• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Мениджър

Разработване на нови продукти според изискванията на маркетинга

Редактор От Редактор
04.07.2019
В ИТ Мениджър, Нови продукти
Време за четене: 1 минути
A A
0
goal setting blog header 1200x630 2 1024x538 1
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Разглеждаме процедурата за разработване на нови продукти в американски компании, които се придържат към маркетинговата ориентация.

Анализирани са особеностите на организацията и последователността на работа на основните етапи на тази процедура (организация и планиране на работи, оценка на разходите, търсене, оценка и подбор на идеи за нови продукти, разработване на изисквания за нов продукт и неговия дизайн, производство на прототипи и пазарни тестове).

Провежда се подробно описание на успешно използвани в САЩ методики за количествени оценки на идеите за нови продукти по отношение на тяхното съответствие с изискванията на маркетинга.

За разработчици на нови продукти, специалисти по продажби, маркетинг, анализ на функционалните разходи.

В момента, както тук, така и в чужбина, решаващото условие за успеха на почти всяко предприятие е способността му да разработва нови конкурентни продукти. Практиката показва, че неуспехите в разработването и усвояването на нови продукти в повечето случаи се дължат на факта, че тяхното създаване не винаги напълно и в достатъчна степен се отчитат изискванията, поставени върху продукта (грешна прогноза за търсенето, слаба реклама, завишена цена, несъответствие на новия продукт с търсенето на потребителите, грешен избор на време за пускане на пазара и т.н.).

Известно е, че маркетингът изпълнява две основни функции, свързани с продуктите:

  1. управление на съществуващи продукти, които се произвеждат от предприятията (реализиране на краткосрочни маркетингови цели);
  2. разширяване на гамата от продукти, произведени чрез създаване на нови продукти (реализиране на стратегическа маркетингова цел – поддържане на конкурентоспособност за дълъг период от време).

Втората от тези функции е разширяването на асортимента на произвежданите стоки, т.е. разработване и усвояване на нови продукти, и е предмет на този преглед. Проблемът се разглежда на базата на анализ и обобщение на практиката на американски компании, които имат богат опит в разработването на нови продукти по отношение на маркетинговите изисквания.

Многобройни проучвания показват, че предимствата пред конкурентите обикновено се постигат от тези компании, които при разработването на нови продукти ефективно използват концепцията за ориентация на потребителите. Създаването на нов продукт не е еднократен акт, а периодично повтаряща се процедура, при осъществяването на която най-пълно се проявява маркетинговата стратегия на една компания.

Въз основа на тези принципи новият продукт трябва да отговаря на нуждите, които до момента на навлизането им на пазара се формират от потенциални купувачи. Счита се, че следва да се даде приоритет на такива продукти, които:

  • позволяват на потребителя да посрещне напълно нова потребност;
  • удовлетворяват определена традиционна потребност на по-високо ниво на качество;
  • позволяват на по-широк кръг от клиенти да посрещнат по-широки потребности.

В крайна сметка, основният критерий за новостта на продукта е наличието на такива характеристики, които определят предпочитаното отношение на потребителите. Такива продукти са продукти на пазарната новост, те осигуряват на компанията търговски успех на пазарите за продажби.

Обръща се голямо внимание на подробно представяне на методологията за количествено определяне на идеите за нови продукти по отношение на съответствието им с изискванията на маркетинга.

 

 

СподелетеTweet

Прочетете още

ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025
mattro

Български бранд въвежда първия AI консултант за подобряване на съня

10.06.2025
Най-забележителните технологични тенденции от Световния мобилен конгрес

Най-забележителните технологични тенденции от Световния мобилен конгрес

01.03.2024
Motorola представи концептуален смартфон, който може да се увива около китката ви

Motorola представи концептуален смартфон, който може да се увива около китката ви

27.02.2024
Новият смартфон Xiaomi 14 Ultra вече е на пазара

Xiaomi пуска нов смартфон от серията 14 на международния пазар

26.02.2024
Adobe пуска асистент с изкуствен интелект, който може да обобщава PDF файлове

Adobe пуска асистент с изкуствен интелект, който може да обобщава PDF файлове

21.02.2024
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори