КомпанииЕлектронна търговия

Международната онлайн търговия вече е много по-достъпна дори за по-малките търговци или производители

Решение, предлагано от Метрика, помага на смелите онлайн търговци да продават на нови пазари без допълнителни сериозни инвестиции

Международната онлайн търговия вече е много по-достъпна дори за по-малките търговци или производители

МИЛЕНА РАМЧЕВА
Управител на Метрика

Глобалният пазар на електронната търговия расте непрекъснато. Продажбите на дребно в Интернет на световно ниво са $4,92 трилиона през 2021 г. eMarketer очаква през 2022 г. те да достигнат $5,55 трилиона. До 2025 г. ще достигне изумителните $7,39 трилиона. Това за всеки онлайн търговец означава, че на пазара са налице сериозни възможности за развитие на бизнеса. Всяка компания, която иска да се възползва от тази тенденция, трябва да реагира изключително бързо – както на местно, така и на глобално ниво.

Това е причината Метрика, част от групата Медияпост Хит Мейл и българско фулфилмънт подразделение на La Poste, да предложи на своите клиенти ексклузивен достъп до иновативно решение за международно разрастване в областта на елек-тронната търговия. То помага на производители или онлайн търговци да продават на повече пазари, като им спестява значително количество време и усилия.

Накратко, предлаганото от Метрика решение свързва 14 склада за фулфилмънт (обработване на поръчките, които електронните магазини получават) в 14 държави от Европейския съюз. Всеки онлайн търговец – клиент на Метрика, разполага с алтернативни решения за доставка до адрес за всеки един от пазарите. Налице е и възможността за готова техническа интеграция с нови канали за продажба (местни или международни маркетплейс платформи). Преводите на продуктовите описания се правят от преводачи, носители на съответния език. Така всеки амбициозен електронен търговец може да започне да продава на нов европейски пазар между 3 и 6 месеца по-бързо от обикновено.

Пазарите, за които услугата може да бъде заявена към момента, са: Австрия, България, Германия, Гърция, Испания, Италия, Кипър, Полша, Румъния, Словения, Словакия, Унгария, Хърватия, Чехия. Предстои включването на Нидерландия, за да може услугата да покрие и региона на Бенелюкс. Следващите три пазара, които ще са в обхвата на решението през 2023 г., са Обединеното Кралство, САЩ и Обединените Арабски Емирства (ОАЕ).

С една интеграция решението, предлагано от Метрика, предлага достъп до огромен избор от местни и международни маркетплейс платформи. Налице са готови интеграции с eMAG и Vivre, а в кратък срок се работи и по свързаност с Allegro, Skroutz, Amazon, eBay и много други. Онлайн търговците могат да сключат директен договор с маркетплейсите и лесно да започнат да продават там, без да се нуждаят от техническо лице.

Но това е по-лесната част от работата. Управлението на продукти, данни, поръчки, върнати пратки, превалутиране и цени в различните канали на продажба е наистина сериозно предизвикателство. За това решението на Метрика обединява всичко това на едно място. Не се налага ежедневната работа да се извършва във всяка платформа поотделно. Отделен модул в системата се грижи за анализа на поръчките по канали, държави и продукти. Дава и ценни напътствия на всеки бизнес за оптимизиране на продажбите.

“Когато продаваш онлайн в чужбина, нещата лесно могат да се объркат. При стъпването на нови пазари всеки онлайн търговец среща всевъзможни проблеми”, казва Милена Рамчева, управител на Метрика.

“Често тези проблеми са свързани с логистиката (фулфилмънт на поръчките и доставка с куриер) или с езиковата бариера (преводи и локализиране на текстове за местния пазар). Има обаче и много сериозни предизвикателства по обслужването на клиентите на съответния език, управлението и обновяването на продуктовата информация, регистрация по ДДС в държавите, от които се изпращат продуктите, както и много други. Затова с помощта на наши партньори намерихме решение на много такива проблеми едновременно. Даваме възможност на производителите и търговците да организират всичко на едно място. Целта е електронната търговия да е свързана с колкото може по-малко усилия, така че дори и малки компании с ограничен бюджет да достигнат до повече клиенти в повече държави едновременно. Решението, за което нашата група има ексклузивитет на българския пазар, е модулно. С други думи, всеки онлайн търговец избира една или повече услуги, от които има нужда. Не е обвързан задължително с останалите услуги и не изискваме от него определен обем на продажбите. Всичко е в неговите ръце, съобразено с неговите възможности и стратегия за международно разрастване на бизнеса. Различни доставчици осигуряват различни услуги, но в края на месеца търговците получават една фактура за всичко от нас. Освен това не им се налага да инвестират в технически интеграции, защото ние ги осигуряваме като част от услугата, без допълнителна такса. В случай че важен маркетплейс или платформа за електронна търговия липсват в обхвата на нашето решение, а търговецът има нужда от тях, ги включваме в интеграционния план в рамките на няколко седмици”, допълва Милена Рамчева.

Услугите за онлайн търговци са в основата на стратегията на Метрика. Затова компанията инвестира в изграждането на първокласен фулфилмънт склад до София от почти 2000 м2. Общата площ на фулфилмънт центровете на групата в България и Румъния е повече от 14300 м2.

В останалите 12 европейски държави услугата се предоставя от други компании в групата La Poste или от доверени партньори. Новото решение позволява всички складове да бъдат взаимосвързани и да обменят данни в реално време. Това улеснява преместването на стока от едно място в друго, следенето на наличностите и отчитането им към всички канали за продажба едновременно, както и управлението на върнатите пратки от всяка държава към останалите. Вече всеки онлайн търговец разполага с адрес за връщане на поръчаните продукти в държава по негов избор. Върнатите пратки се групират и периодично се изпращат към държавата, за която са предназначени.
Така търговците спестяват значителна сума за логистиката им.

Независимо от това в колко държави и в колко канали продават, търговците виждат всичко за бизнеса си на едно място. Следят статуси на поръчките, на доставките, разполагат с информация за наличностите по складове, които автоматично се синхронизират с продажбените канали и техния уебсайт, като така управляват бизнеса си много по-лесно.

Бързият ръст на онлайн търговията рязко увеличи нуждата търговците да разполагат със стабилна инфраструктура, върху която да скалират своя бизнес на международно ниво.

Изграждането на такава инфраструктура е трудно начинание, освен ако не разполагате със значителни допълнителни средства. Затова решението, предлагано от Метрика, може да е полезно за всеки бизнес, който мечтае да завладее с продуктите си нови пазари, но не разполага с огромен бюджет за това.

Целият логистичен пъзел вече е нареден, допълнителните предизвикателства имат адекватно решение, така че най-после международната електронна търговия е свързана с много по-малко усилия, отколкото преди. И всеки онлайн търговец, който се гордее с продуктите си, може да ги предложи на много повече клиенти, отколкото си е представял.

Подобни публикации

Back to top button
Close