Ангел Илиев и Спас Спасов са собственици на AMZ GENESIS – консултантска агенция, свързана основно с e-commerce, интернет реклама и управление на онлайн магазини, които оперират през платформите на Amazon, eBay и собствени онлайн сайтове.
Как да продаваме успешно в най-голямата интернет търговска платформа – Amazon?
На пръв поглед изглежда прекрасно – имате достъп до милионен пазар, по-голям от която и да е държава в света. Но и тук, за да имате добри продажби, трябва да изпълните определени изисквания.
С навлизането на е-търговията в нашата действителност, малки и големи фирми започнаха да създават собствени е-магазини. Направата на един такъв сайт, обаче не гарантира успех. Зад него трябва да стои логистика със стройна организация, която да гарантира доставките до крайния клиент. Често това се оказва препъни камък за търговци и производители, поради липсата на опит в тази насока. Това главоболие може да бъде спестено, ако се използва утвърдена платформа с изградена глобална логистична мрежа, като Amazon FBA програмата, в която всеки – и малък, и голям, може да предложи продуктите си, на който пазар иска.
Какъв е потенциала на платформата на Амазон?
Преди години имаше една поговорка, че ако нямаш профил във Facebook, може би не съществуваш. Сега това важи с пълна сила за фирмите на пазарите в САЩ и Канада, където чрез Amazon се осъществяват над 52% от продажбите в онлайн пространството. Амазон е представен в 20 държави и продължава своята експанзия към глобално присъствие. Неслучайно онлайн платформата има над 469 млрд. долара оборот за 2021 г., което представлява ръст от 22% спрямо 2020г.! И това е нормално при положение, че компанията реализира близо 7 млрд. броя продажби на година.
За кого е подходящ Амазон?
Бъдещето не е всеки производител или търговец да си прави собствен онлайн магазин, а да се използва платформата на Amazon. Да изградите ваш уеб сайт за продажби ще ви коства доста повече финанси, време и компетенции. Вие или ще имате нужда от външни изпълнители, или ще трябва да имате служители, които да се занимават конкретно с този сайт. Докато при Amazon вие се възползвате наготово от една изградена и утвърдена система за логистика и доставки до крайни клиенти. Статистиката показва, че 74% от търсенията в платформата завършват с продажба и това при много голям трафик.
В Amazon успешно продават стартиращи бизнеси, производители, дистрибутори, както артисти и занаятчии. Според нас, когато искаш да завоюваш с твоите продукти света, по-лесно е да го направиш в Amazon.
Какви особености ни очакват при регистриране на Amazon Seller Account (акаунт на търговец)?
Amazon не е от платформите, в която се регистрирате с мейл и започвате да продавате. Има доста препъни камъчета в началото, тъй като системата за сигурност на платформата е на изключително високо ниво. Изискват се лични документи, които се проверяват надлежно. Затова и тук е препоръчително да се ползват консултантски услуги, особено ако дадения търговец няма опит с Amazon. Процесът на регистрация е по-дълъг и при погрешно представена информация от ваша страна Amazon няма да ви даде втори шанс…
Кое е най-ценното предимство, което предлага Амазон пред другите e-commerce платформи?
Amazon предлага големи логи-стични предимства. Те имат собствени складове, собствена система на доставки и извършват обслужването на клиентите. Всичко се доставя до крайния клиент в рамките на 2 календарни дена. Това става чрез програмата FBA – Fulfilment by Amazon. Чрез нея се обработват около 99% от запитванията на клиентите, като те се обръщат директно с въпросите към съпорта на Amazon. Това ви спестява огромен ресурс и ви дава възможност да се фокусирате развитието на вашият бизнес и разбира се, ви улеснява при навлизането на даден пазар.
В Амазон може да изпратите и 1 бройка от вашият продукт. Разбира се, има лимит на броя изпратени продукти, който нараства при увеличаване на продажбите. Първите 6 месеца не се начисляват такси за складиране на стоката. Винаги може да изтеглите продуктите си от складовете на Амазон.
Когато търговецът изпрати стоката си на Amazon FBA, той не се грижи, нито за логистиката, нито за паричния поток. Клиентът заплаща на Amazon, а те превеждат пари на търговеца.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ ... Как да създадете успешна LinkedIn стратегия за вашия бизнес? Онлайн ресурси в помощ на твореца Дългоочакваното универсално зарядно устройство става реалност през 2024 г.
Как да извлечем максимума от платформата?
В класическия случай, когато даден производител иска да стъпи на чуждестранен пазар, той първо трябва да намери местен търговски партньор. Следват договаряне на условия и изпращане на стока за собствена сметка. Това е бавен и рискован процес с доста неясен изход. Докато с Amazon се стъпва на един огромен пазар с огромно търсене и с огромни продажби.
Първата стъпка е да се направи проучване на съответният пазар на Amazon и на продуктовата ниша. Един продукт може да е много продаваем на американският маркетплейс, а на друг като Германия, да е непопулярен.
Пазарните проучвания може да ги разделим на 2 типа. Първият са за бизнеси, които искат да проверят как биха се продавали техни конкретни продукти на даден пазар. Вторият тип са компании с много артикули, които още не са решили какво точно да продават. За тях се изготвя проучване за какъв тип стоки от тяхната гама има нарастващо търсене на даден пазар и какъв е очакваният марж на печалбата. Така се създава една актуална картина, чрез която търговецът може да прецени колко ще му струва навлизането на този пазар и какви очаквания да има в близките месеци.
Как да се позиционираш на първа страница в Амазон?
Несериозно е да считаме, че е достатъчно да създадеш обява в платформата и тя веднага ще започне да се продава. Въпрос за 1 милион долара е как обявата ни да излиза на предни позиции при конкретно търсене. За да постигнете това вие трябва да изградите SEO оптимизирана обява, която да се ранква по най-адекватните търсения спрямо вашият продукт. Процесът е сходен с SEO оптимизацията в Google и изисква професионално отношение или помощ. Дори и да имате определени знания по SEO, в Amazon нещата са по-различни -използват се различни софтуери и логиката при съставянето на семантичното ядро е по-различна.
Определено, положителните ревюта помагат на продукта да излиза по-напред при търсене. Обратното– при негативни ревюта, обявата ви може да „потъне“.
Важен фактор е да се отговаря до 24 часа на запитвания от клиента към търговец. При бърз отговор, получавате бонификация от платформата.
Би било голяма грешка, ако в един момент останете без наличност. Алгоритъмът на Amazon ще свали моментално видимостта на вашите обяви и ще развалите доброто си класиране към момента.
Какъв съвет ще дадете на търговците в Амазон?
Съветваме всички търговци да заложат на изграждането на истински бранд и разпознаваемост спрямо конкуренцията в платформата.
С какво се отличава техният продукт от другите в платформата и каква допълнителна стойност се предлага на клиента. Това трябва да бъде достатъчно ясно показано. Ако не представите вашия продукт по най-добрия начин, никой няма да разбере какви са неговите предимства спрямо конкуренцията….