• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Експерт

Фулфилмънт за онлайн-магазини – за и против

Редактор От Редактор
27.06.2019
В ИТ Експерт, Мнения
Време за четене: 1 минути
A A
0
fulfilmant operator 1
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

С разширяването на гамата на онлайн магазина и увеличаването броя на поръчките, определено има проблем – необходим е склад и допълнителен персонал за съхраняване на стоките. Може да има два изхода в тази ситуация – да наемете помещение или да дадете склада на аутсорсинг.

Тази услуга в e-commerce се нарича фулфилмънт. Компаниите, предоставящи такива услуги, изпълняват операции като:

  • отговорно съхранение на стоки;
  • получаване на стоки от доставчика;
  • обработка на поръчки от онлайн магазин (получаване на входящи обаждания, обработка на писма и др.)
  • комплектуване на поръчките;
  • доставка на поръчки и предоставяне на услуги за самообслужване;
  • прехвърляне на поръчки към транспортни фирми;
  • приемане на плащане от купувача като агент;
  • приемане на връщания от купувача.

Нужен ли е фулфилмънт на онлайн-магазина?

Онлайн магазинът има два начина на развитие, да направи инвестиции в собственият си склад или да използва услугите на фулфилмънт. Първият вариант е от полза за вече установени компании, за които не е проблем да се отделят средства от бюджета за склад под наем и плащане на служителите.

Вторият вариант ще бъде от полза за тези, които сега започват или развити магазини, както и за собствениците на онлайн магазини, които нямат време да вземат лично участие във всички тези процеси. Работата на фулфимънт компанията може да се следи чрез личен акаунт, приемайки участие само в организационни въпроси. Дори за много, дори големи онлайн магазини, е по-изгодно да се работи по тази схема.

Схема на работа на фулфимънт компании

Наборът от услуги, предоставяни от всяка компания, може да варира, но като цяло общият принцип на действие се запазва.

Отговорно съхранение на стоки

Стоките на склад се съхраняват обикновено на палети и в зависимост от тяхното количество собственикът на онлайн магазина се таксува за всеки палет. Складът може да се отоплява или не, така че ако стоките имат режим на съхранение на температурата, този въпрос трябва да бъде предварително уточнен.

Ако продуктът е ценен, някои фирми могат да предоставят отделни помещения с ограничен достъп, но тази услуга трябва да бъде платена.

Услугите за съхранение са подходящи за онлайн магазини, които продават продукти на парче, които не изискват опаковка. Растенията и нетрайните продукти за съхраняване няма да работят.

Приемане на стоки от доставчика

Получаването на стоките се извършва от складовия персонал, който сравнява броя на позициите във фактурите и донесените и ги подрежда в склада. Ако складът е оборудван с POS системи, това значително улеснява работата – персоналът на склада веднага отпечатва етикетите и произвежда бар-кодиране.

Комплектуване на поръчки

Комплектуването с доста сложна задача, особено ако позициите в поръчката са няколко. Обикновено се начислява такса за всяка единица стока, формирана в поръчката. Отново, с помощта на система за кодиране, броят на грешките се свежда до минимум.

В съгласие с онлайн магазина, поръчките могат да бъдат опаковани в маркови кутии или опаковъчно фолио. Ако продуктът е технически сложен и изисква проверка и попълване на гаранционната карта, тази услуга може да бъде предоставена и срещу допълнително заплащане.

Доставка и самостоятелно извозване

Обикновено компании, които предоставят фулфилмънт услуги, самостоятелно доставят заявките. Но по някакви причини онлайн-магазина може да не иска да използва тази услуга. Тогава пратката може да бъде изпратена по куриерска служба, вече комплектувана за доставка.

Самостоятелното извозване може да стане директно от склада, което е много удобно, при наличие на възможност може да се организира бързо извозване, а продуктът винаги ще бъде в наличност. Това е доста сериозно конкурентно предимство.

Много фулфилмънт- компании си сътрудничат със служби за доставка, например пощите, бизнес линии и др., и могат да прехвърлят поръчки по своя договор (с ниски тарифи). Това е от полза за малките онлайн магазини, тъй като разходите за изпращането им ще бъдат много по-ниски, отколкото със свои сили.

Приемане на парични средства

Подобно на всяка транспортна компания, фулфилмънт- компаниите приемат парични средства, действайки като агент. Тогава разходите за предоставените услуги се прехвърлят на онлайн магазина. Това обикновено се случва по график – например, веднъж седмично.

Плюсове и минуси на фулфилмънт- компаниите

След като решите да дадете продукцията си на склад и доставка на фулфилмънт- компания, е необходимо да се анализират всички плюсове и минуси по отношение на вашия онлайн магазин.

Плюсове:

  • спестяване при наемане на склад и заплащане на допълнителни служители;
  • значително опростяване на работата за собственика на онлайн магазина, минимално участие във всички процеси;
  • постоянното наличие на определен запас от стоки в склада;
  • възможност за самостоятелна доставка директно от склада.

Минуси:

  • липса на свободен достъп до склада за собственика на онлайн магазина;
  • възможни грешки при комлектуването;
  • проблеми с документооборота – фактури и други документи се издават веднъж за определен период (месец, тримесечие) и не могат да се издават в пълен обем;
  • дори ако в момента има минимално количество стоки в склада, гарантираното плащане ( уговаря се в договора), най-често е необходимо да се внася.

Рискове

Както във всеки бизнес, съществуват известни рискове от сътрудничество с фулфилмънт- компания. Основният риск е внезапното закриване или фалит на дружеството. В този случай можете да останете без пари и без стоки. За да избегнете това, трябва:

  1. Да преговаря с компанията възможно най-често за прехвърляне на приходите.
  2. При минимални закъснения при прехвърляне на плащания се свържете с ръководството на компанията.
  3. Редовно следете темите за тази компания във форумите.
  4. В случай на проблеми вземете стоката от склада.

 

СподелетеTweet

Прочетете още

modern technology cybersecurity

До 120 000 лв. безвъзмездна помощ за повишаване на киберсигурността в малки и средни предприятия в България

11.07.2025
microsoftteams image 55

Създателят на Booking.com Jeff Hoffman: Kлючът към бизнес за 2 милиарда долара са лидерски умения

07.04.2025
ditech.bg kak da garantirate tochnost i kachestvo v biznes komunikatsiyata na mezhdunarodniya pazar 1

Как да гарантирате точност и качество в технологичната бизнес комуникация

18.02.2025
Сигурност в цифровата ера: Мерки за повишаване на нивото на киберзащитата във вашата организация

Сигурност в цифровата ера: Мерки за повишаване на нивото на киберзащитата във вашата организация

16.01.2024
STRATEGIC LEADERSHIP FORUM: Подготовка на бизнеса за непредсказуемите предизвикателства на съвременния свят

STRATEGIC LEADERSHIP FORUM: Подготовка на бизнеса за непредсказуемите предизвикателства на съвременния свят

02.12.2023
4-те основни стълба на успешния онлайн бизнес

4-те основни стълба на успешния онлайн бизнес

15.11.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори