Ако бизнесът ви се нуждае от постоянно увеличаване на потока от клиенти, смятате да преминете на друго ниво, да създадете положителен имидж на компанията си или пък се занимавате с креативна дейност и искате да покажете работата си на света, вие имате нужда от собствен сайт. Ето няколко важни мотива, за да предприемете действия:
-
Изградете имидж и доверие
Представете си, че уебсайтът е къща. В началото тази къща е била просто един план, след което се е превърнала в проект с готова конструкция и красив дизайн. Но домът не разказва за себе си, а за тези, които живеят в него (т.е. за вашата компания).
Както домът може да сближи хората и да изгради сигурност, така и уебсайта, подобно на него, разкрива обстановката и характера на собственика. Разказвайте повече за компанията си, защото по този начин посетителите ще почувстват присъствието и личното отношение към нея. Когато потребителите ви имат доверие, закупуването на продукта или услугата от вас ще се случва по много по – лесен начин – без много чудене и ще си позволят да разказват за вас и на други.
В уебсайта можете да представите вашата концепция и продуктите, които искате да покажете. Това е сериозна инвестиция в имиджа и марката на вашата компания.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Тайните за създаване на уебсайт с минимален бюджет Интервю с Надежда Коцинова, tbi bank Как да създадете успешна LinkedIn стратегия за вашия бизнес?
-
Запазете клиентите си
Винаги има риск да загубите клиентите си в социалните мрежи като абонати. Причините могат да бъдат няколко: социалните платформи променят своя алгоритам и публикациите ви постепенно започват да губят обхвата и популярността си. Освен това съществува опасност профилът ви да бъде хакнат или блокиран. Докато уебсайтът ще ви позволи да поддържате връзка с клиентите си, а оттам и с цялата ви клиентска общност. Ако по някаква причина загубите достъпа си до социалните мрежи, клиента винаги може да намери вашия сайт и да направи поръчка през него. В административния панел на уебсайта записвате контактите на потребителите си и при необходимост ще можете да се свържете с тях.
-
Улеснявайте потребителите
В социалните платформи потребителят трябва да изпраща съобщения, за да разбере продуктът дали все още е наличен и какви размери, и цветове са достъпни. Сайтът обаче разполага с повече възможности за организиране на онлайн продажба. Клиента може сам да провери наличността на артикула, както и да избере модел, цвят и размер. Вижда цената на продукта и има възможността да избира начина на доставка. Вие и клиента получавате известие за поръчката, което е бързо и удобно за двете страни.
Съвременният онлайн магазин разполага с богат набор от средства за увеличаване на продажбите. Някои от тях са специалните промоции и промоционалните кодове, автоматичните известия за натискане и онлайн изборът на допълнителни продукти. Голяма част от сайтовете започнаха да показват продуктите си на 360°.
Уебсайтът е онлайн консултант, който замества продавача в магазина, който ви води до интересуващия ви продукт, говори за него и опакова поръчката.
-
Поръчките се обработват навреме
Когато общуването през месинджър, вайбър, емайл и др. има вариант съобщението от вашия клиент да не бъде получено и той през това време да си закупи стоката от друго място. Но, когато в онлайн магазина дадено лице направи поръчка , то той ще получи автоматичен имейл, който потвърждава действието му.
Известията за нови поръчки се изпращат до съответния служител във вашата компания, а историята на продажбите се запазва в системата на уебсайта. По всяко време ще можете да изтеглите тази информация и да проследите продажбите си.
-
Анализирайте
Важна част от рекламата и продажбите е проучването на данни. С помощта на система за анализ като Google.Analytics, можете да проучите откъде идват посетителите ви и как купуват вашите продукти и услуги. Тази информация ще ви помогне да привлечете още повече потребители и да увеличите продажбите. Така ще можете да насочите рекламния си бюджет само към онези канали, които наистина работят ефективно.
-
Старайте се качеството на обслужване да е добро
Безспорно предимство е денонощният достъп на клиента до необходимата информация в уебсайта. Всеки производител се старае да има ясно описание на продуктите в сайта. Но има моменти, в които потребителя се нуждае от съвет или малко повече пояснение за даден артикул. Поради тази причина е добре да сложите раздел „Отговори на често задавани въпроси“, това ще бъде като допълнителна помощ на клиента.
Например, продавате велурени изделия. Публикувайте материали, които съдържат полезна информация за това как да се грижите за тях. Ако става дума за храна, няма да е зле да добавите рецепти за готвене или съвети за съхранение на плодове.
-
Обратна връзка от клиентите ще ви е от полза
Създайте страница, където хората ще могат да оставят своите отзиви за продукта. Така ще разбирате дали клиента е доволен от покупката, какво трябва да се подобри и какво предложение има той за вас. Новите посетители също ще могат да се ориентират по отзивите на редовните клиенти, преди да решат да купят от вас.