• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Компании

Креативната икономика. Как да намерим място под digital- слънцето?

Редактор От Редактор
12.07.2019
В ИТ Компании, Професии
Време за четене: 1 минута
A A
0
kreativna ikonomika
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Терминът „Креативна икономика“ се появява в началото на 2000-те години. Един от първите, които го обосноваха, беше Джон Хокинс.

В книгата „Креативна икономика: как да превърнем идеите в пари“ той се позова на този сектор професии в областта на рекламата, архитектурата, изкуствата, занаятите, дизайна, модата, киното, музиката, радиото и телевизията, научните изследвания, издателската дейност, софтуера, производството игри – с една дума, всички области, където създаването на продукт изисква интелектуален труд.

dzhon hokins

Креативният сектор на икономиката се състои от творчески индустрии, термин, използван първоначално от Министерството на културата, медиите и спорта във Великобритания през 1998 година. Фелипе Буитраго, автор на книги за креативните индустрии в Латинска Америка я нарича креативната икономика „оранжева икономика“, цитирайки цитата на Франк Синатра „Orange is the happiest color“.

В креативната икономика е заето 1% от икономически активното население на света. Според CISAC (International Confederation of Societies of Authors and Composers) и Ernst & Young това са 29,5 милиона работни места.

Digital-трансформации

Цифровото измерване е неразделна част от съвременния живот и платформа за обмяна на опит между напредналата творческа общност. Днес е невъзможно да си представим един успешен архитект, който не притежава 3D-визуализация, или музикант, който не може да запише демо на софтуера и да го постави на SoundCloud. Рядко моден проект се справя без SMM в Instagram, а стартъпите без Facebook акаунт.

Още преди 5 години се наблюдаваше тенденцията на мулти-екранното възприемане на света. Според маркетингово проучване на AdReaction, проведено от Millward Brown през 2014 г. в 14 страни, средният потребител на медиите за 5 часа дневно време е преглеждал 7 часово визуално съдържание. Това означава, че човек едновременно чете информацията, която е видял по телевизията, на компютър, на таблет и на смартфон, и това не е непременно едно и също.

Като се има предвид, че времето за контакт с определен екран е ограничено, всеки от комуникационните канали има свои собствени изисквания за дизайна на съдържанието. Днес виждаме, че основният екран се превръща в смартфон – средно 2.5 часа на ден се харчат за него.

До 2020 г. в света ще има 6 милиарда смартфона, а 20% от собствениците им активно ще използват развлекателни устройства.

Дигитализацията постепенно обхваща нови области: можете да плащате данъци онлайн и да получите съвет от лекар. Основният вектор на дигиталните професионалисти работи с малки, но разбираеми аудитории.

Агенциите отиват в една тясна отраслова специализация: не образование, а електронно обучение; не finteh, и инвестиране. Голямата роля се отдава на умението за ретаргетинг, ребрандинг.

Интернет каналите остават основният начин за предаване на информация.

Квалификацията ще ни спаси всички

У нас има остра липса на професионални специалисти. Липсва системен подход в образованието, фокусиран върху „бързите” промени в цифровата индустрия. Авторските програми и интензивни курсове, за които се появи тенденцията през последните 8 години, не могат да компенсират провала на кадровият персонал.

Според проучвания, най-търсените дигитални специалисти са product-мениджъри, UX / UI дизайнери, compliance-мениджъри, бизнес анализатори. На пазара на цифрови комуникации работодателите активно търсят SEO мениджъри, SEO стратези, анализатори. Търсенето на големи специалисти по big data в света е тенденция от последните пет години.

Общата дигитализация, VR технологиите, развитието на изкуствен интелект, блокчейн са всички очевидни тенденции в развитието на цифровите индустрии в креативната икономика. Остава ни да се адаптираме, а не да бързаме към заминаващия влак. В този смисъл креативната икономика наистина отваря огромен брой възможности за самореализация и кариерни възможности.

СподелетеTweetСподелете
Design Expert Design Expert Design Expert

Свързани Новини

Как да разберете дали дадена ИТ компания предлага подходящи за вас стажове?

Как да разберете дали дадена ИТ компания предлага подходящи за вас стажове?

03.05.2023
Как Ендевър помага на предприемачите да преодоляват предизвикателствата?

Как Ендевър помага на предприемачите да преодоляват предизвикателствата?

26.04.2023
Какво да очаквате от стажа в ИТ компания и как да се подготвите за него

Какво да очаквате от стажа в ИТ компания и как да се подготвите за него?

21.04.2023
Какви стажове могат да ви предложат ИТ компаниите?

Какви стажове могат да ви предложат ИТ компаниите?

10.04.2023
На кои позиции в ИТ сектора могат да бъдат назначени стажанти?

На кои позиции в ИТ сектора могат да бъдат назначени стажанти?

04.04.2023
Успехът на BeVine - каква е визията за бъдещето на винения бизнес според съоснователя на компанията

Успехът на BeVine – каква е визията за бъдещето на винения бизнес според съоснователя на компанията

20.03.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022
StartUp World Cup Bulgaria 2023 StartUp World Cup Bulgaria 2023 StartUp World Cup Bulgaria 2023
Digital4Sofia 2023 Digital4Sofia 2023 Digital4Sofia 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Няма изцяло защитен бизнес, но има по-малко рисков

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

Какви са различните Блокчейн приложения и защо да направите инвестиция в тях?

Дигиталните технологии днес

Защо киберсигурността е необходима за всяка компания и как да я подобрим?

Последни публикации

Възможно ли е WhatsApp да подслушва потребителите си?

Възможно ли е WhatsApp да подслушва потребителите си?

12.05.2023
Главният финансов директор на Revolut напусна поста си

Главният финансов директор на Revolut напусна поста си

12.05.2023
hakaton burgasblues ditech.bg

През лятото в Община Бургас ще се проведе второто издание на хакатона „Burgas BlueS“ 

11.05.2023

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2022 Special Editon

Digital Technology Special Editon 2022
CEO Forum
Enterprise
HR Manager
DiTech
Orator
Jenski Taini
MyJob
Fit World
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори