• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Електронна търговия

Как да продавaме успешно в Амазон

Мими Петрова От Мими Петрова
10.10.2022
В Електронна търговия, ИТ Компании
Време за четене: 1 минута
A A
0
amazon ditech media
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Ангел Илиев и Спас Спасов са собственици на AMZ GENESIS – консултантска агенция, свързана основно с e-commerce, интернет реклама и управление на онлайн магазини, които оперират през платформите на Amazon, eBay и собствени онлайн сайтове.


Как да продаваме успешно в най-голямата интернет търговска платформа – Amazon?

На пръв поглед изглежда прекрасно – имате достъп до милионен пазар, по-голям от която и да е държава в света. Но и тук, за да имате добри продажби, трябва да изпълните определени изисквания.
С навлизането на е-търговията в нашата действителност, малки и големи фирми започнаха да създават собствени е-магазини. Направата на един такъв сайт, обаче не гарантира успех. Зад него трябва да стои логистика със стройна организация, която да гарантира доставките до крайния клиент. Често това се оказва препъни камък за търговци и производители, поради липсата на опит в тази насока. Това главоболие може да бъде спестено, ако се използва утвърдена платформа с изградена глобална логистична мрежа, като Amazon FBA програмата, в която всеки – и малък, и голям, може да предложи продуктите си, на който пазар иска.

amazon logo ditech media 300x114 1

Какъв е потенциала на платформата на Амазон?

Преди години имаше една поговорка, че ако нямаш профил във Facebook, може би не съществуваш. Сега това важи с пълна сила за фирмите на пазарите в САЩ и Канада, където чрез Amazon се осъществяват над 52% от продажбите в онлайн пространството. Амазон е представен в 20 държави и продължава своята експанзия към глобално присъствие. Неслучайно онлайн платформата има над 469 млрд. долара оборот за 2021 г., което представлява ръст от 22% спрямо 2020г.! И това е нормално при положение, че компанията реализира близо 7 млрд. броя продажби на година.

За кого е подходящ Амазон?

Бъдещето не е всеки производител или търговец да си прави собствен онлайн магазин, а да се използва платформата на Amazon. Да изградите ваш уеб сайт за продажби ще ви коства доста повече финанси, време и компетенции. Вие или ще имате нужда от външни изпълнители, или ще трябва да имате служители, които да се занимават конкретно с този сайт. Докато при Amazon вие се възползвате наготово от една изградена и утвърдена система за логистика и доставки до крайни клиенти. Статистиката показва, че 74% от търсенията в платформата завършват с продажба и това при много голям трафик.

В Amazon успешно продават стартиращи бизнеси, производители, дистрибутори, както артисти и занаятчии. Според нас, когато искаш да завоюваш с твоите продукти света, по-лесно е да го направиш в Amazon.

Какви особености ни очакват при регистриране на Amazon Seller Account (акаунт на търговец)?

Amazon не е от платформите, в която се регистрирате с мейл и започвате да продавате. Има доста препъни камъчета в началото, тъй като системата за сигурност на платформата е на изключително високо ниво. Изискват се лични документи, които се проверяват надлежно. Затова и тук е препоръчително да се ползват консултантски услуги, особено ако дадения търговец няма опит с Amazon. Процесът на регистрация е по-дълъг и при погрешно представена информация от ваша страна Amazon няма да ви даде втори шанс…

Кое е най-ценното предимство, което предлага Амазон пред другите e-commerce платформи?

Amazon предлага големи логи-стични предимства. Те имат собствени складове, собствена система на доставки и извършват обслужването на клиентите. Всичко се доставя до крайния клиент в рамките на 2 календарни дена. Това става чрез програмата FBA – Fulfilment by Amazon. Чрез нея се обработват около 99% от запитванията на клиентите, като те се обръщат директно с въпросите към съпорта на Amazon. Това ви спестява огромен ресурс и ви дава възможност да се фокусирате развитието на вашият бизнес и разбира се, ви улеснява при навлизането на даден пазар.

В Амазон може да изпратите и 1 бройка от вашият продукт. Разбира се, има лимит на броя изпратени продукти, който нараства при увеличаване на продажбите. Първите 6 месеца не се начисляват такси за складиране на стоката. Винаги може да изтеглите продуктите си от складовете на Амазон.

Когато търговецът изпрати стоката си на Amazon FBA, той не се грижи, нито за логистиката, нито за паричния поток. Клиентът заплаща на Amazon, а те превеждат пари на търговеца.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ ...
Как да създадете успешна LinkedIn стратегия за вашия бизнес?
Онлайн ресурси в помощ на твореца
Дългоочакваното универсално зарядно устройство става реалност през 2024 г.

