• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Ресурси

SEO-копирайтинг: как да стигнете до върха в търсачките

Редактор От Редактор
27.01.2023
В ИТ Ресурси
Време за четене: 1 минути
A A
0
seo kopiraiting tursachki ditech.bg
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Какво е това? 

SEO-копирайтинг – това е процесът на създаване на текстове с търговкса цел, оптимизирани за запитвания в търсачките. Главната му задача е да популяризира страниците на уеб сайтове в челните позиции на Google. За оптимизацията се използват ключови думи.

Как се създават?

Главното в SEO-текстовете е релевантното семантично ядро. Това е набор от ключови думи, които отговарят на темата на статията. Съществуват обаче и много други изисквания, на които трябва да отговаря един добър текст.

Какво е SEO – копирайтинг с прости думи

Оптимизацията за търсачки, обикновено наричана SEO (Search Engine Optimisation), представлява набор от различни мерки и техники. Те имат за цел да увеличат трафика на уебсайта, като го направят по-популярен и видим на първите места в търсачките за определени ключови фрази и думи. 

Съответно SEO-копирайтингът представлява създаване на текстове, които решават тази задача: подобряване на позицията на даден ресурс при правилните запитвания. Текстовете за SEO задължително включват ключови думи и фрази. SEO оптимизацията се извършва в търсачки като Yandex, Google, Yahoo, Mail.ru, Rambler и др. Първите две от тях днес са основните търсачки за Runet.

Ключовите запитвания са думи или фрази, въведени от потребител в реда за търсене на Yandex или Google. Те се използват за намиране на подходяща информация. Това може да бъде всяка лексема или фраза.seo kopiraiting ditech.bgНаличието на ключови фрази и отделни думи в оптимизирания текст, публикуван на сайта, е маркер за търсачките, по който те определят темата на ресурса и релевантността на тази статия за потребителя.

За да се изведе даден ресурс на челно място, е важно съдържанието на сайта да отговаря точно на запитванията, които хората въвеждат в своите браузъри.

Текстовете за SEO оптимизация се пишат с единствената цел да популяризират даден уебсайт в търсачките. Съдържанието на думите трябва да бъде оптимизирано, така че страниците на сайта да бъдат класирани по-напред в търсачките.

Нито една от търсачките не разкрива своите фактори за класиране. Въпреки това основните принципи са приблизително известни на всички и доста точно описани, като те се отнасят за всяка търсачка. Висококачественият, добре написан текст в SEO-копирайтинга е този, който е преди всичко полезен за читателя и изчерпателно отговаря на неговите въпроси (а не просто набор от ключови думи в различни комбинации и форми).

Поведенческите фактори играят огромна роля при класирането на сайтовете от гиганти като Yandex и Google. Това са повторни посещения на сайта, кликвания върху връзки в статии, време, прекарано от потребителя на страницата, и т.н. Човек просто ще затвори раздела с безинтересно съдържание или ще отиде на друг ресурс в търсене на подходяща информация. Всички тези действия се наблюдават от търсачките и сайтовете се оценяват въз основа на тях. Това е една от причините, поради които експертните и висококачествени текстове се ценят все повече.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Развитието на дигитализацията в бизнеса
Коя е новата Финтех революция?
Kъдето бизнесът и талантът се срещат?

Преимущества и недостатъци на SEO-копирайтинга

SEO-копирайтингът е процес, чиито резултати се виждат в перспектива. Те няма да се появят веднага, но си струва да се борите за тях:

  • Позицията на сайта в търсачките се подобрява благодарение на оптимизираните текстове и има шанс да достигне до челните места. Това отнема време. Но SEO-копирайтингът остава най-добрият и най-надежден начин да подобрите позицията си. Усилията за създаване на качествено текстово съдържание в съответствие с правилата за SEO-копирайтинг със сигурност ще се отплатят (въпреки че създаването на маркетингови материали не е свързано само със SEO).
  • Органичният трафик ще се увеличи. Когато даден уеб ресурс достигне върха, той си осигурява постоянен поток от безплатни посетители: сайтът, който постоянно се появява на първите страници с резултати, се вижда по-често от потребителите и те го посещават.
  • Можете да спестите от контекстуална реклама. Ако оптимизирате правилно статиите си, няма да се налага да харчите огромни бюджети за PR.

kontekstualna reklama ditecg.bg

Писането на текстове в съответствие с правилата за SEO-копирайтинг е по-трудно от писането на обикновени, неоптимизирани статии, които не съдържат ключови думи. Ако прекалите, материалът ще се окаже небрежен, кух и труден за четене.Основните недостатъци на SEO текстовете са типични за ситуации, в които копирайтърът се е справил зле със задачата си, но клиентът все пак е приел резултата:

  • Груб текст. При SEO-копирайтинга най-важното е не само да изложите идеята си, но и да разпределите правилно ключовите думи в текста. Препоръчително е това да се прави на етапа на писане на материала, а не след това. Такива механично вмъкнати думи и фрази са като прилепи в редицата, които объркват читателя и пречат на възприемането на смисъла.

Ето един пример за ключова фраза: „Цветя на южната страна на балкона“. Копирайтърът е решил да го вмъкне в точния ред и не се е интересувал от спрежението на думите или гладкостта: „Тези два вида бегонии растат чудесно в саксии, балконски цветя от южната страна, добре се чувстват на ярко слънце“.

Ориентираното към търсачките текстово съдържание се забелязва още от първите редове и прави много неприятно впечатление на читателите (след това хората често затварят сайта или го напускат заради други ресурси), слага петно върху репутацията на фирмата. Задачата на клиента е да провери внимателно текста, получен от копирайтъра. И, разбира се, не настоявайте за точно вписване на всяка фраза.

  • Пренаситен текст. Това е статия, която твърде много изобилства от ключови думи (или всички те са концентрирани на едно място и това привлича вниманието). Търсачките често понижават тези сайтове в резултатите от търсенето. Съществуват специални услуги, които помагат в борбата с прекомерния спам.
СподелетеTweet

Прочетете още

qmtwll

Защо е хубаво да включим мрежови кабели офиса?

16.12.2024
Еволюцията на потребителския кредит в дигиталната ера: Как технологичният напредък променя формата на онлайн транзакциите

Еволюцията на потребителския кредит в дигиталната ера: Как технологичният напредък променя формата на онлайн транзакциите

19.12.2023
Как да разберем дали нашите Wago клеми са оригинални?

Как да разберем дали нашите Wago клеми са оригинални?

10.11.2023
ai video generator ditech.bg

Топ 5 на най-добрите AI видео генератори за 2023г.

07.08.2023
Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

27.02.2023
Google Ads: Какво е и как работи?

Google Ads: Какво е и как работи?

15.02.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори