Какво е това?
SEO-копирайтинг – това е процесът на създаване на текстове с търговкса цел, оптимизирани за запитвания в търсачките. Главната му задача е да популяризира страниците на уеб сайтове в челните позиции на Google. За оптимизацията се използват ключови думи.
Как се създават?
Главното в SEO-текстовете е релевантното семантично ядро. Това е набор от ключови думи, които отговарят на темата на статията. Съществуват обаче и много други изисквания, на които трябва да отговаря един добър текст.
Какво е SEO – копирайтинг с прости думи
Оптимизацията за търсачки, обикновено наричана SEO (Search Engine Optimisation), представлява набор от различни мерки и техники. Те имат за цел да увеличат трафика на уебсайта, като го направят по-популярен и видим на първите места в търсачките за определени ключови фрази и думи.
Съответно SEO-копирайтингът представлява създаване на текстове, които решават тази задача: подобряване на позицията на даден ресурс при правилните запитвания. Текстовете за SEO задължително включват ключови думи и фрази. SEO оптимизацията се извършва в търсачки като Yandex, Google, Yahoo, Mail.ru, Rambler и др. Първите две от тях днес са основните търсачки за Runet.
Ключовите запитвания са думи или фрази, въведени от потребител в реда за търсене на Yandex или Google. Те се използват за намиране на подходяща информация. Това може да бъде всяка лексема или фраза.
Наличието на ключови фрази и отделни думи в оптимизирания текст, публикуван на сайта, е маркер за търсачките, по който те определят темата на ресурса и релевантността на тази статия за потребителя.
За да се изведе даден ресурс на челно място, е важно съдържанието на сайта да отговаря точно на запитванията, които хората въвеждат в своите браузъри.
Текстовете за SEO оптимизация се пишат с единствената цел да популяризират даден уебсайт в търсачките. Съдържанието на думите трябва да бъде оптимизирано, така че страниците на сайта да бъдат класирани по-напред в търсачките.
Нито една от търсачките не разкрива своите фактори за класиране. Въпреки това основните принципи са приблизително известни на всички и доста точно описани, като те се отнасят за всяка търсачка. Висококачественият, добре написан текст в SEO-копирайтинга е този, който е преди всичко полезен за читателя и изчерпателно отговаря на неговите въпроси (а не просто набор от ключови думи в различни комбинации и форми).
Поведенческите фактори играят огромна роля при класирането на сайтовете от гиганти като Yandex и Google. Това са повторни посещения на сайта, кликвания върху връзки в статии, време, прекарано от потребителя на страницата, и т.н. Човек просто ще затвори раздела с безинтересно съдържание или ще отиде на друг ресурс в търсене на подходяща информация. Всички тези действия се наблюдават от търсачките и сайтовете се оценяват въз основа на тях. Това е една от причините, поради които експертните и висококачествени текстове се ценят все повече.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Развитието на дигитализацията в бизнеса Коя е новата Финтех революция? Kъдето бизнесът и талантът се срещат?
Преимущества и недостатъци на SEO-копирайтинга
SEO-копирайтингът е процес, чиито резултати се виждат в перспектива. Те няма да се появят веднага, но си струва да се борите за тях:
- Позицията на сайта в търсачките се подобрява благодарение на оптимизираните текстове и има шанс да достигне до челните места. Това отнема време. Но SEO-копирайтингът остава най-добрият и най-надежден начин да подобрите позицията си. Усилията за създаване на качествено текстово съдържание в съответствие с правилата за SEO-копирайтинг със сигурност ще се отплатят (въпреки че създаването на маркетингови материали не е свързано само със SEO).
- Органичният трафик ще се увеличи. Когато даден уеб ресурс достигне върха, той си осигурява постоянен поток от безплатни посетители: сайтът, който постоянно се появява на първите страници с резултати, се вижда по-често от потребителите и те го посещават.
- Можете да спестите от контекстуална реклама. Ако оптимизирате правилно статиите си, няма да се налага да харчите огромни бюджети за PR.

Писането на текстове в съответствие с правилата за SEO-копирайтинг е по-трудно от писането на обикновени, неоптимизирани статии, които не съдържат ключови думи. Ако прекалите, материалът ще се окаже небрежен, кух и труден за четене.Основните недостатъци на SEO текстовете са типични за ситуации, в които копирайтърът се е справил зле със задачата си, но клиентът все пак е приел резултата:
- Груб текст. При SEO-копирайтинга най-важното е не само да изложите идеята си, но и да разпределите правилно ключовите думи в текста. Препоръчително е това да се прави на етапа на писане на материала, а не след това. Такива механично вмъкнати думи и фрази са като прилепи в редицата, които объркват читателя и пречат на възприемането на смисъла.
Ето един пример за ключова фраза: „Цветя на южната страна на балкона“. Копирайтърът е решил да го вмъкне в точния ред и не се е интересувал от спрежението на думите или гладкостта: „Тези два вида бегонии растат чудесно в саксии, балконски цветя от южната страна, добре се чувстват на ярко слънце“.
Ориентираното към търсачките текстово съдържание се забелязва още от първите редове и прави много неприятно впечатление на читателите (след това хората често затварят сайта или го напускат заради други ресурси), слага петно върху репутацията на фирмата. Задачата на клиента е да провери внимателно текста, получен от копирайтъра. И, разбира се, не настоявайте за точно вписване на всяка фраза.
- Пренаситен текст. Това е статия, която твърде много изобилства от ключови думи (или всички те са концентрирани на едно място и това привлича вниманието). Търсачките често понижават тези сайтове в резултатите от търсенето. Съществуват специални услуги, които помагат в борбата с прекомерния спам.