Как да извлечем максимума от платформата?

В класическия случай, когато даден производител иска да стъпи на чуждестранен пазар, той първо трябва да намери местен търговски партньор. Следват договаряне на условия и изпращане на стока за собствена сметка. Това е бавен и рискован процес с доста неясен изход. Докато с Amazon се стъпва на един огромен пазар с огромно търсене и с огромни продажби.

Първата стъпка е да се направи проучване на съответният пазар на Amazon и на продуктовата ниша. Един продукт може да е много продаваем на американският маркетплейс, а на друг като Германия, да е непопулярен.

Пазарните проучвания може да ги разделим на 2 типа. Първият са за бизнеси, които искат да проверят как биха се продавали техни конкретни продукти на даден пазар. Вторият тип са компании с много артикули, които още не са решили какво точно да продават. За тях се изготвя проучване за какъв тип стоки от тяхната гама има нарастващо търсене на даден пазар и какъв е очакваният марж на печалбата. Така се създава една актуална картина, чрез която търговецът може да прецени колко ще му струва навлизането на този пазар и какви очаквания да има в близките месеци.

Как да се позиционираш на първа страница в Амазон?

Несериозно е да считаме, че е достатъчно да създадеш обява в платформата и тя веднага ще започне да се продава. Въпрос за 1 милион долара е как обявата ни да излиза на предни позиции при конкретно търсене. За да постигнете това вие трябва да изградите SEO оптимизирана обява, която да се ранква по най-адекватните търсения спрямо вашият продукт. Процесът е сходен с SEO оптимизацията в Google и изисква професионално отношение или помощ. Дори и да имате определени знания по SEO, в Amazon нещата са по-различни -използват се различни софтуери и логиката при съставянето на семантичното ядро е по-различна.

Определено, положителните ревюта помагат на продукта да излиза по-напред при търсене. Обратното– при негативни ревюта, обявата ви може да „потъне“.

Важен фактор е да се отговаря до 24 часа на запитвания от клиента към търговец. При бърз отговор, получавате бонификация от платформата.

Би било голяма грешка, ако в един момент останете без наличност. Алгоритъмът на Amazon ще свали моментално видимостта на вашите обяви и ще развалите доброто си класиране към момента.

Какъв съвет ще дадете на търговците в Амазон?

Съветваме всички търговци да заложат на изграждането на истински бранд и разпознаваемост спрямо конкуренцията в платформата.

С какво се отличава техният продукт от другите в платформата и каква допълнителна стойност се предлага на клиента. Това трябва да бъде достатъчно ясно показано. Ако не представите вашия продукт по най-добрия начин, никой няма да разбере какви са неговите предимства спрямо конкуренцията….

СподелетеTweetPin
Design Expert Design Expert Design Expert

Свързани Новини

Успехът на BeVine - каква е визията за бъдещето на винения бизнес според съоснователя на компанията

Успехът на BeVine – каква е визията за бъдещето на винения бизнес според съоснователя на компанията

20.03.2023
rabotodartel technologichen ditech 4

Как да изберем бъдещ работодател в технологичния сектор?

30.01.2023
startup world cup ditech.bg

Startup World Cup помага на OfficeRnD да стигне до родните таланти

27.01.2023
Biz Hub - коуъркинг пространството за вас

Biz Hub – коуъркинг пространството за вас

27.01.2023
Design Expert е сред най-иновативните бизнеси на 2022 година

Design Expert е сред най-иновативните бизнеси на 2022 година

27.01.2023
stefan tashev predizvikatelstwata pred biznesa ditech media

Предизвикателствата пред бизнеса

11.11.2022
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022
Digital4 Ruse Digital4 Ruse Digital4 Ruse

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Няма изцяло защитен бизнес, но има по-малко рисков

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

Какви са различните Блокчейн приложения и защо да направите инвестиция в тях?

Защо киберсигурността е необходима за всяка компания и как да я подобрим?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Изкуственият интелект в съвременния свят

Дигиталните технологии днес

Последни публикации

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

31.03.2023
Бъдещето на роботиката и иновациите - какво може да очакваме в следващите години

Бъдещето на роботиката и иновациите – какво може да очакваме в следващите години

31.03.2023
Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

29.03.2023

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2022 Special Editon

Digital Technology Special Editon 2022
CEO Forum
Enterprise
HR Manager
DiTech
Orator
Jenski Taini
MyJob
Fit World
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори