• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Маркетинг

От какво се състои маркетингът за ИТ компания?

Редактор От Редактор
28.06.2019
В Маркетинг
Време за четене: 1 минути
A A
0
marketingat za it kompania
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Исторически се е оформило, че ИТ компаниите не са съсредоточили вниманието си върху факта, че има живот и  „извън ИТ”. Те сами откриват за себе си и алгоритмите за продажба на своите услуги и канали за продажбената си дейност.

Така намереният от тях подход работил успешно и те не смятали да изучават непонятния за реализацията вид на техните услуги  маркетинг.

Към маркетинга ИТ компаниите преди причислявали изключително SEO и водене на социални мрежи. Възможно е да са добавяли към това и контекстна реклама, но  всичко по-горе, дори и с бегъл анализ и опит на колеги, не отговаря на техните очаквания.

Минава време. Конкуренцията в ИТ с всяка година расте, увеличавайки се няколко пъти за няколко години. Офертите за един проект започват да нарастват и стават от 50 на 150. ИТ започват да разглеждат други канали за продажби, сред тях и странният и още непонятен маркетинг за ИТ компании.

Собствениците на ИТ компании стават по-опитни и умни. Те вече започват да смятат стойността за привличане на един клиент и знаят какво е среден чек. Именно този мост и свързва маркетинга и продажбите в ИТ.

Един добър маркетолог винаги може да каже приблизителната цена на привличане на един клиент. Той, подобно на продажбите, знае, че с определен брой действия ще има определен прогнозен резултат.

Маркетологът може да ви предложи няколко стратегии, които вие, като директор на компания, може да изберете за себе си.

Какви могат да бъдат тези стратегии?

По стойност и срокове за привличане на клиент.

Краткосрочна стратегия – пускане на рекламна кампания с приблизителна стойност на един клиент, например Онлайн магазин, от $ 500 до $ 800 и период на привличане до 1 седмица.

Дългосрочна стратегия – стартиране на маркетингова дейност с дългосрочен период от половин година до две години с плащане от $ 100 – $ 200 на клиент, последвано от минимизиране на плащането.

По ориентация:

Външен маркетинг – маркетинг, който има за цел да привлече клиенти.

Вътрешен маркетинг – маркетинг за привличане на служители.

По-долу Ви предоставяме списък на основните дейности на маркетолога.

И да, маркетинг за ИТ компании не се основава на едно SEO.

Външен маркетинг

  • Действия
  • Изследвания
  • Търговски обекти
  • ИТ пазар
  • Западни заплати
  • Конкуренция
  • Перспективни ниши
  • Успешно конкурентно действие!
  • Успешни презентационни материали
  • Профилни портали и форуми
  • Работа с уебсайта на компанията
  • Консултации относно разработка или подобряването на сайта
  • SEO
  • Водене на блог за привличане на клиенти
  • Разработване на концепция за целевите страници
  • Подготовка на презентационни материали
  • Информация за компанията
  • Търговска оферта
  • Портфолио
  • Други презентационни материали
  • Работа с клиентска база
  • Upsale, CrosSale
  • Анкети
  • Отзиви
  • Поздравления за празници
  • Email маркетинг
  • Събитиен маркетинг
  • Нетуъркинг с крайни клиенти и партньори
  • Вирусен маркетинг
  • Партизански маркетинг
  • Посетителски постове
  • SMM
  • LinkedIn
  • FaceBook
  • Twitter
  • Instagram
  • Affiliate маркетинг
  • Поставяне на информация за фирмата в каталози и специализирани ресурси
  • Реклама
  • Платени гост-публикации
  • Контекстна реклама в Google AdWords
  • Контекстна реклама в търсачките
  • Контекстно – медийни мрежи
  • Ремаркетинг
  • Банерна реклама

 

Вътрешен маркетинг

  • Действия
  • Изследвания
  • Изследване на конкуренцията
  • Проучване на заплатите
  • Изследване на ИТ пазара
  • Работа с уебсайта на компанията
  • Водене на блог с цел привличане на служители
  • Разработване на концепция за целевите страници
  • Подготовка на презентационни материали
  • Представяне на компанията за бъдещи служители
  • Подготовка на видео материали за компанията
  • Подготовка на материали за панаири
  • Корпоративни атрибути
  • Работа със служителите
  • Email маркетинг
  • Регистрация в каталози
  • SMM
  • LinkedIn
  • FaceBook
  • Twitter
  • Instagram
  • Реклама
  • Спонсорство
  • Насочване в социалните мрежи
  • Контекстно – медийна реклама
  • Офлайн

Като цяло, в една статия е малко трудно да се опише огромният свят на маркетинга, който може да се направи за ИТ компания.

Целта на тази статия е именно да се каже, че има място за развитие. Маркетингът не е просто SEO. Маркетингът е полезен и рентабилен.

И много интересен !

 

Етикети: ИТ компаниямаркетинг
СподелетеTweet

Прочетете още

LinkedIn като ключов инструмент за развитието на вашата кариера

LinkedIn като ключов инструмент за развитието на вашата кариера

25.10.2023
Digital4Plovdiv: Събитието, което променя бизнеса

Digital4Plovdiv: Събитието, което променя бизнеса

16.10.2023
Digital4Plovdiv: по-богата програма, по-голяма стойност, повече вдъхновение

Digital4Plovdiv 2023: по-богата програма, по-голяма стойност, повече вдъхновение

29.09.2023
Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

13.03.2023
Как новата тенденция UGC може да се превърне в ключ към успешен маркетинг?

Как новата тенденция UGC може да се превърне в ключ към успешен маркетинг?

06.03.2023
ditech media luau group3

Силата на Local SEO за ефективна дигитална презентация в Google

24.10.2022
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори