Вчера в столицата ни се проведе третото издание на конференцията Digital4Sofia, посветена на иновациите в онлайн търговията и разплащанията. Това събитие е част от проекта Digital4Bulgaria, който се организира в цялата страна и годишно привлича над 4 000 участници. В него се включиха водещи експерти и предприемачи в областта на финтех и екомерс иновациите, които споделиха своя опит и проведоха дискусии по актуални теми пред над 170 посетители.
Благодарение на организаторите Internet Media Group и Eurodea, конференцията се превърна в платформа за споделяне на знания, добри практики и иновативни решения в секторите. Освен знанията, контактите и идеите, които получиха посетителите, през целия ден и по време на кафе паузите те имаха възможност в изложбената част да се запознаят и разговарят с представители на водещи компании.
Конференцията беше открита от г-н Генчо Керезов, заместник-кмет „Дигитализация, иновации и икономическо развитие“ на Община София. Той се обърна към посетителите с думите:
„Искам да ви поздравя днес, защото именно вашата екосистема прави моята работа в Столична община трудна и предизвикателна. Трудна, защото задавате тона на потребителското преживяване, потребителските изисквания към нещата, които ползват. Вашите потребители и наши граждани прехвърлят тези очаквания върху администрацията. Наша отговорност е да чуваме това, за да доставяме качествени продукти и услуги, начин на комуникация и общуване с тези гражданите.”
Той допълни още, че до края на годината столичани вече ще имат своите електронни идентификации изцяло през мобилен телефон, електронно гише изцяло през телефон, основа на автоматизацията на администрацията. Но това е само старта на истинската дигитална трансформация, която предстои да се развива следващите няколко години в цялата страна.
Основателят на конференциите Digital4 и управляващ партньор на Internet Media Group, г-н Любомир Атанасов също имаше думата за приветствие. Той разказа накратко за историята на събитията Digital4 и добавената стойност, които дават те.
Основната цел на събитията е да създават атмосфера, чрез която да помагат на участниците да направят нови запознанства и бизнес възможности. – подчерта г-н Атанасов.
Първата лекция от програмата беше на Иван Кордич, който заема длъжността Chief marketing officer в Shoppster. Той пристигна специално от Сърбия, за да коментира темата „Maximizing Brand Awareness and ROI: Effective Strategies for Performance Marketing Success“.
След него на сцената в София се качи главният изпълнителен директор на софтуерната компания NEXT BASKET, Евгени Йорданов. Той засегна темата „Иновации и добри практики за глобалната електронна търговия“. По време на лекцията си той обърна специално внимание на факта, че електронната търговия трябва да присъства през 21 век.
„Технологиите са тук, за да ни помагат на нас“ – сподели още Йорданов, като представи позитивите и предизвикателствата на електронната търговия и сравни методите на разплащане в България и останалите европейски страни.
Преди кратката кафе пауза думата имаха лекторите Александър Иванов, CEO на CreateX и с доказана история на работа в областта на цифровото и образователното управление, и неговият съдружник Николай Николов, CEO на Native Digital, маркетинг специалист, който поставя основите на тик-ток маркетинга в България. Те коментираха темата „Иновативни подходи за реклама в социалните мрежи – криейтиви, иновативно видео съдържание в Електронната търговия“, разказаха своята история и дадоха реални примери от практиката.
Тяхната презентация завърши с посланието: „Креативността се крие във всеки нов тренд, функция или ситуация“.
Вторият панел започна с горещ стол, който се провежда за първи път на събитието в София. Модератор беше Димитър Денев от дигитална агенция SEOMAX, а гост-панелист беше Петър Михайлов, управляващ съдружник в GombaShop. Те засегнаха много актуална и вълнуваща тема „SaaS и AI в E-commerce“, като обсъдиха предимствата и възможностите, които съществуват при прилагането на тези иновативни решения в бизнеса.
Главният изпълнителен директор на Markademics, Виктор Стоилов коментира темата за детайлна персонализация в маркетинг кампаниите като задължителен елемент за успех в онлайн търговията. Той акцентира на въпроси като детайлна персонализация в маркетинг кампании, основни тенденции на Meta и Google и правила за правене на маркетинг. По този начин той показа на аудиторията няколко начина за успех през 2023/2024г.
Вторият панел завърши с дискусия по темата улесняване на чекаут процеса – избор на технологии за маркетинг и разплащания или как да не губим клиенти в последната стъпка на количката. Модераторът Александър Димитровски от NEXT BASKET и гост-панелистите Руслан Летейски, основател на Checkout X & Vanga AI., Светослав Тодоров, основател и управител на Beluga IT, Александър Балкански от LINK Mobility, Евгений Гълъбов, съосновател на DigiNovo, Борис Илинов от KLEAR коментираха важността на чекаута и предизвикателствата изправени пред него, както и тенденции и основните пропуски при него.
След обедната почивка бяха засегнати редица важни теми и въпроси, засягащи иновативните подходи в разплащанията (Йордан Стоянов, основател и изпълнителен директор на PayMan Group), дигиталните преживявания, каквито българите очакват при финансовите услуги (Деян Василев, основател и изпълнителен директор на Moite Pari), както и иновативните подходи за персонализация и растеж на онлайн бизнеса (Георги Георгиев, изпълнителен директор на Releva).
Мартин Куванджиев, изпълнителен директор на Encorp.io посвети лекцията си на темата “Web 3.0 – Токенизация на реални активи и ролята им в бъдещето на електронната търговия”. В следващата панелна дискусия, в която участваха Марина Шидеров, Георги Пенев, Михаел Михайлов, Мартин Куванджиев, бяха разгледани бъдещите дигиталните финансови продукти, както и финансовите услуги, задвижвани от изкуствен интелект.
Събитието се осъществява в партньорство със Столична община и „Иновативна София“, Българска стопанска камара, Българска екомерс асоциация, Българска асоциация по информационни технологии, SoftUni Digital, IAb Bulgaria и други.
Непосредствено след края на конференцията се проведе националният квалификационен кръг на световния конкурс Startup World Cup 2023. Releva e излъченият победител, който отива да представя България на финала в Сан Франциско, САЩ. Стартъпът беше избран от експертно жури, състоящо се от водещи представители на българската стартъп екосистема и фондове за рисково финансиране.