• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Електронна търговия

Тенденциите в онлайн търговията и възможностите за развитие на българските бизнеси

Мими Петрова От Мими Петрова
13.10.2022
В Електронна търговия, ИТ Новини
Време за четене: 1 минути
A A
0
markademics ditech media
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Виктор Стоилов е онлайн маркетолог и основател на дигитална агенция Markademics. Фокусът на него и колегите му е върху изграждането на персонализирани рекламни стратегии за онлайн магазини в цял свят.


Вие имате богат опит в международната онлайн търговия – какво се промени за всички от началото на Covid-19?

Накратко казано, процесите, които би трябвало да отнемат повече от десетилетие, се случиха в рамките само на няколко месеца. На потребителите по цял свят им се наложи да намират всички необходими стоки и услуги онлайн, а на търговците – да възприемат, че дигитализацията не е бъдещето, а настоящето. Това обаче доведе до много по-сериозна конкуренция в онлайн търговията. Всички големи брандове, които инвестираха значителни бюджети в по-традиционни маркетинг канали, сега насочиха своите усилия в онлайн пространството.

Има ли промяна в платформите за рекламиране, на които разчитат онлайн магазините по цял свят?

Промени винаги има и в момента виждаме много сериозни заявки от страна на Tik Tok за бъдеща доминация на рекламния пазар. Ръстът на нови потребители в платформата може да се определи дори като плашещ, но тя все още не е достатъчно напреднала за достигане на сериозни резултати за онлайн магазините. Към този момент все още стълбовете на онлайн търговията си остават Facebook и Google, които са значително по-напреднали със своите алгоритми.

Много търговци, рекламиращи във Facebook, споменават за по-ниски резултати в сравнение с преди. Така ли е в действителност?

Както споменах, всички бизнеси разбраха, че онлайн търговията не е бъдеще, а настояще и това доведе до много по-сериозна конкуренция. Като добавим към нея и откритата война между Facebook и Apple, която води до проблеми с отчитането на резултатите от рекламните кампа-нии, задачата на маркетинг специалистите става все по-сложна. Така е, резултатите в момента могат да бъдат значително по-ниски, защото за един потребител се борят повече търговци. Не е достатъчно вече да разчитаме само на това, че имаме хубав продукт и че сме пуснали определен набор от реклами. Трябва да бъдем много по-креативни и последователни в действията си, за да имаме дългосрочни резултати – нещо, което, за съжаление, се оказва много трудна задача за българските онлайн магазини.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ ...
Кой е вашият доктор на съня ?!
Националният конкурс “Иновативно предприятие на годината 2022” търси предприемачите с визия
Изгодни условия и разнообразни опции за управление на доставките със Спиди

Какво пречи на българските онлайн магазини да растат?

Бих казал, че на българските търговци най-вече им липсва визионерство и по-мащабно мислене. Международните търговци правят дългосрочни планове и не гледат на бизнесите си ден за ден, както много често се случва у нас. Пречката за средностатистическия търговец в България е, че той мисли почти изцяло за моментната печалба, пренебрегвайки изграждането на лоялност и доверие в своята клиентска база.
А именно клиентската база е елементът, който в момента най-много се цени от всички бизнеси по света.

На какво бихте наблегнали, ако сте на мястото на един собственик на онлайн магазин?

Всичко зависи от целите на собственика на онлайн магазина. Но ако въпросът е на какво бих наблегнал, за да постигам дългосрочни резултати, то в основата би било изграждането на колкото се може по-лоялна клиентска база. Рекламите в социалните мрежи поскъпват всяка година, конкуренцията се увеличава, а световната икономика не е в своя разцвет. Това означава, че със сигурност придобиването на нови клиенти ще става по-трудно и по-скъпо в сравнение с преди. Наблягайки на това досегашната ни клиентска база да пазарува по-често от нашия магазин, можем да спестим сериозен ресурс.

Какъв пример могат да вземат българските онлайн търговци от своите колеги в чужбина?

Сериозните онлайн търговци в световен мащаб наблягат основно на правилната сегментация в своите маркетинг кампании. Има много ясно разграничение между подхода, използван за придобиване на един клиент, който до този момент не си е купувал нищо, и редовен купувач, който познава много добре дадения бизнес. Все повече се набляга върху потребителската психология и се вижда, че не е достатъчно просто да се предложат дадени продукти на пазара. Много по-важно е да се покаже какви проблеми можем да решим за потребителя и как да бъдем по-атрактивни за него. Изграждайки една цялостна стратегия и система от различни подходи, бизнесът има възможност за реално заемане на по-големи пазарни дялове. Така той придобива съвсем друг мащаб. Този тип мислене, за съжаление, за момента убягва на повечето български бизнеси.

СподелетеTweet

Прочетете още

bes angel angelov

Как да привлечем финансиране и да изградим печеливш eCommerce бизнес – интервю с Ангел Х. Ангелов

14.03.2025
bes europe

Електронната търговия в Европа бележи €958 млрд. приходи през 2024 г., прогнозата е за 12% ръст на сектора в Източна Европа

26.02.2025
Microsoft представя устройства и функции с ИИ преди годишната конференцията за разработчици

Microsoft представя устройства и функции с ИИ преди годишната конференцията за разработчици

20.05.2024
Apple намалява цените на iPhone, за да защити позициите си срещу Huawei

Apple намалява цените на iPhone, за да защити позициите си срещу Huawei

20.05.2024
Remix by ThredUp с ново ръководство за Европа

Remix by ThredUp с ново ръководство за Европа

20.05.2024
След напускането на ключови лидери, OpenAI разпуска екипа отговарящ за рисковете от ИИ

След напускането на ключови лидери, OpenAI разпуска екипа, отговарящ за рисковете от ИИ

20.05.2024
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори