При SEO копирайтинга трябва да знаете точно как работят търсачките, за да можете да прилагате тези знания при създаването на съдържание. Най-ефективният и полезен материал е този, който взема предвид интересите и намеренията на потребителя.
1.Поставете си реалистична цел
Преди да започнете работа по статията си, трябва да сте наясно с целта на ключовите си думи. Целите на думите и фразите в семантичното ядро трябва да са реалистични и постижими. Затова отделете време да ги проучите: на това се основава целият процес на SEO-копирайтинга.
Потърсете всички ключови думи по темата на бъдещата статия. Използвайте анализаторите Google Trends и Yandex.Wordstat. Със сигурност ще изберете да вземете тези думи, за които има най-много търсения. Това са най-често използваните и те имат най-голяма конкуренция. Малко вероятно е сайт с по-малък авторитет да успее да изпревари по-влиятелните ресурси и да излезе на първа страница- независимо колко добри материали сте подготвили.
Може би се питате как да оцените шансовете си да изведете ресурса си на върха със съдържание?
Можете да се съсредоточите върху индекса на трудност, като си поставите цели за ключовите думи.
Търсете подходящи думи и фрази, чийто индекс на трудност е не по-висок от DA (Domain Authority) на вашия уеб сайт. Например, можете да вземете думи от дългите фрази (от три до пет думи) или с ниска степен на комерсиализация. Те могат да ви предоставят реална възможност за бързо класиране на вашата статия и привличане на трафик от търсенето.
2.Проучете съдържанието на сайта с най-висок рейтинг
И така, как да стигнете до върха? Най-лесният начин е да проучите съдържанието на първия сайт в класацията и на тези, които са най-близо до върха. Фокусирайте се върху техния текст, когато създавате свой собствен материал.
Колко дълги са текстовете на сайтовете с най-висока позиция? На какви заглавия и описания потребителите кликват най-често?
Не искате да копирате сайта на конкурента си! Просто трябва да разберете кое съдържание работи най-добре, както и кои аспекти на потребителското изживяване и авторитета влияят най-ефективно на търсачките.
3.Определете намерението зад запитването и изходете от него
Съществуват три вида търсачки: информационни, операционни и навигационни.
Именно целта на търсенето по ключовата дума определя вида на текста, който трябва да напишете за страницата, която рекламирате.
Особено при транзакционни запитвания Google вероятно ще класира по-напред страниците със стоки услуги. Търсачката разбира намерението на потребителя като желание да купи нещо.
Обратното важи за информационните заявки: те се използват за класиране на списъците с най-добрите продукти, публикации в блогове и други видове съдържание, ориентирано към ресурси.
4.Начертайте структурата
В SEO-копирайтинга текстовете се изграждат по различни схеми. Във всеки случай е необходимо да се определи основната идея, да се изберат подтеми, да се измислят заглавия и тези, които трябва да се съдържат в статията.
Ако текстът е правилно оптимизиран, ключовите думи ще заемат водещо място в тези компоненти на схемата. Структурирането е много полезно за постигане на целите за SEO популяризацията на дадена страница, въпреки че не всички автори обичат да пишат стриктно по план.
5.Качеството като приоритет
Търсачките се опитват да изтласкат добрите страници по-нагоре в класирането, за да предоставят на потребителите най-доброто в първите редове. Какво е качеството в тази ситуация? Цял комплекс от фактори: скорост на изтегляне, обратни връзки, актуалност, препращащи домейни и много други. При текстовете и SEO-копирайтинга се интересуваме от следните сигнали за качество, които са важни за Google:
- задълбочено и цялостно разглеждане на темата;
- оригиналност на анализа;
- добри източници – авторът трябва да е експерт;
- липса на граматически и правописни грешки.
Направете всичко възможно, за да гарантирате, че текстът ви отговаря на тези критерии. Тогава има вероятност Google да класира сайта достатъчно високо.
6.Проучете внимателно темата
Търсачките не отчитат обема на текста при класирането, но размерът им е в пряка зависимост от позицията на сайта.
Причината за това е, че дългият текст има по-голям шанс да отговаря на всички изброени критерии за качество. Допълнителни проучвания показват, че обемните статии обикновено имат повече обратни връзки и привличат по-значителен брой посетители. Ето защо при SEO-копирайтинга трябва да проучите темата, за която пишете, в дълбочина, за да обхванете всички аспекти и подтеми и да разширите съдържанието на статията.
7.Имайте предвид, че търсачките оценяват отделни текстови фрагменти
В началото на 2021 г. се появи още една актуализация на алгоритмите на Google – Google Passage Ranking. Тази основна търсачка вече класира не само цялата страница, но и отделни части от съдържанието. Подобен алгоритъм има и Yandex, който оценява параграфи от текст.
В SERP (Search Engine Results Page – страница с резултати от търсенето) Google може да покаже в бързите отговори само онези части от текста от вашата страница, които отговарят на текущата заявка (защото именно този фрагмент е индексиран).
Ето защо един стар съвет от SEO-копирайтинга става още по-актуален за добро класиране: структурирайте правилно материала си и го снабдете с качествени заглавия.
Използвайте специален анализатор, за да разгледате фрагментите в резултатите и да разберете каква информация се съдържа в тях. Трябва да обърнете специално внимание на тази информация.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... SEO-копирайтинг: как да стигнете до върха в търсачките Какво представлява SERP и как работи? Съвременна онлайн търговия
8.Използвайте инструменти за оптимизиране на статии
Ако традиционните техники за SEO-копирайтинг се усъвършенстват с технологиите за изкуствен интелект и NLP, е възможно значително да се подобри позиционирането на уебсайта.
Софтуерни продукти, които помагат на авторите на SEO оптимизацията на текстове или оценяват до колко добри са те, се предлагат от SEMrush, Pixel Tools, Search Atlas и редица други доставчици. Техните инструменти могат да се използват за подчертаване на общи термини и значения, присъстващи в материали от водещи сайтове и за добавяне на подобно съдържание към вашите текстове. Ако успешно включите находките в съдържанието си, резултатите ще бъдат зашеметяващи.
9.Отговорете на свързани въпроси в статията
Един необичаен начин да повишите още повече класирането на ключовите си думи е да отговорите в текста си на въпроси, които хората обикновено задават относно целевата ви ключова дума. Можете да намерите тези въпроси по няколко начина. Например, като проучите сигналите на търсачките.
10.Добавяйте ключови думи и синоними в заглавията
Заглавията H1 и H2 също трябва да включват думи от заявките. А днес Google е толкова напреднал, че разбира не само самата дума, но и нейните синоними и свързани термини.
Затова изберете семантично свързани думи с основната ключова дума и ги вмъкнете в заглавията! Те ще помогнат на роботите, използващи алгоритмите NLP на Google, да разберат текста ви още по-задълбочено. Подобни запитвания ще придадат значимост на съдържанието ви, дори и без да се налагат ключови думи (за което търсачките често санкционират).