• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Ресурси

Дизайн на уебсайт: как да направим добро впечатление

Редактор От Редактор
27.01.2023
В ИТ Ресурси, Полезно
Време за четене: 1 минути
A A
0
dizain na uebsait ditech.bg
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Днес във всички бизнес сегменти уебсайтът играе водеща роля в популяризирането на стоки и услуги. Дизайнът на сайта е труден процес, изискващ от дизайнерите умението да въплътят желанията на клиента и да осигурят удобството на посетителите на даден интернет ресурс.

Дизайнът на уебсайта е в основата на първото впечатление

Първото нещо, което потребителят вижда при отварянето на дадена уеб страница, е нейния дизайн. По него се оценява бизнес предприятието и му се отрежда определено място в класацията със сходни производители или доставчици. За повечето посетители влизането в даден уебсайт е първият контакт с компанията, затова е много важно да оставите у тях положително впечатление. За изпълнението на тази задача дизайнът на уебсайта трябва да се обмисли много сериозно.

Първото впечатление на потребителя ще бъде повлияно от много фактори: структурата на оформлението, преобладаващите цветове, броя на текстовите блокове, избора на шрифтове, отстоянията, симетрията и други значими детайли.

Защо е толкова важно да се вземат предвид тези фактори при създаването на уебдизайн на сайт?

Неотдавнашно проучване на Google установи, че на посетителя са му необходими само 17 секунди, за да си изгради мнение за външния вид на дадена уеб страница. Дори да се увеличи до 50 секунди, това пак е шокиращо число: за пет стотни от секундата човек решава дали се интересува от ресурса, или трябва незабавно да затвори раздела.

Резултатите на Google показват, че сайтовете с ниска визуална сложност са най-атрактивни.

Проучването изследва движението на очите на участниците по екрана. Допълнителният анализ показа колко време потребителите прекарват, взирайки се в отделните структурни елементи на уебсайта. При добро първо впечатление те ще прекарат повече време в сайта.

Най-продължителните периоди са следните:

  • лого – 6,48 секунди;
  • главно навигационно меню – 6,44 секунди;
  • изображение на главната страница – 5,94 секунди;
  • текстово съдържание – 5,59 секунди.

94% от участниците в проучването посочват предимно недостатъци на визуалния дизайн. Като например неподходящи цветови комбинации, твърде малък шрифт или прекалено много текст, лоша навигация и изскачащи прозорци. Що се отнася до полезността и достоверността на текстовото съдържание, само 6% от анкетираните оценяват сайта като полезен.

ueb dizain ditech.bg

Атрактивният дизайн и лесната за използване навигация вдъхват доверие и желание за подробно проучване на съдържанието. Посетителите не се задържат на лошо проектираните сайтове, а още по-малко отварят вградените страници.

В Станфордския университет установяват, че 46% от потребителите оценяват съдържанието на дадена уебстраница въз основа на нейния външен вид. От значение е балансираното оформление, избора на цвят, размера и стила на шрифта.

Визуалният облик на страницата не е просто естетически елемент на съдържанието, а реален начин да се привлече и задържи вниманието на посетителя, както и да се вдъхне доверие. Затова при създаването на дизайна на уебсайта е важно да се помни неговата ключова роля. Също така трябва да е ясно, че създаването, дизайнът и популяризирането на сайта са тясно свързани помежду си.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Как да продавaме успешно в Амазон
Тайните за създаване на уебсайт с минимален бюджет
Какво представлява SERP и как работи?

Уеб дизайнът обикновено включва три основни етапа

Преди потребителят да може да види линка, към даден уебсайт, на първо място в търсачката, ресурсът трябва да премине през множество етапи на разработка, в които участват различни специалисти. Най-важният етап от създаването на уебсайт е разработването на уеб дизайн. Това е сложен процес, който има за цел да създаде функционална и удобна за посетителите структура. Висококачественият уеб дизайн се отличава с оригинални технически разработки, добър подбор на цветовете и ясен интерфейс. Всички тези компоненти заедно, правят ресурса привлекателен за потребителите.

  • Техническо планиране

Процесът на проектиране започва с техническо планиране. Без да бъде ясно формулирана основната задача ще е трудно да се организира едновременната работа на няколко специалиста в различни области. На този етап е необходимо да е ясна целта на сайта, както и за коя целева аудитория е предназначен той.

Също толкова важен момент е да се определи какво клиентът очаква да получи от дизайнерския екип. За да избегнете взаимно разочарование, трябва да знаете какво техническо и творческо изпълнение ще задоволи бъдещия собственик на уебсайта.

На етапа за техническо планиране се разглеждат и други важни въпроси:

  • структурата на интернет портала;
  • основната цветова схема;
  • наличието на скриптове;
  • перспективите за разработване на ресурса.

ditech.bg ueb dizain

  • Създаване на дизайн за уебсайта

Разработването на дизайна също се разделя на няколко междинни етапа: 

  1. На клиента се предлагат няколко варианти, които се различават по концепция.
  2. Собственикът на сайта избира един от вариантите и се съгласява с изпълнителя за извършването на необходимите промени.
  3. Оформление на вградените уеб страници (стоки/услуги, контакти, категории; ако ресурсът е адаптиран за мобилни устройства, се създават подходящи версии).
  4. Всички страници се съгласуват с клиента и се завършват, като се вземат предвид неговите желания.

Когато създавате дизайн на сайта, не го запълвайте с крайното текстово съдържание или изображения. Основното нещо на този етап е да се поставят успешно всички елементи на дизайна, а мястото за статии и снимки по време на работа да се запълни с демотекст и случайни изображения.

Колко варианти на дизайна трябва да бъдат показани на клиента?

По този въпрос няма определени стандарти. Общата тенденция обаче показва, че клиентите искат възможно най-много готови решения, за да могат да изберат това, което ще удовлетвори всичките им представи за бъдещия уебсайт.

  • Оформление, програмиране и използване на CMS (Система за управление на съдържанието)

Тук има няколко фактора за постигане на успех:

  • Многофункционалността на CMS – позволява прилагането на допълнителни модули без никакви затруднения.
  • Колкото по-малък и разбираем е кодът, толкова по-бързо ще се зарежда сайтът.
  • Разположение в различни браузъри (Cross-browser)
СподелетеTweet

Прочетете още

mattro

Български бранд въвежда първия AI консултант за подобряване на съня

10.06.2025
qmtwll

Защо е хубаво да включим мрежови кабели офиса?

16.12.2024
Adobe пуска асистент с изкуствен интелект, който може да обобщава PDF файлове

Adobe пуска асистент с изкуствен интелект, който може да обобщава PDF файлове

21.02.2024
Защо инвестирането в техническа поддръжка е ключово за успеха в интернет?

Защо инвестирането в техническа поддръжка е ключово за успеха в интернет?

08.01.2024
Еволюцията на потребителския кредит в дигиталната ера: Как технологичният напредък променя формата на онлайн транзакциите

Еволюцията на потребителския кредит в дигиталната ера: Как технологичният напредък променя формата на онлайн транзакциите

19.12.2023
Изкуственият интелект дава възможност за персонализиран избор на подаръци

Изкуственият интелект дава възможност за персонализиран избор на подаръци

19.12.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори