ компаниите?

10.04.2023
На кои позиции в ИТ сектора могат да бъдат назначени стажанти?

На кои позиции в ИТ сектора могат да бъдат назначени стажанти?

04.04.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022
StartUp World Cup Bulgaria 2023 StartUp World Cup Bulgaria 2023 StartUp World Cup Bulgaria 2023
Digital4Sofia 2023 Digital4Sofia 2023 Digital4Sofia 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Няма изцяло защитен бизнес, но има по-малко рисков

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

Какви са различните Блокчейн приложения и защо да направите инвестиция в тях?

Дигиталните технологии днес

Защо киберсигурността е необходима за всяка компания и как да я подобрим?

Последни публикации

Възможно ли е WhatsApp да подслушва потребителите си?

Възможно ли е WhatsApp да подслушва потребителите си?

12.05.2023
Главният финансов директор на Revolut напусна поста си

Главният финансов директор на Revolut напусна поста си

12.05.2023
hakaton burgasblues ditech.bg

През лятото в Община Бургас ще се проведе второто издание на хакатона „Burgas BlueS“ 

11.05.2023

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2022 Special Editon

Digital Technology Special Editon 2022
CEO Forum
Enterprise
HR Manager
DiTech
Orator
Jenski Taini
MyJob
Fit World
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори