• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Маркетинг

Дигитална маркетингова стратегия – на кое да обърнем внимание?

Редактор От Редактор
14.10.2019
В Маркетинг
Време за четене: 1 минути
A A
0
maxresdefault 1
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Християна Петкова е маркетинг мениджър в Дигитална агенция SEOMAX – една от водещите агенции за дигитален маркетинг в България. Зад гърба си Християна е работила върху повече от 100 проекта за развитие онлайн в сферата на маркетинговото планиране, Facebook маркетинг, Google Ads и анализиране. SEOMAX е сертифициран Google партньор.

hristiyana petkova 500x500 1

Дигитална маркетингова стратегия – на кое да обърнем внимание?

Скоро участвах на едно събитие в Международен панаир Пловдив. Пред мен стояха 3-ма души (двама мъже и една жена) и преглеждаха Facebook. На един от мъжете му се появява реклама за конкретен продукт за подарък. Другият се засмива и казва „това ли гледаш в интернет“, а момичето възкликва от радост „Гледаш подаръци за рождения ми ден“. Мъжът, който сърфира във Facebook остава озадачен и казва, че не е преглеждал този продукт, а двамата му приятели не му повярваха. Те не знаеха за опцията за таргетиране във Facebook на потребители, чиито близки приятели имат в близката седмица рожден ден.

През 2018 повече от 63% от българското население използва интернет ежедневно за   присъствие в социалните мрежи, източник на информация и интернет разговори. Голяма част от офлайн процесите стават онлайн. Защо? Защото е много по-изгодно да се стартира онлайн магазин, в сравнение с отварянето на физически. Разходите за позициониране онлайн могат да бъдат значително по-ниски, а таргетирането много по-насочено.

С нарастващото „време“, което потребителят прекарва в интернет, се засилва и инвестицията на фирмите да се позиционират там, където е техният „идеален клиент“. Все по-голям брой компании включват в комуникационната си стратегия дигиталните канали, като най-често използваните са: социалните мрежи Facebook и Instagram, създаването на съдържание, SEO, Google Ads, имейли и др.

Обвързването на дигиталните канали е ключово за успеха на бизнеса. Също както билборда на ключова локация, радио рекламата, участието на изложение са част от годишната стратегия на фирмата, така и всяка една кампания или действие онлайн трябва да е породено от дигиталната маркетингова стратегия.

За вдъхновение на Вашия маркетингов екип и започването на вашата дигитална стратегия за 2020 г., създадохме списък със съвети при изграждането на дигиталната стратегия:

Планиране

Най-важното на първи етап е определянето на цели – ясни и измерими във времето. Ако се постави за цел например „Увеличение на продажбите с 20% през 2020 г.“ е препоръчително след това поставянето на така наречените KPIs – Key Performance Indicators.

Индикаторите за успех препоръчваме да бъдат изградени на база статистика за минали периоди, за да бъдат обективни и постижими.

Определяне на конкретна целева аудитория е важно за всеки един бизнес и всяко едно планирано действие зависи от нея.

Примери за Индикатори за успех:

Трафик към сайта – задаването на конкретен брой потребители, който е необходим за постигането на глобалната цел

Конкретен процент на реализация (Conversion Rate) – Процент на реализираните продажби спрямо трафика от уеб сайта

CPC – цена на клик

CPA – цена на резултат

Брой записани за бюлетин

Базови характеристики за целева аудитория:

Възраст

Пол

Професия

Местоположение

Образователно ниво

Семейно положение

Предизвикателства и цели (първични и вторични)

Страхове и ценности

Предпочитани източници на новини и комуникация

Блог, уебсайт и други влияния

Ако имате съществуващ уеб сайт и акаунт в Google Analytics за голяма част от горепосочените характеристики може да си помогнете с инструмента.

Маркетинговата фуния е метод, чрез който можете да визуализирате пътят на клиента във всяка отделна стъпка. От първия етап на осведоменост до момента на покупката всяка част от ангажираността на клиента с вашата марка може да бъде очертана и следователно планирана. Това е следващата важна стъпка в дигиталната стратегия, която е пропускана често от фирмите.

На база целите, индикаторите за успех, аудиторията и маркетинговата фуния могат да бъдат избрани каналите за комуникация онлайн. В България най-предпочитаните са:

Facebook поради големия брой потребители, успешната продажба в много ниши и анализите, които предоставя

Google Search Ads – моментното класиране на уеб сайта в Google над резултатите от органичното позициониране са примамливи за голяма част от фирмите в България

YouTube Аds– през изминалата година се наблюдава изключително ниска цена на преглеждане на видео клип

Съобразете съдържанието си с всеки етап от потребителския път

Няма смисъл да изпращате послание за продажба, когато потребителят е на етап осведомяване. Също така не е препоръчително да насочвате реклама с блог публикация към потребител, който добре познава вече продукта и е готов да купи.

Обърнете внимание на голямата картина, при анализиране резултатите от каналите за реклама

Ако рекламата ви не се представя добре, не гледайте само посланието, а вижте дали има несъответствие между това, което някой търси, съобщенията, които показвате и целевата страница, на която се озовават. Не всяка от рекламите ви цели продажба, затова като правите Анализа обърнете внимание и на другите показатели.

Бъдете в час с трендовете и ги прилагайте в стратегиите си

Дигиталният свят се развива всеки ден и за да бъдете преди конкуренцията, е важно да прилагате новите инструменти и подходи, които дигиталния свят предлага всеки ден.

През 2019 година трендовете са свързани с видео рекламирането, AI, чатботовете и Omnichannel маркетинга. Голяма част от агенциите развиваха собствени чатботове и изграждаха цели екипи за видео маркетинг – от създаването на видео съдържанието, обработката му до рекламирането му в интернет.

През 2020 се очакват да бъдат свързани с виртуалната реалност, чатботовете могат да бъдат заменени от личните съобщения в приложенията WhatsApp и Viber и още по-голямото използване на AI.

 

СподелетеTweet

Прочетете още

LinkedIn като ключов инструмент за развитието на вашата кариера

LinkedIn като ключов инструмент за развитието на вашата кариера

25.10.2023
Digital4Plovdiv: Събитието, което променя бизнеса

Digital4Plovdiv: Събитието, което променя бизнеса

16.10.2023
Digital4Plovdiv: по-богата програма, по-голяма стойност, повече вдъхновение

Digital4Plovdiv 2023: по-богата програма, по-голяма стойност, повече вдъхновение

29.09.2023
Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

13.03.2023
Как новата тенденция UGC може да се превърне в ключ към успешен маркетинг?

Как новата тенденция UGC може да се превърне в ключ към успешен маркетинг?

06.03.2023
ditech media luau group3

Силата на Local SEO за ефективна дигитална презентация в Google

24.10.2022
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори