• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Експерт Актуално

Звездният час на чатботовете в туризма

Редактор От Редактор
14.10.2019
В Актуално, ИТ Експерт
Време за четене: 1 минути
A A
0
umni next floor 1024x538 1
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Елица Стоилова е СЕО на Umni, агенция за виртуални асистенти, която създава, поддържа и тренира чатботове за бизнеси от различни индустрии.

p 20180322 132935 bf

Елица има зад гърба си 22 години кариера в хотелиерството в Северна Африка и на Марианските о-ви в Тихия океан – до Директор Маркетинг и Генерален Директор на туроператор и хотел. Там тя е удостоена с 2 правителствени награди за приноса й в развитието на тропическата дестинация.

Звездният час на чатботовете в туризма

Едуард работи в хотел „Радисън Блу Едуардиан Хотелс“ в Лондон. Той е на 3 годинки, но вече знае отговорите на над 16,000 въпроса, които задават гостите, и се справя отлично със задачата си на консиерж. Толкова е популярен сред гостите, че има номинации за служител на месеца и го търсят да му оставят бакшиш.

Едуард не е дете-гений, той е хотелският чатбот-консиерж. 75% от въпросите, на които отговаря той, са онези, на които всяка хотелска рецепция отговаря денонощно.

Роботи-консиержи в лобитата на хотелите, гласови асистенти за общуване с „умни“ хотелски стаи, чатботове в месинджърите на хотелите и ресторантите – това вече е ежедневие в познати на всички бизнеси като Marriott, Hilton, Shangri-La Hotels & Resorts, Four Seasons Hotels & Resorts, Dominos Pizza, Pizza Hut, Tacobell, Burger King и други.

Повече от половината от въпросите за резервации в Booking.com – милиони, се обработват от чатбот. Компанията го пуска след изследване в 26 държави сред 19,000 потребители, според което 80% от хората предпочитат да се самообслужват ако имат такава възможност, а за 50% няма значение кой отговаря – човек или чатбот. Според Google, 60% от потребителите смятат, че обслужването в туризма трябва да включва използването на изкуствен интелект и 36% биха плащали повече за такива услуги.

Умората от мобилни апликации, навиците за дигитално самообслужване и постоянното ускоряване на ежедневието доведоха клиентите до постоянното „искам сега и веднага да видя, чуя, узная, опитам, купя“. Над 50% от потребителите са убедени, че компаниите трябва да са онлайн и готови за комуникация 24/7 – в чат, а не чрез телефон, имейл или SMS. Знаете ли, че 40 милиона бизнеси обменят 20 милиарда съобщения с 1.3 милиарда клиенти ежемесечно само във Фейсбук месинджър? Съобщенията в месинджър имат 4 пъти по-голяма отваряемост отколкото имейлите, и бизнесите обменят 5 пъти повече съобщения в месинджър отколкото примерно в самата социална мрежа „Фейсбук“. 79% от потребителите предпочитат чат преди друго средство за комуникация. Клиентите пътуват все повече, стават все по-опитни и дигитални, с по-високи изисквания и техните нужди вече не могат да бъдат посрещнати без използването на технологии.

Тези очаквания създадоха необходимостта от автоматизация на комуникацията.

Дигитализацията и автоматизацията са неминуем процес в развитието на туризма и тяхната цел не е да смени хората с роботи, а да отмени персонала в рутинните задачи, да помогне на бизнеса да оптимизира времето на персонала, да даде допълнителни и вече търсени форми на обслужване за да са по-доволни клиентите, като същевременно се икономисат средства и ресурси. Като част от цялостното дигитално присъствие и стратегия за развитие, много бизнеси предлагат на своите клиенти възможността да чатят – с виртуалния асистент на бизнеса.

Според доклади на Gartner и Business Insider, през 2020 година над 80% от бизнесите ще използват чатботове за комуникация с клиентите. Дали това касае туризма? Според доклад на Software Advise, организация за изследвания в областта на технологиите, 91% от пътешествениците биха използвали умна платформа за самообслужване, ако тя ще им предложи необходимата информация или услуга.

От възникването си през 1966г, чатботовете си пишат с хората, имитирайки общуването с човек. Днес чатботовете използват също снимки, видео, аудио, .pdf файлове и дори по-нови технологии като уеб VR. Технологията позволява на чатбота да „разбира“ какво пита клиентът и да отговаря съответно със заложената от бизнеса информация. Виртуалният асистент работи 24/7, може да го прави на няколко езика и да обслужва множество клиенти в една и съща минута.

Чатботът като софтуерно решение се „вгражда“ в месинджър и на сайта на бизнеса. Освен отговорите на често задаваните въпроси, чатботовете могат да изпълняват редица други задачи като се интегрират с бази данни и други платформи, което им позволява да правят резервации, да приемат заявки за мероприятия, или рум сървиз, масаж, маса в ресторанта. Хотелът или ресторантът трябва да реши какво иска да се случва в чатбота, каква е неговата добавена стойност за бизнеса, персонала и клиентите. В повечето случаи технически това е възможно.

В България вече има хотели с чатботове, разработени от чатбот агенция Umni.co, каквито са например „Земята и Хората Хотел § Спа“ в София, „Каменград Хотел § Спа“ в Панагюрище и Спа хотел „Медикус“ във Вършец.

СподелетеTweet

Прочетете още

modern technology cybersecurity

До 120 000 лв. безвъзмездна помощ за повишаване на киберсигурността в малки и средни предприятия в България

11.07.2025
microsoftteams image 55

Създателят на Booking.com Jeff Hoffman: Kлючът към бизнес за 2 милиарда долара са лидерски умения

07.04.2025
ditech.bg kak da garantirate tochnost i kachestvo v biznes komunikatsiyata na mezhdunarodniya pazar 1

Как да гарантирате точност и качество в технологичната бизнес комуникация

18.02.2025
Сигурност в цифровата ера: Мерки за повишаване на нивото на киберзащитата във вашата организация

Сигурност в цифровата ера: Мерки за повишаване на нивото на киберзащитата във вашата организация

16.01.2024
STRATEGIC LEADERSHIP FORUM: Подготовка на бизнеса за непредсказуемите предизвикателства на съвременния свят

STRATEGIC LEADERSHIP FORUM: Подготовка на бизнеса за непредсказуемите предизвикателства на съвременния свят

02.12.2023
4-те основни стълба на успешния онлайн бизнес

4-те основни стълба на успешния онлайн бизнес

15.11.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори