• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Новини

Истинската дигитална трансформация се случва в B2B, сега.

Мими Петрова От Мими Петрова
12.10.2022
В ИТ Новини
Време за четене: 1 минута
A A
0
stenic ditech media
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Stenik е технологична компания, която предлага висок клас eCommerce решения за ритейл и B2B. Една от основните цели на Stenik е да помага на българските търговци да бъдат по-конкурентни и ефективни в дигиталната икономика, адаптирайки софтуерни решения на световно ниво за техните локални нужди.

Стефан Чорбанов е създател и управител на компанията.

Димитър Димитров е партньор и консултант в Stenik от 2006-та г.

Има ли почва B2B онлайн търговията в България?

Димитър: От наша гледна точка бумът, който се случва в търсенето на eCommerce B2B решения от български търговски компании и производители е меко казано осезаем, така че е налице основната предпоставка за развитие на този сегмент. Последните 2 години оказаха много голямо влияние върху начините за правене на бизнес и дори по-закостенелите компании вече погледнаха върху този канал за продажби, за да оптимизират разходи и да търсят нови партньори.

Можем ли да се върнем стъпка назад и да обясните кога един бизнес модел се счита за B2B и как той се различава от B2C (business to client)?

Стефан: Простата дефиниция е, че B2B продажба е онази, при която продаваш на бизнес, а не на физическо лице. Това, разбира се, е възможно в почти всеки онлайн магазин, в който можеш да поръчаш и да поискаш фирмена фактура, но това не прави бизнеса B2B, а магазина B2B платформа.

Димитър: За да имаме истински B2B, то следва да са налице редица фактори, като най-характерно е наличието на индивидуални ценови условия за бизнес клиентите. Тук е добре да споменем и че има две направления в B2B – това да продавате на крайни бизнес клиенти (за които предоставяте определени преференциални условия, като дългосрочни партньори) и другото, в което продавате на дистрибутори, които след това реализират стоката към крайния потребител (който отново може да бъде фирма, физическо лице или и двете).

А къде сме спрямо останалия свят?

Димитър: Според актуални проучвания около 65% от B2B компаниите разполагат с платформи за онлайн търговия, с които да обслужват по-бързо, качествено и с по-малко персонал своите контрагенти.
Още по-интересен е фактът, че през 2021 г. този процент е бил около 50%. Това е огромен ръст за 12 месеца и ясно показва тенденцията, а тя е – повечето B2B клиенти не желаят да се връщат към поръчки по друг канал, веднъж докоснали се до удобството на B2B платформата.

Стефан: До тук с розовите очила. Подобна статистика за България няма, а тук процентът вероятно е поне 10 пъти по-нисък. Ние следим дигитализацията в ритейла, защото това е другият ни фокус и там вървим с около 5 години забавяне. При B2B, поради консервативността на бизнеса, очаквахме темпът да е по-бавен, но пандемията го изстреля много нагоре.

Какви са най-големите причини бизнесът да търси B2B решения за онлайн търговия?

Стефан: Оптимизацията на пов-таряеми процеси винаги стои в основата. Клиентите ни винаги започват с желанията си за минимизирането на поръчки по и-мейл, телефон, екселски файлове и ръчен труд, но запознавайки се с възможностите на системата причините нарастват. B2B про-дажбите зад граница например са фундаментална причина, защото на практика са невъзможни за повечето бизнеси без наличие на собствена платформа.

Димитър: Също така вносители например, които от години поръчват онлайн, просто знаят, че рано или късно и те трябва да го предлагат на своите партньори, за да не губят пазар за сметка на международни компании, които притежавайки B2B платформа могат да стигнат до техните клиенти.

Как се отразява наличието на такава платформа за бизнеса?

Димитър: Накратко: очакванията за дигитализиране на продажбите към бизнес контрагенти се оправдават.

Стефан: Скритите ефекти, които обикновено не са причина една компания да има нужда от B2B платформа, обаче са още по-интересни. Измежду тях можем да споделим за увеличена честота на покупки, активизиране на маркетинг активности към бизнеса и най-малко очакваната, но изключително важна – създаване на нови партньорства в страната и чужбина.

B2B системите обикновено са „заключени“ за свободен достъп, как точно те създават предпоставка за нови партньорства?

Стефан: Това беше валидно до-преди няколко години. С актуалните технологични решения е възможно платформата да е видима за всички потребители, но с ограничени права (например със скрити цени, наличности и друга сензитивна информация). Когато е изградена правилно, тя се индексира в Google и потенциалните клиенти лесно стигат до нея и генерират интерес.

Димитър: За нашите клиенти в началото наистина беше изненада, че създават нови партньорства благодарение на наличието на такава платформа, но това е очакван ефект, когато се предлагат интересни и/или конкурентни продукти и си няколко стъпки напред пред конкуренцията: на-правил си си труда да опишеш и листнеш своите продукти онлайн, настроил си процесите да могат да работят за поръчки по всяко време.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ ...
Как да изберем най-доброто бъдеще за предлагане на недвижими имоти?
Вълкът, който променя бизнеса и живота ни завинаги
Какво се случва, когато онлайн срещне офлайн пазаруването?

