• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Събития

За създаването на качествено съдържание: Станислава Симидчийска разказва

Редактор От Редактор
21.08.2019
В Събития
Време за четене: 1 минута
A A
0
68531083 347710136181248 7529773235546619904 n
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Срещаме се със Станислава Симидчийска, основател на копирайтинг агенция CopyVibes.eu, платформата за лайфстайл и култура Vibes.bg и дамския сайт Hubavajena.bg. Поводът за разговора ни е бъдещото ѝ участие в 75-и Международен технически панаир Пловдив и по-конкретно: събитието Bulgarian Digital Week Plovdiv 23-28.09.19. Темата, с която Станислава ще дебютира като лектор, е “Как да създаваме съдържание, което задържа потребителското внимание?” и можете да я слушате на живо на 26 септември от 11 часа в Палата 10.

След като професионално се занимавате с копирайтинг, разкажете ни повече за тази модерна професия. „Копирайтинг“ е термин, който, като че ли не е много познат на обществото днес, как бихте го обяснили с няколко думи?

“Копирайтинг” е термин, на който ние сме придали малко повече значения, отколкото носи. В основата си това е дейност за създаване на текстове, които се изготвят с цел продажба. Към него обаче често се включва и т.нар. content writing, който е обширно понятие, включващо съдържание за блогове, категорийни и продуктови описания, PR материали, SEO статии, присъствие в социалните мрежи и много други.

Казано накратко: професията ни е творчески-дигитално ориентирана, но в основата ѝ стои словото.

Разкажете ни повече за дейността си в агенция CopyVibes – кога стартирахте, има ли интерес към услугите ви, колко голям екип стои зад агенцията и предимно от какви специалисти е съставен?

Агенцията ни вече е на малко под година и половина, но дейността ни в писането е на около десетилетие. Със съпруга ми Константин Симидчийски сме журналисти и дълго преди да започнем да се занимаваме с копирайтинг, също си изкарвахме хляба с писане, но посвещавайки се на онлайн медиите, които и сега намират място в живота ни.

Екипът ни е съставен от около 15 автори – почти всички сме филолози и журналисти, ежедневно информиращи се за новостите в света на дигиталното писане. Работим с различни езици, покривайки от основните за нас български, английски, немски и руски, до по-екзотичните испански, румънски, гръцки, полски, украински и китайски.

Смея да твърдя, че има интерес към това, което правим. Все повече професионалисти разбират нуждата от качествено, грамотно, достъпно и интересно поднесено съдържание, поради което се обръщат към нашите копирайтинг услуги. Партнираме си business to business със SEO и рекламни агенции, също така имаме и индивидуални клиенти, които ни поверяват своите сайтове и профили в социалните мрежи.

Защо предоставянето на професионални копирайтинг услуги е важно за бизнеса днес?

Защото първото нещо, което евентуален клиент прави, решавайки да проучи бранд или услуга, е да го провери в интернет. И често се разочарова, ако прочетеното там е непълно като информация, написано е с правописни грешки или в стил, който не задържа вниманието му.

Но това не е всичко. Професионалното писане на съдържание може да бъде и оптимизирано за търсачките – нещо, към което всеки бизнес се стреми, а именно да бъде лесно намиран в Google например. Разбира се, бързам да уточня, че това е дълъг процес, с който основно се занимават SEO специалисти, но ние им помагаме с текстовата част, пишейки съдържание, в което има конкретно насищане на ключови думи, което е в определен обем, структурирано по даден начин и т.н.

Смятате ли, че текстът може да въздейства, въпреки силата на аудио-визуалните методи, които се използват и предпочитат от масовия потребител?

Още в древността хората са се опитвали да записват важните за тях неща, макар и да не са имали писменост. До ден-днешен се пазят истории, съхранени върху каменни плочи и папируси. После идва и писмеността, после Гутенберг и неговата революционна печатарска преса, появяват се първите пишещи машини, компютрите, смартфоните. А казват също, че “в началото бе словото”. В този ред на мисли смятам, че колкото и да се развива светът, което е най-естественото нещо в него, място за текст винаги ще има. И винаги ще има кой да го прочете.

Ако в основата на копирайтинга стои съдържанието, създаването на такова, което задържа интереса, все по-трудна задача ли е?

