TikTok е все още сравнително нова платформа, но вече има над 800 милиона активни потребители и повече от 1 милиард гледания. Освен това имате възможност да получите много последователи с минимални усилия. В нашата статия ще ви разкажем как да се популяризирате в TikTok.
Определете основните си цели при популяризирането в TikTok
Като за начало, преди да научите как да популяризирате в TikTok, помислете какво искате да постигнете чрез тази платформа.
- За да спечелите допълнително средства. Големите брандове плащат на популярните тиктокъри, за да им направят реклама.
- Да съберете аудитория. Последователите, които сте натрупали, можете да ги привлечете към другите си профили в Instagram, Facebook и т.н.
- За да популяризирате вашия бизнес. TikTok пространството има голяма активна аудитория, сред която със сигурност ще има желаещи
- Да разработите свой собствен бранд. В TikTok можете отлично да се изявите като специалист в дадена област и да станете разпознаваеми (например, че сте психолог или маркетолог и т.н.).
Аудитория и рейтинги
Съществуват различни начини за популяризиране в TikTok. Нека обаче първо да разгледаме кои са масовите потребители в тази платформа и какъв вид бизнес може да бъде успешно рекламиран.
Основната аудитория в TikTok е така нареченото Z поколение, което се ражда с телефон и активно си взаимодейства със съвременното съдържание. TikTok се използва предимно от младежи на възраст от 14 до 24 години.
Нека да разгледаме малко статистика, за да иградим по-цялостна картина:
- Над 2 милиарда сваляния;
- 90% от user-те отварят приложението всеки ден;
- От цялата аудитория 60% са момичета;
- Средно 50 минути дневно прекарват потребителите в платформата;
- Аудиторията е сравнително млада: 43% са на възраст под 20г., 33% са на възраст 20-34г.
По-възрастните потребители не сърфират в TikTok. Затова, когато се питате дали има смисъл да развивате бизнеса си в тази платформа, помислете вашият продукт ще представлява ли интерес за по-младите хора. Ако това е така, тогава действайте. Необходимо е обаче да разбирате основните тенденции, видовете публикувано съдържание и начините за популяризиране в TikTok.
По-долу ще се спрем на най-популярните тенденции в TikTok, но първо си отговорете на два важни въпроса:
Целевата ви аудитория под 24 годишна възраст ли е?
Готови ли сте да се ангажирате активно с тях и да представите собственото си съдържание в TikTok?
Ако и в двата случая отговорът е „да“, тогава се насочете към него. Но ако знаете със сигурност, че клиентите ви са по-зрели, може би няма смисъл да отделяте време и усилия, за да популяризирате бизнеса си в платформата.
По принцип, ако можете да предадете посланието си в кратък и запомнящ се видеоклип, TikTok е правилният начин. Успехът ви ще зависи само от вашето въображение и творчество.
Като цяло начините за популяризиране в TikTok не са толкова сложни, просто трябва да вземете предвид основните тенденции, които вече са налице. А те са следните:
- Намерете общ език с целевата си аудитория и предлагайте точно това, което я интересува.
- Създавайте видеоклипове, които не са скучни за гледане. Представете сeбе си, включете творчеството си, покажете чувството си за хумор. Не забравяйте, че само забавни, интересни и нестандартни клипове могат да бъдат успешни.
- Експериментирайте смело. Да, някои от видеоклиповете ви може да не са много популярни, но пробите и грешките могат да ви помогнат да намерите своя уникален формат.
- Приложете собственото си лого и връзка към видеоклипа – така ще бъдете запомнени.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Какво представляват чатботовете за бизнеса 11 полезни съвета за създаване на добър интерфейс за уебсайт Защо да анализирате вътрешните връзки на страницата
Безплатни начини за популяризиране в TikTok
1.Следване и харесване
Този метод е използван и в други социални мрежи. Основната задача при този подход е да се привлече вниманието на възможно най-много потребители. Разгледайте дейността на своите конкуренти, както и хаштаговете, които използват, за да добиете представа за работещите практики. След това се абонирайте, харесвайте и коментирайте, така че хората да направят същото в замяна.
