IT ManagerМаркетингови акции

Маркетингови акции – същност, особености, нюанси

Същност на маркетинговите акции. Маркетинговите акции са един вид събитие или комплекс от събития, които се провеждат в компанията с цел увеличаване на продажбите, привличане на нови клиенти или повишаване на вниманието на съществуващите клиенти.

Маркетинговата акция може да бъде осъществена и от компанията, за да засили позициите си на пазара или да завладее нови пазари.

Естествено, според маркетинговата идея, същността на действието се свежда или до печалба, или до привличане на нови клиенти, което в крайна сметка трябва да доведе до увеличаване на печалбите. Това обаче е в идеалният случай. На практика тези крайни цели не винаги се постигат.

Основни принципи на маркетинговите акции

За да може разходите за провежданата акция да имат възвръщаемост и да се постигнат поставените цели, е необходимо, като минимум, да се спазват основните принципи:

  • информираност;
  • яснота;
  • ценност;
  • реалност;
  • актуалност.

Сега ще се опитаме да опишем всеки един от тези принципи по-подробно.

Информираност. Колкото и идеална да е идеята на маркетолога, всяка маркетингова акция може просто да се провали, ако достатъчен брой потенциални купувачи не знаят за нея. С други думи, решавате да проведете акция, обявете я. Изберете най-интересните канали и основните типове реклами, които работят във вашата индустрия и дайте на хората да знаят какво смятате да направите. Оповестяването трябва да бъде направено по такъв начин, че клиентът да забележи, да получи цялата информация, от която се нуждае, и да разбере какво се очаква от него.

Яснота. Същността на този принцип е, че информацията, предоставена от компанията-организатор на маркетинговата акция, е да бъде правилно разбрана от купувачите. Не е необходимо да опивате условията на действието по такъв начин, че само маркетолозите и само тези в темата, могат да разберат истинската му същност. Условията трябва да са написани на ясен език, с ясен алгоритъм на действия.

Ценност. Клиентът трябва сам да види реалните ползи от вашата маркетингова акция. Например, ако за закупуване на апартамент, подарявате бейзболна шапка, повярвайте ми, ще има много малко хора, желаещи да участват в този фарс.

Подаръкът трябва да бъде поне полезен или да съответства на парите, изразходвани за покупката.

Реалност на маркетинговите акции. Купувачът трябва да вярва, че подаръкът или условията на промоцията са наистина реални и напълно постижими. В този случай той ще вземе по-активно участие. Като пример можем да дадем акция в един периодичен вестник за своите абонати. Като награда те обявиха нов автомобил за 20 000 €. Никой не повярва на това и акцията се провали. При подобна маркетингова акция беше обявена награда фотоапарат и акцията имаше много по-голям успех.

Актуалност. Ценност, ценност, но маркетинговата акция трябва да бъде и актуална. Например, при покупка на породиста котка, да се предлага подарък капан за мишки, не е много умно. В този случай много по-удачно ще бъде подарък храна за котката.

Как да подготвим маркетингова акция?

И така, за вашата компания е назрял въпросът за необходимостта от маркетингова кампания. Причините не са много важни- ръководството иска да напомни за себе си или още нещо. Важното е, че решението е взето, маркетингова акция ще има. Но каква да бъде тя, как да я осъществим, какви възможности да използваме, колко и какви ресурси ще ни бъдат необходими?

Всъщност има много въпроси и правилните отговори на тях наистина ще помогнат за постигане на желания резултат. Ще се опитаме в следващите статии да отговорим на тези въпроси.

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close