Считам, че да. Съвременният потребител е пренаситен – той вече е видял и прочел всичко, поради което трудно може да бъде изненадан и спечелен. Но когато темите се поднасят умело, когато текстът е качествено изграден за уеб, тогава интересът може да бъде задържан. Защото човек непрекъснато има потребност от нови знания, които просто трябва да бъдат добре предадени. Истината е, че в точно това „закачливо“ и обиграно стъпване извън баналното се корени най-важната разлика между успешното и недотам успешното създаване на съдържание. Именно за това искаме да поговорим и по време на лекцията – как да напишем текст който да е информативен, без да е отегчителен; който да е интересен, без да е несериозен; който да е различен, без да е ексцентричен.

В този ред на мисли, изкуство или занаят е копирайтингът? Има ли задължителна доза природна креативност в тази професия, или тя може да бъде „овладяна“ от всекиго?

Дар словото е основа на тази професия. Но именно за начините да “се култивира” едно интелигентно писане ще говорим на нашата лекция – начини, базирани на опита ни с много и различни копирайтъри – с различни професионални квалификации, разнообразни лични таланти и т.н.

Само съдържанието ли е важно за добрия копирайтинг текст, или за успеха му са нужни и други характеристики?

Съдържанието е това, което потребителят възприема. Но за да стигне това съдържание до него, е нужно да се спазят още фактори, сред които употреба на ключови думи и таргетиране. Ако приемем, че въпросният текст достигне до правилния читател, отново няма гаранция, че той ще му обърне внимание, ако заглавието и откриващата снимка не са достатъчно атрактивни. И ако приемем, че все пак отвори статията, текстът трябва да е така структуриран, че да не я затвори веднага – или иначе казано, да е разделен на кратки абзаци, да има подзаглавия, булети, мултимедия.

Всичко това, обобщено в няколко думи, потвърждава, че добрият текст става такъв не само заради това, което разказва, но и заради начина, по който е изграден, и заради способите, чрез които достига до потребителите. С няколко думи: процесът е комплексен, защото в днешната дигитална реалност само едно нещо никога не е достатъчно.

Предполага се, че голяма част от посетителите на лекцията Ви в рамките на Bulgarian Digital Week Plovdiv биха имали желание да се занимават с копирайтинг и писане на съдържание в бъдеще. Да очакваме ли да чуем полезни съвети и насоки за прохождащите в това начинание?

Разбира се. Ще говорим не само за смисъла от качествено съдържание, а главно за стъпките към постигането му. Ще опитам да представя основните аспекти на един добър текст и ще акцентирам върху елементите, които са неговия “гръбначен стълб”.

Заповядайте на лекцията ми в Палата 10, която ще се проведе на 26 септември от 11 часа, за да научите повече.

Събитието във Facebook: https://www.facebook.com/events/1160006480852042/

 

 

СподелетеTweetPin
Design Expert Design Expert Design Expert

Свързани Новини

d4 events 2023 ditech 770x385px

Стартира годишния календар на Digital4 конференциите

14.03.2023
Форум акцентира върху киберсигурността като начин на инвестиция в бизнеса

Форум акцентира върху киберсигурността като начин на инвестиция в бизнеса

27.01.2023
startup world cup ditech.bg

Startup World Cup помага на OfficeRnD да стигне до родните таланти

27.01.2023
digital4vidin digitalnite biznesi ditech.bg

Digital4Vidin постави акцент върху децентрализацията на дигиталните бизнеси

26.01.2023
natsionalen konkurs inovativno predpriyatie na godinata 2022 baner resized 1

Националният конкурс “Иновативно предприятие на годината 2022” търси предприемачите с визия

14.09.2022
zatoni

Дигитални експерти създадоха нови международни възможности на Digital4Ruse 2022 

05.04.2022
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022
Digital4 Ruse Digital4 Ruse Digital4 Ruse

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Няма изцяло защитен бизнес, но има по-малко рисков

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

Какви са различните Блокчейн приложения и защо да направите инвестиция в тях?

Защо киберсигурността е необходима за всяка компания и как да я подобрим?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Изкуственият интелект в съвременния свят

Дигиталните технологии днес

Последни публикации

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

31.03.2023
Бъдещето на роботиката и иновациите - какво може да очакваме в следващите години

Бъдещето на роботиката и иновациите – какво може да очакваме в следващите години

31.03.2023
Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

29.03.2023

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2022 Special Editon

Digital Technology Special Editon 2022
CEO Forum
Enterprise
HR Manager
DiTech
Orator
Jenski Taini
MyJob
Fit World
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори