Адв. Валентин Савов има повече от 16 години юридически опит, придобит във водещи адвокатски кантори в Холандия, Япония и България. Валентин е магистър по международно данъчно право в Университета в Лайден, Холандия. През 2019 г. става член на Надзорния съвет на Международната фискална асоциация (www.ifa.nl). Член е и на Надзорния съвет на Клъстъра за изкуствен интелект (AI Cluster).
Основател е на Савов & партньори, която за кратко време добива популярност сред международни и местни клиенти със специализираните данъчно-правни и консултантски услуги.
Престижни международни правни класации оценяват Савов & партньори, и адв. Валентин Савов, като водещи в сферата на данъчното право и защита правата на данъкоплатците.
Кантората е стратегически партньор за България и част от мрежата на международната компания за данъчни консултации, счетоводство и одит TPA (www.tpa-group.com). TPA има около 1 700 служители в 11 държави в Централна и Югоизточна Европа. TPA e член и на Baker Tilly Europe Alliance.
Адвокат Савов, какво научихте от работата си в Холандия и Япония?
Опитът в чуждестранните кантори ме научи, че конкуренцията навън е много голяма, а самите адвокати/консултанти са изключително креативни и иновативни в работата си. Възприех като свое кредо и стандарт, в кантората да предоставяме най-високо качество услуги, да допринасяме за успеха на клиентите, да създаваме възможности и да улесняваме бизнеса, като намираме винаги точните решения.
Възприех като свое кредо и стандарт, кантората ни да предоставя най-високо качество услуги, да допринасяме за успеха на клиента си, да създаваме, доколкото можем бизнес възможности за него и винаги да намираме решенията на всеки казус, ситуация и проблем.
Кое гарантира успеха на кантората и защо клиентите предпочитат да работят с Вас?
Екипът е основният двигател за успех, затова привличаме колеги с изявени личностни и професионални качества и ценности, с амбиции да бъдат лидери в своята област. В наше лице клиентите срещат професионализъм, експертиза, етика и лоялност.
Стремим се да изграждаме доверие и дългоътрайни взаимоотношения. Искрено вярвам, че успехът на нашите клиени е наш успех, когато клиентът просперира, просперираме и ние, затова правим всичко възможно, за да сме полезни, да намерим реешения, бизнес възможности, да предпазим от правни спорове..
Вярвам, че ние помагаме на предприемачът да се фокусира в това, което е най-важно за него – развиване на бизнеса си, растежа, увеличаване на ефективността и приходите. Всичко останало може да бъде направено от нас – изпълнението на всички регулаторни и административни изисквания, решаването на правни и административни проблеми, предоставяне на решения в ежедневния бизнес, отношения с доставчици, клиенти, служители, администрация.
Имаме и много широка мрежа от партньорски кантори (правни, счетоводни, бизнес) на всеки континент и почти всички държави, което ни позволява да бъдем ползезни на клиентите си при техните взаимоотншения с партньори или при тяхната експазния в чужбина.
Какви са клиентите на една водеща кантора? Какви консултации предоставяте на клиентите с бизнес в дигиталния сектор?
Клиентите ни са от всички сфери и браншове. Имаме производители, компании в сферата на услугите, онлайн търговци, софтуерни компании, инвестиционни фондове. Работим както с големи, многонационални компании и вериги, така и с местни малки и средни бизнеси. За нас всеки клиент е ценен и еднакво важен.
Наред с останалите ни практики, имаме много успешна практика в сферата на онлайн търговията и бизнес, IT, защита на личните данни и регулациите, приложими към дигиталния бизнес (права на потребители, интелектуална собственост и др.). Ръководител на практиката е ст.адв. Катерина Лютакова, специалист в сферата на онлайн търговията и приложимата регулаторна рамка с 9 години адвокатска практика и чест гост-лектор на местни и международни събития.
Предоставяме пълен набор („one-stop-shop“) адвокатски, консултантски и счетоводни услуги във връзка с учредяване на дружества, бизнес структуриране, изготвяне на Общи условия, Политики, придобивания и сливания, процесуално представителство по търговски и трудово-правни спорове, обжалване на ревизионни актове и всичко, което един бизнес среща ежедневно.
Стремим се да отговаряме на нуждите на клиента спрямо етапа на неговото развитие, като сме на разположение по всяко време.
Какво трябва да имат предвид стартъп компаниите в България?
Всеки бизнес, независимо от размера или етапа си на развитие или иновативност, е длъжен да спазва множество законови изисквания и регулаторни режими. Институциите, с които неминуемо се сблъсква, са плашещо много. Например, онлайн магазин за храни и доставки – органите, които го регулират и санкционират са: НАП, КЗП, КРС, КЗЛД, КЗК, БАБХ и не само, за чието съществуване предприемачът е чувал, но е почти невъзможно да съобрази дейността с тях без съдействието на правни експерти.
В тази връзка, кантората ни участва в множество инициативи за подобряване на цялостната екосистема за иновации и бизнес в България.
Много често предприемачът пропуска възможността да структурира бизнеса си от самото начало по начин, който позволява растеж, привличане на външни инвеститори, запазване на управлението или контрол, ефективна продажба на бизнеса и др. В хода на действащо дружество и разрастващ се бизнес, едно преструктуриране може да се окаже времеемко и скъпо.
Следва да се избере правилната правна форма, да се уредят взаимоотношенията между съдружниците, партньорите и инвеститорите; упражняването и запазването на контрола върху управлението и самото дружество; финансирането, разпределянето на печалбата и много други аспекти на бизнеса които са важни за реализирането и престваннето на бизнес идеята в един устойчив бизнес.
Дигиталните бизнеси се разрастват в и извън България. Какво трябва да направят тези, които искат и имат потенциал да оперират и в други държави?
Планиране от самото начало. Времето и средствата, вложени в планиране са време и пари, спестени при реализирането на бизнес проекта. Необходимо е също да се направят всички предварителни проучвания за бизнес, регулаторната среда в съответната държава, данъчните имплокации и взаимоотнопения с централата.
Как оценявате онлайн платформите за адвокатски услуги?
Платформите за онлайн услуги предоставят стандартни документи за учредяване на дружества в България или чужбина. Те не предоставят съвет и информация за всички правни, регулатторни и данъчнни аспекти, не помага за избора на юрисдикция, начина по-който се постига целените резултати. Например, при учредяване на дружество следва да се вземат предвид начина на управление, защита на мажоритарните или миноритарни съдружници, данъчното облагане в съответната юрисдикция, изискванията към дейността.