IT ExpertАктуално

Каква допълнителна стойност могат да донесат ЧатБотовете за ХоРеКа сектора и техните клиенти – Велик Хазнатарлиев

Велик Хазнатарлиев е специалист в създаването на чатботове. Има образование в областта на Обществените комуникации и информационни науки от УНСС. Преди година започва да изучава чатботовете като начин за комуникация между Бизнес и Клиент, Бизнес и Бизнес.

Каква допълнителна стойност могат да донесат ЧатБотовете за ХоРеКа сектора и техните клиенти - Велик Хазнатарлиев

Заедно с д-р Мартин Кърнолски основават агенция BOTCOM. Агенцията става една от първите седемнадесет, призната за партньор на най-голямата платформа в света за създаване на чатботове за Facebook Messenger – ManyChat.

Каква допълнителна стойност могат да донесат ЧатБотовете за ХоРеКа сектора и техните клиенти?

Доброто обслужване на клиентите е ключът към успеха на всеки бизнес, тъй като влияе по особен начин на решението дали да се върнат отново или да препоръчат бизнеса на свои близки и познати.

ЧатБотът може да помогне!

Ботовете ще добавят допълнително измерение към взаимодействието с клиентите. Чрез ЧатБотове е възможно допълнително да се персонализира контакта с даден клиент и ботът да остане свързан с него от началото до края на престоя му в ресторант или хотел, както преди и след това.

ЧатБотът ще бъде винаги добре информиран за желанията и нуждите на клиента, а още по-доброто е, че може да бъде на разположение 24/7, което означава, че ще отговаря на клиентските въпроси за кратко време!

Един от основните плюсове е, че може да помогне на множество клиенти едновременно, което изключва вероятността някой да чака дълго, за да получи отговор. Това осигурява добро обслужване, без да се налага наемането на допълнителен персонал, който да комуникира с клиентите 24/7.

Помощ при управлението на резервации, поръчки, регистрация и освобождаване

ЧатБотът може също така да се използва ефективно за управление на резервациите и поръчките. ЧатБот може да се използва като канал за директни резервации. Може да бъде интегриран както в уебсайт, така и в платформа за съобщения, като Facebook Messenger например.

Най-хубавата част на това е, че ботът може да управлява целия процес, така че персоналът да съсредоточи работата си върху предоставянето на по-добро обслужване.

При хотели, възможно е гостите да се регистрират или освобождават стая през своите смартфони, чрез ЧатБота. Но това не е всичко!

ЧатБотовете могат да подават и запазват информация за клиента, като данни за контакт, история на поръчките и предпочитан начин на плащане, така че когато клиент има нова заявка към ЧатБота, това прави процеса още по-лесен и бърз, което води до по-щастливи клиенти. Ботът може да изпрати известие веднага щом поръчката бъде потвърдена или изпълнена, а защо не и двете?!

Стимулиране на ангажираността у клиентите

За всеки бизнес в ХоРеКа сферата, да има лоялни клиенти, които искат се връщат отново и отново, е изключително важно. ЧатБотове могат да се използват и за това, защото те имат възможността да следят взаимодействието на клиентите и да го стимулират на определени периоди от време чрез съобщения, които имат целта да ги накарат да общуват с бота и така да се поддържа една дългосрочна комуникация.

Въз основа на историята на взаимодействието, ботът може да изпраща насочени и персонализирани съобщения до тях. Помислете например за програми за лоялност, специални промоции, отстъпки или поздравителни съобщения за празници или рождени дни. Чрез бота можете да уведомите вашите лоялни клиенти, че те са важни за вас, като ги поставите в светлината на прожекторите със специални съобщения и промоции.

Възползвайте се от мнението на вашите клиенти

Мнението на клиентите е ценно, както когато оставят отзиви, така и когато попълват анкета. Това е нещо, което ЧатБотът също може да стимулира!

Например, ЧатБотът може да помоли клиента да даде отзив за престоя и обслужването. Клиентът има ли оплакване? Дори и тогава ботът може веднага да се справи с това по подходящ начин, за да може клиентът да се почувства важен и с това компанията да демонстрира, че клиентското мнение е високо ценено. Ако става дума за проблем, който трябва да се реши лично от персонала, ботът може да изпрати съобщение за това на колегите.

В обобщение

ЧатБотовете са отлично допълнение към персонала: могат да предоставят подкрепа предимно при повтарящи се, стандартни задачи, докато хората могат да се съсредоточат още повече върху предоставянето на качествено обслужване.

ЧатБотовете все още навлизат в ХоРеКа индустрията, но стават все по-популярни и според множество статистики, които измерват потребителското поведение спрямо ЧатБотовете и интегрирането им от страна на бизнеса, до 2020 г. над 70% от бизнеси с онлайн присъствие ще разполагат с ЧатБот Асистент. Това ще помогне на компаниите да го превърнат в един от инструментите за още по-добро обслужване на клиентите.

 

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close