• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Електронна търговия

Предизвикателства в организацията на ОФЛАЙН И ОНЛАЙН БИЗНЕСА

Мими Петрова От Мими Петрова
11.10.2022
В Електронна търговия, ИТ Новини
Време за четене: 1 минута
A A
0
nk software ditech media
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Споделете Вашето виждане за онлайн пазара към момента

Основното, което характеризира интернет търговията днес е, че няма „момент“, няма „сега“ – време на относително спокойствие и еднообразие. Постоянно се появяват нови технологии, платформи, инструменти, търсачките и социалните мрежи променят критериите си за достигане и реклама, законодателството се адаптира постоянно, и то в полза на клиента. Има и нови търговци, които повишават конкуренцията, но и стимулират развитието на тези процеси, защото те искат да „наваксат“ спрямо тези, които вече са онлайн. В този смисъл, всеки, който си позволи да не бъде динамичен и иновативен, остава в определен „момент“ и другите неусетно го изпреварват.

nk software ditech media1 161x300 1

Описахте доста напрегната ситуация, какво трябва да направим, за да сме up-to-date, както се казва?

Просто е – да работим, да се интересуваме, да следим конкуренцията – не да копираме, а да се стремим да го направим по-добре. Разбира се и не на последно място – да инвестираме, защото без разходи няма качествени резултати.

Звучи лесно, а наистина ли е така? Можем ли за кратко време да стартираме продажби онлайн?

Да, когато има ясни цели и визия за постигането им, отговорът е лесен, но опитните търговци знаят, че организацията на един бизнес е не само да поставим стоката на рафта. Ще си позволя да очертая в едри щрихи реалните предизвикателства, пред които е изправен всеки онлайн търговец в днешно време:

  • Изграждане на стратегия относно пазари, на които ще се позиционираме и анализ на конкуренцията;
  • Какви и колко продукти ще предлага, коя е неговата целева аудитория;
  • Продава ли тези продукти вече офлайн, как по-лесно да съвмести онлайн и офлайн продажбите;
  • Как ще рекламира и как ще достига до потенциалните клиенти;
  • Организация на транспорта и логистиката от доставчици и към клиенти;
  • Обслужването на клиентите преди и след продажбите;
  • Възможности за скалиране и оптимизиране на ежедневните процеси, така че с наличния капацитет да повиши резултата, без да претоварва и подлага на излишен стрес хората си;
  • Отчетност към институциите, спазване на нормативни изисквания.

Отговаряйки си на тези въпроси, онлайн търговецът ще може по-лесно да подбере и платформа и да прецени инвестицията си. Много от стартиращите онлайн бизне-си започват от платформата и въпроси към общността, насочват се към “най-популярните”, “най-лесните”, “най-лъскавите”, с “най-бърз старт”. И след “бързият старт” започват да изникват предизвикателствата описани по-горе. Нашият поглед към тях можем да илюстрираме с айсберг – на повърхността е една малка част от организацията на онлайн бизнеса, а под нея стоят компоненти, на които, ако не обърнем внимание, може да се наложи да стартираме отначало.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ ...
“СЛОЖИ ОФИСА В ДЖОБА СИ!”
“ПОМАГАМЕ НА ПРЕДПРИЕМАЧА ДА СЕ ФОКУСИРА ВЪРХУ БИЗНЕСА СИ”
DiTech Special Edition 2022

Бихте ли дали пример?

Да, разбира се, предполагам, че и много от читателите ще се разпознаят в него.

