• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Експерт Актуално

Digital: От локално към глобално с Борислав Арапчев

Редактор От Редактор
22.11.2019
В Актуално, ИТ Експерт
Време за четене: 1 минути
A A
0
borislav arapchev seo
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Борислав Арапчев е SEO strategist в агенция Serpact. Той отговаря за анализа на проектите и създаването на новаторски методи за реклама и популяризация. SEO /Search engine optimization/ е процес, при който  се работи по полезността и удобството на един уеб-сайт, за да получи той максимален трафик от посетители, през търсещата машина на Гугъл. Serpact спечели наскоро European Search Awards в Будапеща в категория Gaming.

borislav arapchev img it academy plovdiv 520x520 1

Борислав, здравей! Би ли ни разказал за дигиталната среда и нейната сила?

Здравей! Да, разбира се. За всеки бизнес има време, когато иска да постигне нови висоти и да разшири бизнеса си. Имаме много клиенти, които в България са постигнали едно ниво и искат да надградят. Желаят да започнат работа и на други пазари, в други държави. Ако започнат да правят това по стандартният, офлайн начин, това отнема много време, средства и голям риск. Трябва да се посети съответната страна, да се анализира пазара с месеци, да се открие обект, и да се инвестират много пари, като не е ясно дали и кога ще има възвръщаемост на вложените пари. В онлайн среда това е много по-бързо и евтино постижимо. С инструменти за анализ се проучва потенциала за дадената страна за продукта или услугата на клиента. Тогава, след анализ на получените данни, се решава къде има  потенциал и на коя територия си струва да се инвестира и работи. Това  е много по-ефективен, бърз и добър вариант за разширяване на бизнеса. В интернет много по-лесно можете да израстнете, от местно, локално присъствие, да постигнете глобално такова.

Ефективността на SEO 

Би ли ни казал за видовете канали на трафик към един сайт, и кой предпочиташ ти, кой смяташ за най-ефективен?

Най общо трафикът към един сайт се разделя на директен, платен, органичен, референтен и социален. Обикновено в днешната среда и реалност сайтът ни получава трафик от много места, тоест, от почти всички изброени видове канали. Няма да се спирам на всички тях, понеже би станал сериозен научен труд /смее се/. За мен, като SEO специалист, трафикът през Гугъл, или т.нар. органичен трафик е най-добър и полезен. Неговата ефективност е много висока. При клиенти сме наблюдавали при повишение на този трафик с 5 % – ръст в продажбите 25 %. Сами разбирате колко е ефективно това. За 1 вложен лев получавате 5 лева  – 5 пъти ефективност и възвръщане на инвестицията. Това е така, защото хората, откриващи ви през Гугъл са целенасочени, и търсят активно точно вашият продукт или услуга, за да прочетат и да купят. Не е нужно да ги “обработвате” да си поръчат от вас, те вече са “готови” за това. Единствено трябва да ви намерят.  И това намиране става най-често на първа страница на Гугъл. Именно тук идва нашата работа, да изведем сайта ви на първа страница на световната търсачка. В полза на това са  и изследванията, че доверието към ”натуралните”  резултати /за разлика от платените/ е най-високо.

Силата на мултиканалният подход

Само SEO ли можем и трябва да използваме като начин за дигитална реклама?

Не, разбира се. Нашето време предлага много начини за онлайн рекламиране. Добре е да се възползваме от повечето от тях. Най-силно е, когато прилагаме целият маркетингов микс – оптимизация за Гугъл /SEO/, платена реклама в Гугъл, платена реклама във Фейсбук, Email маркетинг, и други видове онлайн и офлайн реклама. Важно е обаче бизнесът да тества, за да провери и установи къде са неговите клиенти. Има бизнеси, чиито клиенти не влизат във Фейсбук. Ако разберете това, “наливането” на пари там ще ви носи само загуби. Но ако пък продавате модни стоки, дрехи, очила, аксесоари, козметика, Фесбук е добър канал. Важно е къде са вашите потребители, за да им покажете “стоката” си на това същото място.  Има ли сме случай, когато клиент продава спортни обувки много добре през Фейсбук в България, докато в Гърция през същият канал не продава почти нищо. Но пък в южната ни съседка е много ефективен Гугъл адс, за неговите продукти. Тоест  – трябва да имате предвид и локализация, психология, навици, нагласи и други подобни неща. Като потвърждение на думите ми по-рано, същият клиент постигна много добри резултати чрез органичният канал на Гугъл и в двете държави. Бих искал да завърша, че е важно да използваме всички начини, които е окажат ефективни за нашият бизнес. Това трябва да се разбере чрез тестове и анализ на данните. За различните бизнеси добрите канали не винаги са еднакви. Но е добре да разширите палитрата си от рекламни методи – това ще ви донесе само ползи.

 

СподелетеTweet

Прочетете още

modern technology cybersecurity

До 120 000 лв. безвъзмездна помощ за повишаване на киберсигурността в малки и средни предприятия в България

11.07.2025
microsoftteams image 55

Създателят на Booking.com Jeff Hoffman: Kлючът към бизнес за 2 милиарда долара са лидерски умения

07.04.2025
ditech.bg kak da garantirate tochnost i kachestvo v biznes komunikatsiyata na mezhdunarodniya pazar 1

Как да гарантирате точност и качество в технологичната бизнес комуникация

18.02.2025
Сигурност в цифровата ера: Мерки за повишаване на нивото на киберзащитата във вашата организация

Сигурност в цифровата ера: Мерки за повишаване на нивото на киберзащитата във вашата организация

16.01.2024
STRATEGIC LEADERSHIP FORUM: Подготовка на бизнеса за непредсказуемите предизвикателства на съвременния свят

STRATEGIC LEADERSHIP FORUM: Подготовка на бизнеса за непредсказуемите предизвикателства на съвременния свят

02.12.2023
4-те основни стълба на успешния онлайн бизнес

4-те основни стълба на успешния онлайн бизнес

15.11.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори