ИТ НовиниЕлектронна търговия

Интервю с Надежда Коцинова, tbi bank

Надежда Коцинова - Ръководител търговски партньорства

tbi е банка със силен фокус върху нуждите на клиентите и малките и средни предприятия, основана в България и с дейности в Румъния, Гърция, Германия и Литва. Банката е лидер в „Купи сега, плати по-късно“ (BNPL) сегмента в региона на Югоизточна Европа, предлагайки финансиране и допълнителни внедрени услуги чрез широка мрежа от phygital канали и платформи. Силната насоченост към клиента и неговите нужди нарежда tbi сред най-рентабилните и ефективни български банки в продължение на години.


tbi налага все по-силно модела „Купи сега, плати по-късно“, известен още като BNPL (Buy now, Pay later). Mожете ли да ни разкажете повече как той подпомага бизнеса на вашите партньори?

“Купи сега, плати по-късно“ е иновативен метод за разплащане, който предоставя възможност на клиентите да видят, опитат и почувстват продуктите преди пълното заплащане на покупката. В същото време процесът е лесен и напълно дигитален, помага за изграждане на доверие към търговеца, като предоставя гъвкавост и сигурност на потребителите при онлайн пазаруване.

Кои са индустриите, при които наблюдавате най-голям интерес и успех в имплементирането на BNPL?

Финансирането на стоки с tbi е добре познато в индустрии с по-висока стойност на продуктите, а нашата цел е да покажем както на клиентите, така и на търговците, че с разсрочено плащане могат да бъдат закупувани и стоки, които използваме в ежедневието си. Нашата цел и фокус е чрез “Купи сега, плати по-късно” да предложим на потребителите най-доброто изживяване по време на пазаруване именно за кошници до 400 лв. – с напълно дигитален процес, без усещане за сключване на договор за кредит, без лихви и такси. А на търговците – начин да достигнат до повече клиенти и да реализират по-голям брой покупки. „Купи сега, плати по-късно“ вече е добре приет у нас при покупката на билети за различни събития, детски стоки и играчки, дрехи и обувки, козметика и естетични процедури.

По какъв начин достигате до повече бизнеси и трябва ли те да са изцяло онлайн представени?

Едно от нашите предимства е, че много активно събираме обратна връзка от пазара и от търговските ни партньори. Вслушваме се и ни е ключово да знаем какво е важно за тях, за да достигат до повече клиенти и да продават повече. Също така следим световните финансови тенденции, което ни помага да оптимизираме предлаганите продукти, да бъдем иновативни и в резултат да въвеждаме иновации във всичките си процеси. Именно този стремеж ни провокира тази година да започнем серия от уебинари tbi talks с цел предоставяне на интересна и структурирана информация на търговците за ползите от алтернативните разплащателни решения, предимството да достигат до повече клиенти чрез изграждане на онлайн магазини, както и какви методи за реклама да използват, за да достигат до правилната аудитория. Основната ни цел чрез тези събития е да споделяме селектирана конкретна практична информация, знания и съвети за повече и по-успешни продажби. В tbi винаги се стремим да сме смели, отдадени и сърцати и водени от тези ценности доказваме всеки ден на търговците, с които работим, че сме сигурен и лоялен партньор за тях, а заедно предоставяме на клиентите възможност за подобряване на стандарта им на живот и сбъдването на мечтите им.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ ...
„Блестящи диаманти“ на българския козметичен пазар
Как твоя продукт да стигне бързо и ефективно до пазара в Европа?
Личностно развитие на бързи обороти

Какви други финансови решения предлагате на вашите партньори и клиенти?

Нашата цел и посока е да предлагаме цялостно решение в подкрепа на бизнеса. Предоставяме възможност на търговците да достигат до повече клиенти чрез алтернативни платежни методи да достигат до повече клиенти чрез алтернативни платежни методи, подпомагаме бизнеса с корпоративни решения и индивидуални бизнес продукти, разработваме екосистема за промотиране на търговците и привличане на клиенти, която включва и лоялна програма. В същото време всички решения, които предлагаме на партньорите ни, са с дигитализирани процеси, така че да не натоварваме работния им процес и да не изместваме фокуса на служителите от основните им отговорности.

Част от семейството на tbi е и мобилното приложение за пазаруване: tbi buy. Какво представлява то?

„Да хванеш офертата“ е един любим израз на млади и стари и при всеки удобен случай се възползваме. Няма клиент, който не обича да пазарува изгодно! Независимо какво пазаруваш, торбата с покупки се усеща доста по-лека, когато знаеш, че си спестил определена сума или си взел нещо на по-добра цена. Именно това ни накара преди година за започнем изграждането на апликацията за лоялно пазаруване tbi buy. В нея благодарение на универсална лоялна карта могат да се натрупат бонус точки в обекти на над 400 търговци като супермаркети, ресторанти, салони за красота, клубове, автомобилни сервизи, аптеки, бензиностанции и много други. Уникалното при предлагания модел от нас е, че натрупаните точки могат да бъдат използвани като отстъпки не само при търговеца, от когото са ги получили при покупка, а и при всеки един останал, който е част от платформата. С tbi buy могат да бъдат получени отстъпки не само от големи търговци, но и от малки производители. В момента много активно работим и по имплементирането на „Купи сега, плати по-късно“ в приложението, което ще предостави възможност за използване на този платежен инструмент и във физическите магазини на нашите партньори.

От вашите наблюдения като банка как се промени поведението на потребителите в резултат на последните събития, в това число и пандемията?

Потребителите са все по-чувствителни към фактора време и изживяване. Покупките трябва да носят положителна емоция в това число и избора на метод за плащане. Това е и нашата основна цел, да спомогнем на потребителите да не усещат тежест при реализирането на своите покупки, а напротив да пазаруват по най-удобния за тях начин, защото разсроченото плащане и правилно планиране позволяват повече свобода и придобивки.

Подобни публикации

Back to top button
Close