А какво ще кажете за пазара на софтуерни решения B2B търговия?

Димитър: В световен мащаб решенията зa eCommerce B2B са ентърпрайз системи на Adobe, IBM, Sales force, SAP и други. Само по брандовете, които споменаваме става ясно, че това са едни глобални решения, които нямат локализация за българия пазар и по-важното – не са по джоба на българския бизнес. В България, пионерите сред онлайн B2B търговците са компании, които със собствени ресурси са изградили системи за тяхно ползване. Сами разбирате, че това е по силите на много малък процент от компаниите.

Стефан: В годините сме виждали и решения, в продължение на ERP система, които се опитват да изпълняват тази функция – по-често обаче резултатът не е бил добър. Виждали сме и изцяло custom разработки, които са застинали във времето и не могат да отговорят на технологичните, маркетингови, мърчандайзингови и всички останали изисквания, които вече има пред една такава система.

Димитър: На фона бройката решения за “класически” онлайн магазини, тук алтернативи липсват и това е и нашата причина да инвестираме в тази посока – както в технология, така и в ноу-хау.

Можете ли да посочите някои важни функционалности в B2B платформите за онлайн търговия, които решението на Stenik покрива?

Стефан: Бизнес акаунти и под-акаунти (за компании с множество офиси), одобрение на поръчки от мениджър, индивидуални ценови условия за всеки отделен бизнес контрагент, различно портфолио продукти за различните клиенти, кредитни лимити, рестрикции на методи на плащания, на методи на доставка…

Димитър: Списъкът може да е много дълъг, но да не забравяме и пълната синхронизация с ERP системата на клиента, която често е първоизточник на част от данните.

И все пак, ако трябва да изтъкнете ключово предимство на вашето решение, кое би било?

Димитър: Наричаме го All-in-one – с нашето решение не е нужно да се поддържат отделни системи за B2B и B2C. Бизнеси, които ползват и двата канала за продажби могат да се чувстват наистина привилегировани.

Стефан: Не трябва да се забравя и къстомизируемостта на системата и възможността за връзка с множество външни софтуери, което е предпоставка ключовото предимство за конкретния бизнес да е решаването на някой от големите му проблеми във веригата на доставки например.

За контакти:

0886 783 645, 02/ 859 33 12

sales@stenik.bg, www.stenik.bg

СподелетеTweet

Прочетете още

През първото шестмесечие на 2023г. измамите в социалните мрежи са докарали приходи от 658 млн. долара за инициаторите си

През първото шестмесечие на 2023г. измамите в социалните мрежи са докарали приходи от 658 млн. долара за инициаторите си

30.10.2023
Google ще инвестира 2 млрд. долара в конкурента на OpenAI - Anthropic

Google ще инвестира 2 млрд. долара в конкурента на OpenAI – Anthropic

30.10.2023
OpenAI сформира екип за справяне с потенциалните рискове от изкуствения интелект

OpenAI сформира екип за справяне с потенциалните рискове от изкуствения интелект

27.10.2023
Социалната мрежа X пуска възможност за аудио и видео разговори

Социалната мрежа X пуска възможност за аудио и видео разговори

26.10.2023
YouTube, TikTok и Meta ще кандидатсват за лицензи за електронна търговия, след забраните на Индонезия

YouTube, TikTok и Meta ще кандидатсват за лицензи за електронна търговия, след забраните на Индонезия

26.10.2023
Microsoft, Paypal са сред най-често имитираните марки при фишинг атаки през 2023 г.

Microsoft, Paypal са сред най-често имитираните марки при фишинг атаки през 2023 г.

23.10.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози
Digital4StaraZagora Digital4StaraZagora Digital4StaraZagora

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

4 интересни приложения на изкуствения интелект

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Няма изцяло защитен бизнес, но има по-малко рисков

Дигиталните технологии днес

Смарт технологиите, които превземат ежедневието ни

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

Киберсигурността – новата класическа наука

Последни публикации

През първото шестмесечие на 2023г. измамите в социалните мрежи са докарали приходи от 658 млн. долара за инициаторите си

През първото шестмесечие на 2023г. измамите в социалните мрежи са докарали приходи от 658 млн. долара за инициаторите си

30.10.2023
Google ще инвестира 2 млрд. долара в конкурента на OpenAI - Anthropic

Google ще инвестира 2 млрд. долара в конкурента на OpenAI – Anthropic

30.10.2023
OpenAI сформира екип за справяне с потенциалните рискове от изкуствения интелект

OpenAI сформира екип за справяне с потенциалните рискове от изкуствения интелект

27.10.2023

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори