IT ManagerМаркетингови акции

Промоции с вероятен подарък

BTL промоциите с възможни печалби за потребителя могат значително да увеличат продажбите, ако за участие в промоцията бъде избран правилният подарък.

Лотария

Промоциите, които дават възможност на крайния купувач да спечели награда при закупуване на продукт от фирма. Стандартната схема на всяка лотария: закупете определен продукт, в подходящ размер и количество, регистрирайте покупката си и получете възможност да спечелите супер награда или поощрителна награди.

Наградата за участие в лотарията обикновено е много привлекателна и стимулира купувача да разкаже за действието на семейството, приятелите, роднините си. Създава WOM ефект.

Най-голямата трудност на всяка лотария е правилната регистрация, стриктен контрол и представяне на резултатите.

Незабавна изненада (Instant surprise)

Незабавни промоции за изненада обещават гарантирана неизвестна награда на купувача, когато купуват продукт. Такъв тип промоция е моментална лотария, в която на крайният потребител се предлага шанс да спечели голяма, необходима за него награда в момента.

Конкурси (Contests)

Конкурсите са вид BTL действия, насочени към привличане на вниманието към марката на компанията и укрепване на емоционалната връзка с целевата аудитория. Правилно организираните конкурси имат WOM (word-of mouth) ефект. Купувачите на марката, участващи в конкурса, често включват своите познати да участват или гласуват, а те от своя страна свои познати. Резултат: знанието на марката се разраства бързо.

Конкурсите са много удобни за провеждане с помощта на съвременни комуникационни канали – социални мрежи. Конкурсите стават добро забавление за публиката, формират положителни емоции с продукта на компанията.

Задачите в конкурсите често са свързани с необходимостта да се използва продукта на марката, като по този начин се разпространява безплатно материал и имиджа на продукта, както и се получават нови добри идеи за нови продукти.

Примери за такива BTL- промоции: измислете стих, песен, приказка с помощта на кодови думи; намери 10 разлики в картината; измислете фраза, която предава определеното значение на 10 думи; измислете най-идеалния продукт на бъдещето; конкурс за „най-доброто …“ и т.н.

Игри

В ерата на забавното съдържание BTL проектите за популяризиране на марката чрез игри набира популярност. Съвременните технологии позволяват качествено интегриране на марката в онлайн игра на потребителя, за привличане на внимание към марката, за увеличаване и укрепване на познанията за продукта.

С появата на проблемите на рекламата чрез мобилния интернет трафик на игрите позволяват да персонализирате контакта с потребителя в рекламен канал, още веднъж ненатрапчиво да припомните марката, засилвайки познанията за продукта.

Варианти на такива BTL акции:

  • интеграция с вече доказани игри с предоставяне на безплатни бонус нива;
  • проектиране на индивидуални интерфейсни елементи на големи игри‘
  • писане на собствени игри;
  • предоставяне на възможност за безплатно получаване на нови нива чрез въвеждане на промоционален код от опаковката на продукта.
Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close