  • Имаме успешен физически магазин или добър асортимент на склад;
  • Стартираме с популярна open source платформа например или SaaS решение. Попълваме каталога, правим настройките за доставка и плащане и чакаме…
  • Стигаме до заключението, че с чакане не става и търсим възможности за оптимизация за търсачките, връзка с рекламните платформи, имейл маркетинг и UX. Установяваме, че трябва да инсталираме 5-6 допълнителни плъгина…
  • След като продажбите тръгнат, изникват проблеми – отказваме поръчки, защото наличността не ни е актуална, клиентите недоволстват, а и пропускаме продажби, защото не сме качили новите ни продукти. При динамиката на цените в днешно време се случва и така, те да не са актуални и понякога дори да сме на загуба. Възниква нуждата от синхронизация на склада ни и онлайн магазина, търсим решение, което в много от случаите е половинчато;
  • Броят на поръчките налага да подготвяме по-бързо пратките и затова прибягваме до интеграция с един или няколко куриера. Търсим нови плъгини …
  • Клиентите ни звънят и искат да променят поръчката си или да сменят адреса на доставка, имат въпроси или звънят по други причини и доста често извън работно време. Възниква нуждата от call center и CRM решение за да не пропускаме важните за клиентите ни неща. И отново сме в търсене…
  • В един момент процесът е толкова динамичен, че изгубваме дирята кой как е платил, кой иска връщане, кой иска фактура, кой не си е потърсил пратката, кой предявява рекламация и писането на свободни бележки към поръчката не ни дава обобщена информация. Трябва ни по-тясна интеграция със складовата ни програма или ERP…
  • Идва моментът, в който трябва да подадем информация към НАП или към счетоводството, отново установяваме, че ръчната подготовка на тази информация ще отнеме дни.

Така разбираме по трудния начин, че онлайн бизнеса в днешно време не е свързан само с каталога и поръчките. По този начин или правим повече разходи или се сблъскваме челно с айсберга.

Какво е решението, един софтуер или платформа за всичко?

Не, няма как – нещата са твърде мащабни, но все пак, колкото е възможно платформата ни да предоставя базово повече решения на горните предизвикателства, а там, където това е невъзможно да предлага интеграция – софтуерите трябва да „комуникират“, да обменят информация директно с минимално ръчно въвеждане на данни. Разбира се, ако това се случва в рамките на една компания, т.е. производителя на ERP и разработчика на онлайн магазина Ви е един, това би било добре, но не е задължително. Знаем от личен опит, че разработката на такава платформа отнема време и широка компетенция, а в същото време трябва да е на достъпна цена и да предлага индивидуализация. Това е трудна задача, с която се борим повече от 10 години и имаме самочувствието да предлагаме конкурентен продукт на платформи от висок клас, създавани по поръчка или “ин хаус”.

Като заключение, какви съвети бихте дали относно платформа за добър онлайн бизнес

Най-добрата платформа за електронна търговия е тази, която успешно постига поставените от Вас бизнес цели и резултати, а не тази, която повечето хора твърдят, че е най-популярна или най-лесна. Мислете за бизнеса в цялост и не подценявайте нито един от процесите, защото всяка автоматизация и организация може да ви изведе пред конкурентите и да повиши печалбите Ви.

СподелетеTweetPin
Design Expert Design Expert Design Expert

Свързани Новини

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

31.03.2023
Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

29.03.2023
Европол алармира за престъпното използване на ChatGPT и разкри мрачни перспективи

Европол алармира за престъпното използване на ChatGPT и разкри мрачни перспективи

28.03.2023
Nvidia разкрива нови изследвания за използване на AI в проектирането на чипове

Nvidia разкрива нови изследвания за използване на AI в проектирането на чипове

28.03.2023
Meta Quest 2: Революционен начин за контрол на виртуалните обекти чрез технологията Direct Touch

Meta Quest 2: Революционен начин за контрол на виртуалните обекти чрез технологията Direct Touch

27.03.2023
Как дигитализацията ще спомогне за устойчивостта на строителната индустрия в бъдещето?

Как дигитализацията ще спомогне за устойчивостта на строителната индустрия в бъдещето?

24.03.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022
Digital4 Ruse Digital4 Ruse Digital4 Ruse

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Няма изцяло защитен бизнес, но има по-малко рисков

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

Какви са различните Блокчейн приложения и защо да направите инвестиция в тях?

Защо киберсигурността е необходима за всяка компания и как да я подобрим?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Изкуственият интелект в съвременния свят

Дигиталните технологии днес

Последни публикации

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

31.03.2023
Бъдещето на роботиката и иновациите - какво може да очакваме в следващите години

Бъдещето на роботиката и иновациите – какво може да очакваме в следващите години

31.03.2023
Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

29.03.2023

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2022 Special Editon

Digital Technology Special Editon 2022
CEO Forum
Enterprise
HR Manager
DiTech
Orator
Jenski Taini
MyJob
Fit World
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори