Цели и задачи на промоционалния уебсайт
Промоционалният уебсайт е страница в интернет, която е специално създадена за популяризиране на дадена марка или нейните продукти, с цел да насърчи клиентите да направят своя избор в полза на компанията. В общи линии този уеб ресурс представлява списък с предлаганите продукти. Малцина от съвременните предприемачи са наясно с този бизнес инструмент. Обикновено големите фирми, които имат богат асортимент от продукти, създават такива промоционални сайтове.
Разработването на промоционален уебсайт е най-ефективно, когато има наличен корпоративен ресурс, тъй като това ще привлече още по-голямо внимание към компанията от страна на целевата аудитория и ще увеличи броя на продажбите. Съдържанието на сайта трябва да включва рекламни видеоклипове, подробни описания на продуктите, визуални и интерактивни елементи, които да предизвикат интерес към продуктите от страна на потенциалните клиенти.
3 основни правила при проектирането на промоционален уебсайт
- Представете продукта си по такъв начин, че посетителят лесно да разбере необходимата информацията и да се заинтересува да го закупи.
- Информацията за промотирания продукт трябва да бъде допълнена от качествен дизайн. Визуалният дизайн трябва да помогне на потребителите да се запознаят с положителните характеристики на продукта и с неговите предимства пред тези на конкуренцията.
- Използването на такъв уебсайт ще помогне за увеличаване на продажбите. Така например, ако продавате хладилници, направете дизайна на уебстраниците в кухненски стил. Това ще накара потребителите да направят асоциация с продуктите на вашата компания. Връзките, водещи към продукта, могат също да бъдат анимирани.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Онлайн ресурси в помощ на твореца Изграждане и скалиране на eCommerce бизнеси 5 задължителни имейлa за онлайн магазини
За да се разбере по-добре какво представлява един промоционален уебсайт, първо е необходимо да се запознаете с целта, за която той се създава. На първо място, това е пускането на пазара на нов продукт. Второ, да го популяризирате сред потребителите. Другата важна задача може да бъде създаването на имидж и формирането на положителна репутация на фирмата.
Следващата функция на промоционалните страници е да подтикнат посетителите да извършат целево действие – да закупят продукти, да се регистрират за дадено събитие, да се възползват от отстъпка и т.н.
Благодарение на тези сайтове е възможно да се получат онлайн поръчки в определена област (стоки за бита, автомобилно оборудване, дрехи и обувки и т.н.). Наличието на промоционални страници ще увеличи популярността на фирмата и ще подобри нейния имидж на целевия пазар.
На кого и защо е необходим промоционален уебсайт
Да разгледаме един пример. Нека предположим, че дадена компания има нов продукт. За да го популяризира и е необходима качествена реклама. А само история за него на страницата на корпоративния уебсайт очевидно няма да е достатъчна, за да заинтересува аудиторията.
Много по-добре с тази задача ще се справи промоционалният сайт, направен специално за популяризиране на новия продукт. Предимствата на този метод са следните:
- Ще привлечете вниманието на хора, които имат нужда от вашия продукт.
- Нагледно и ясно представяне на продукта в уебстраниците и подробна информация за неговите предимства.
- Наличието на продукта на сайта ви ще покаже неговата значимост. Това ще предизвика интерес сред целевата аудитория.
Отново да предположим, че вашата компания продава няколко марки хладилници. В този случай няма да е възможно да разработите специален промоционален уебсайт, тъй като продуктите не се различават особено един от друг. Тогава по-логично би било да използвате обикновен уебсайт или лендинг страница.
Кога трябва да създадете отделен промоционален сайт?
Както вече споменахме и по-нагоре в статията, той е подходящ, ако компанията ви има голям набор от продукти, които са представени на фирмения уебсайт.
Както показва практиката, промоционалните страници постигат отлични резултати, когато е необходимо да се разкаже за предстоящи публични събития. Ако ви предстои да проведете обучение на конкретна тема, концерт или представление, промоционалният уебсайт ще бъде ефективно средство за популяризиране. Днес тези уеб ресурси се използват активно и за представяне на премиери на филми, които предстои да излязат на екран.










