АктуалноМаркетингови акции

Възможно ли е да постигнем 88% CTR и да повишим продажбите многократно?

SMSAPI

Отговорът не е просто „Да“. Отговорът е „Да, и не е скъпо!“

Как TEDxKatowice постигат 88% CTR и разпродават събитието си за 30 минути? Как ANSWEAR излитат със 124% по-висок conversion rate? Как RESERVED конвертират 40% от изпратените ваучери с отстъпки?

Тайната рецепта се казва: „добре планирани и правилно изпълнени SMS кампании“. И тук вероятно ще си кажете: „SMS ли?“ Защо да ползвам old-school инструменти при наличието на Facebook, Instagram, Tik-tok и какви ли още не модерни канали? Отговорът е простичък: ако искате да продавате, SMS-ът “is a must have”.

Какво е SMSAPI.bg?

Както подсказва и името на услугата, това е платформа за бизнес SMS и нотификационни услуги. SMSAPI е супер разпознаваема и използвана услуга от маркетолозите в Европа, а отскоро официално стартира и в България.

Към момента има над 7500 компании в световен мащаб за електронна и традиционна търговия, публични институции, софтуерни доставчици и много други индустрии, които използват услугите на SMSAPI. Сред тях са Mercedez-Benz, DHL, ING и много други.

Онлайн търговията се развива с мощни темпове през последните години. Към днешна дата над 42% от потребителите в страната ни пазаруват активно именно по този начин и тенденцията непрекъснато се увеличава.

Можем да ви дадем още безброй примери, с които SMS съобщенията ще подобрят ангажираността на клиентите. Все повече маркетинг агенции допълват своя микс от услуги с SMS реклама, а тук ще изброим само 6 от многото причини да го правят:

  • Удобство
    SMS-ът спестява време, както на подателя, така и на получателя. Кратък е, предлага изчистена форма на комуникация, която в наситеното с картинки, видео и музика ежедневие, е все по-голямо предимство. Както казва една класическа маркетингова поговорка: „Ако можеш да предложиш нещо в 160 символа, значи офертата наистина си заслужава.”.

 

  • Надеждност
    SMS съобщенията пристигат независимо дали има интернет наоколо. Това го прави най-надеждният канал за комуникация, в сравнение с имейли, Facebook, Instagram и всички други. А изследванията показват, че повечето потребители прочитат получения SMS в рамките на 5 минути след получаването му.

 

  • Рентабилно е – получавате висока възвръщаемост на инвестицията (ROI)
    Въпреки това, което казват някои хора, SMS маркетингът е относително евтин. Мнозина правят грешката да сравняват цената на изпращане на 100 000 SMS съобщения с изпращане на 100 000 имейла. Това е погрешен подход и трябва да се вземе предвид реалната цена.
    В случай на маркетинг по електронна поща (освен самите разходи за изпращане), има и разходи за създаване на съдържание, подготовка на темплейта, закупуване на графики. Дори ако имейлът е съставен перфектно, той достига само до определен процент от клиентите ви в базата данни. Процентът на потребителите, които след това са отворили и прочели съобщението, е много по-нисък.Груповата SMS кампания към добре съобразена и целенасочена база данни обикновено има процент на отвореност над 90%. Ако изчислите цената и вземете предвид количеството отворени съобщения, ще получите истинска цена за достигане до получателите.

 

  • Много висока ангажираност. Това несъмнено е едно от основните предимства на SMS маркетинга. Степента на ангажираност (engagement rate) при SMS комуникацията в зависимост от продукта/услугата, може да варира от 20% до дори 70%! Не е зле, нали? Класическата радио или телевизионна реклама може да има по-широк обхват, но предизвиква процент на ангажираност до 1,5%. При рекламиране в социалните мрежи пък можете да достигнете до стотици хиляди потребители, но едва 2-3% да кликнат на рекламата ви, за да научат повече и съвсем нисък процент от тях наистина да направят покупка.

 

  • Бързо време за реакция. Повечето съобщения се четат само за няколко минути. Има индустрии и маркетингови цели, които изискват бързи действия (например състезания, организирани по време на събития или кратки кампании като Черен Петък). Измеримостта е нещо, на което всеки маркетолог или собственик на бизнес от всякакъв размер трябва да обръща голямо внимание. Без анализ на основните статистически данни е трудно да се измери ефективността на определени действия и да се планира съответния маркетинг бюджет рационално. Благодарение на подробните отчети за доставка на SMS, които ще намерите във вашия профил в SMSAPI, можете лесно да анализирате ефективността на този канал.

 

  • Гъвкавост и много приложения на SMS. Текстовите съобщения могат да се използват в много и разнообразни индустрии, както и за различни цели. Можете да изпращате SMS съобщения за нова оферта, да изпращате кодове за отстъпки и да привличате клиенти в магазин. Друго често използвано приложение е SMS известия за абонати на различни услуги, както и двупосочна SMS комуникация, използваща отговорите на клиентите за проучване на техните мнения.

Възможно ли е да постигнем 88% CTR и да повишим продажбите многократно?

Как работи SMSAPI.bg:

Платформата предлага на компаниите лесен инструмент за SMS комуникация чрез уеб интерфейс или API. А най-хубавото нещо е, че бизнесът има пълен контрол – сами управляват бюджета си, тъй като услугата е предплатена, създават текстови съобщения към клиентите, сегментират и развиват базата си данни с контакти, получават подробни анализи и още много други функции, които подобряват комуникацията с потребителите на ежедневна база.

  • Съгласуван и интуитивен панел за управление, бързина на използване и постигане на целите;
  • Възможност за водене на двупосочна комуникация с клиенти благодарение на виртуален мобилен номер;
  • Ефективност и сигурност на платформата;
  • Лесна интеграция на SMSAPI с различни видове софтуер.

SMSAPI не е маркетинг панацея, но е доказано високо ефективен инструмент, особено за малкия и среден бизнес. Решенията, които предлага платформата са бързи, лесни и най-важното – резултатни и достъпни. В ерата на масова информация, BIG DATA и фейк нюз, като че ли, колкото по-семпли са посланията, толкова са по-въздействащи. Ето защо и SMS не само не умря и няма да умре, ами и отново печели сърцата на маркетолозите – просто защото работи. Безотказно!

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Back to top button
Close
Close