IT ExpertМнения

Chatbot за бизнесът: очаквания и реалност

За да се развие вашият бизнес, трябва винаги да се движите напред и да изпреварвате очакванията на клиентите. Странно, но мнозина смятат, че вече съществува изкуствен интелект.

Не е така. Има опити, има зачатъци, но засега няма пълноправен изкуствен интелект.

Съвременният свят е изправен пред труден избор: намаляване на разходите или повишаване на ефективността. Изглежда на много хора, че е невъзможно да се комбинират, въпреки че именно желанието за по-ефективна дейност кара предприемачите да търсят по-евтини технологии.

Следващите 10 години за глобалния бизнес ще преминат в ерата на универсалната автоматизация и деперсонализация. С други думи, всички клиенти в очите на бизнеса стават все по-безлични и без емоции. Много компании превеждат helpdesk-центровете на дистанционно обслужване и създават продукти, с които трябва да мислите минимално. Всичко това води до интересни последствия: потребителят получава готова „кутия“ под формата на услуга или продукт, но няма възможност емоционално да обменя впечатления или мнения за продукта. Повечето компании мамят, когато чуете „вашето обаждане е много важно за нас“ на техния телефонен секретар. Всъщност това не е важно и дори неприятно, но компаниите не могат да кажат това. Въпреки това, очевидно е желанието за спестяване на обслужване на клиентите.

Като цяло, лишаването на потребителя от възможността за обмен на мнения с компанията за продукта ще доведе до много сериозни последици в бъдеще. Без значение колко добър е маркетинга на компанията, никой по-добре от потребителя не може да каже за продукта, в какво той действително е добър и в какво не.

И така, какво общо има тук chatbot?

Това е просто, някои клиенти искат да общуват с жив човек, а другата част е готова да общува с робота (chatbot). Дори мнозина са готови да общуват с чатбота, стига да е в състояние да отговори на техните въпроси. Когато един chatbot не може да отговори или отговори неправилно, той трябва незабавно да подаде въпросът на реален човек. В същото време е необходимо да се даде възможност на човека да ескалира проблема и да даде на клиента не „официален отговор“, а решение. Много често компаниите просто казват, че са наясно със ситуацията, но почти никога не предлагат решение, особено когато става дума за финансови разходи.

Много хора погрешно вярват, че има изкуствен интелект, който може да отговори на всеки въпрос на клиента, както и много хора смятат, че chatbot не може да отговори компетентно на основни въпроси. Тук всичко е просто: колкото по-добре се обучава chatbot, толкова по-добре той може да отговори на определени въпроси, т.е. нивото на технологично развитие е на такъв етап, че колкото повече искате chatbot да отговори по-добре, толкова повече шаблони на принципа на въпросите и отговорите, трябва да заредите в него.

Това не е лесно и не е бързо, но ще създаде много ефективен робот, който може да ви позволи да увеличите продажбите, да консултирате клиентите за нови продукти.

Ненатрапчивостта е основното нещо, което трябва да се приложи в функционалността на chatbot. В chatbot не трябва сам да пише и спами клиента.

Средно, ръстът на продажбите може да бъде от 10 до 25%, в зависимост от сложността на продукта, с ефективна настройка на chatbot. От друга страна, процесът на подобрение и усъвършенстване може да се извършва непрекъснато, търсейки по-добри отговори на чатбота.

Големият плюс е, че чатботът може да отговори по всяко време. Налице са също значителни икономии на разходи за персонал.

Много е важно клиентът да има възможност да общува с истински човек, за да реши този или онзи проблем. Плюс това, когато комуникирате с chatbot, някои бонуси могат да бъдат отворени за потребители, например, допълнителна отстъпка или безплатна доставка, ако това е физически продукт. Това е ключът към успеха на използването на chatbot на сайта, в месинджър: стигате до ситуация, в която chatbot може да отговори на вашите въпроси и ако поговорите с него, можете да получите по-добра цена.

Перспективите на chatbots са недвусмислени: те могат да позволят на компаниите не само да спестяват, но и да увеличат продажбите, съчетани с повишаване на удовлетвореността на клиентите.

Идеален, когато chatbot помага за по-добра навигация на сайта или фирмените продукти. В крайна сметка, понякога не много търсените продукти или услуги са скрити от пряко наблюдение. Като цяло, наличието на chatbot значително добавя интерактивност към сайта.

Chatbot със сигурност имат големи перспективи. Основното е да се оценят адекватно техните реални способности и разумно да се настройват.

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close