Масовото абониране е трудна задача. В този случай е целесъобразно да се използват специално разработени програми и автоматизирани услуги. Ето някои от тях:
-В административния панел ще видите статистиката на услугата. За един ден тя може да събере повече от 200 абонамента, 500 харесвания на публикации и 5 000 харесвания на коментари.
-Услуга с широка функционалност и събиране на статистически данни за броя на прегледите и абонираните нови потребители. Освен това програмата предоставя класация на най-популярните блогъри и възможност за изучаване на техните профили. Можете да използвате инструмента безплатно за една седмица, а след това да закупите абонамент.
-Услугата има над 50 различни настройки и филтри. Тя ви помага да популяризирате акаунта си и да преглеждате статистиката си. Има тридневна безплатна версия.
–TikTok Tool. Програмата е адаптирана за различни устройства, включително смартфони. Настройките ви позволяват да изберете аудиторията според зададени параметри, както и да посочите дейността, от която се интересувате. Броят на възможните абонаменти (т.е. услугата ще ви абонира за други акаунти) в рамките на един ден е 100-1000.
2.Привличане на трафик от съществуващи профили
Правилата на TikTok не позволяват директна покупка на реклама. Поради тази причина публиката го оценява. Но все пак е възможно да привлечете трафик. На първо място, срещу заплащане, чрез привличане на партньорски агенции. И второ, безплатно, от съществуващи блогове или сайтове.
Този начин за популяризиране в TikTok е предназначен за тези, които вече имат активен профил в Instagram, канал в YouTube или Twitter. Просто свържете платформата си TikTok там. Хората бавно ще започнат да посещават профила, да гледат съдържанието, накрая ще свикнат и ще започнат да го правят постоянно. Препубликуването на собствените ви видеоклипове също ще ви е от полза.
Загатнете, че това работи и в обратната посока. Както беше споменато по-горе, можете да вмъкнете връзки към други сайтове, но те няма да бъдат активни.
3.Сътрудничество
Възможно е да се споразумеете с някои от потребителите и да направите общ видеоклип. Това е много популярно в TikTok, защото по този начин се популяризират два акаунта едновременно.
Сътрудничеството е безплатен начин да се популяризирате в TikTok, ако блогърите, които имат приблизително еднакви последователи, се съгласят да си сътрудничат. Исканията на промотираните блогъри са различни, а освен това е важно колко креативна е идеята.
Обсъдете предварително всички детайли – какъв ще бъде видеоклипът, кой ще го монтира, какви са сроковете и т.н. От значение е също да се разберете как ще популяризирате видеоклипа, за да постигнете очаквания резултат.
4.Популяризиране чрез хаштагове
Хаштаговете са друг начин за безплатно популяризиране в TikTok и всеки притежател на акаунт мечтае да бъде на първо място в списъка с хаштагове. Ето как да го направите:
- Проучете хаштаговете, използвани в теми, които са от значение за вас;
- Вижте кои видеоклипове под тези хаштагове са популярни;
- Помислете за нуждите на аудиторията и измислете свой собствен сценарий;
- Снимайте видеоклип, добавяйте хаштагове и следете за гледанията.
Добра идея е в първите няколко минути да го публикувате отново на страниците си в други социални мрежи и да помолите абонатите си да го харесат или да оставят коментар.
Подсказка: има услуги, които автоматично избират подходящи хаштагове (като Tokker).
Освен това можете да използвате онлайн инструменти (като Seekmetrics) за търсене на хаштагове. Между другото, каналът YouTube също използва този метод за популяризиране на своите видеоклипове.
5.Тенденции
Дори новосъздаден профил може да се окаже в тренда, алгоритмите на TikTok не предотвратяват това. И тогава видеоклипът ви ще бъде гледан от хиляди потребители.
Но как да влезете в тенденциите и да получите повече последователи?
- Чрез популярна музика и видеоклипове. Използвайте песни от библиотеката си в TikTok за своите видеоклипове.
- Опитайте се да съчетаете видеоклиповете си със стиловете и музиката на водещите си конкуренти. Това ще генерира повече гледаемост.
- Вижте какви са тенденциите на Запад и направете подобни видеоклипове.