• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Маркетинг

Електронна търговия и маркетинг

Редактор От Редактор
10.07.2019
В Маркетинг
Време за четене: 1 минути
A A
0
elektronna targovia i marketing
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Основният компонент на успеха на всяко търговско предприятие, включително тези, които се занимават с електронна търговия, е маркетингов план, който ще включва дейности, извършвани както в мрежата, така и извън нея.

Следователно, в електронната търговия, както и в традиционната, е важно да могат да представят продукти и услуги на пазара: провеждане на пазарна сегментация, определяне на нуждите на клиентите и начини за популяризиране на стоки, избор на най-добрите начини за комуникация с потребителите, т.е. планиране на рекламна кампания.

Онлайн маркетингът използва всички аспекти на традиционния маркетинг и основната цел е да се постигне максимален ефект от потенциалната аудитория на сайта.

Златното правило на маркетинга – правилото на четирите „P“ (Product, Price, Promotion, Place), е валидно и при електронния маркетинг. Когато изграждате електронен бизнес, трябва да помните, че ще трябва да се състезавате не само с други сайтове, но и с традиционни платформи за търговия. Следователно предложените стоки и услуги (Product) трябва да имат подходящо качество.

Ценова политика (Price) е важен компонент на всяка маркетингова стратегия. Търговията чрез интернет ви позволява да спестите от разходите, но анализът на конкурентните цени е задължителен (както онлайн, така и офлайн).

Особено внимание трябва да се обърне на разработката на сайта, т.е. място на продажба (Place). Графичен дизайн на сайта; лекота на използване (навигация през обекта, лесно извличане на информация, структура на сайта); адекватността на името на домейна; съдържание на сайта – всичко това се отразява на успеха на сайта сред потребителите. А това означава, че определя и търговската ефективност.

Популяризирането (Promotion) – включва както набор от мерки за популяризиране на продукта, така и мерки за популяризиране на сайта (популяризиране в търсачки, контекстна и банер реклама, имейл маркетинг, вирусен маркетинг, скрит маркетинг, интерактивна реклама, работа с блогове и т.н.).

С разпространението на социалните мрежи и други ресурси, които позволяват на потребителите бързо да обменят мнения за продукти и услуги, към това правило може да се добави още един „P“: People –хора. Това отразява една от основните тенденции в развитието на маркетинга – прехода към маркетинг, ориентиран към потребителите. Изграждане на отношения с клиент, диалог с него – това са успешните маркетингови кампании.

Пазарът на електронната търговия се развива пред очите ни. И потребителят започва да се държи по нов начин, все по-често се позовава на възможностите на интернет. Днес броят на разнообразните канали за дистрибуция непрекъснато се увеличава, компаниите се опитват да използват възможно най-много канали за дистрибуция, за да постигнат добро ниво на продажби.

Освен това потребителите все повече използват такива канали като мобилната търговия, закупуването на стоки в социалните мрежи. Всичко това принуждава компаниите да използват многоканален маркетинг при планирането на продажбите и следователно да подобрят управлението на значителен брой канали за дистрибуция.

Днес, (CRM)  управление на взаимоотношенията с клиенти (Customer Relationship Management) е един от най-новите методи за управление на маркетинга. RM е концепция и бизнес стратегия, насочена към изграждане на устойчив бизнес, чиято същност е ориентирана към подход към клиента. Стратегията CRM[1]  е насочена към управление на всички аспекти на взаимодействието между компанията и клиента. Тя се основава на използването на съвременни управленски и информационни технологии, с които фирмата събира информация за своите клиенти на всички етапи от отношенията с нея (привличане, задържане, лоялност), извлича знания от нея и ги използва в интерес на бизнеса си чрез изграждане на взаимно изгодни отношения с клиентите. Идеалната CRM система предполага пълен контрол от край до край на всички аспекти на бизнес отношения с клиента, от приемане на поръчка за доставка на стоки до него.

Какви са перспективите за развитието на електронната търговия? На първо място, развитието на комуникационните мрежи като цяло (подобряване на каналите за предаване на данни ще доведе до увеличаване на скоростта на връзката, а оттам и до увеличаване на броя на интернет потребителите и увеличаване на броя на посетителите на онлайн магазини), ще увеличи динамиката на развитието на електронната търговия. Създаването на подходяща законодателна рамка значително ще улесни провеждането на транзакции в областта на електронната търговия. По-нататъшното развитие на платежните системи ще има благоприятен ефект върху развитието на електронната търговия като цяло.

СподелетеTweet

Прочетете още

LinkedIn като ключов инструмент за развитието на вашата кариера

LinkedIn като ключов инструмент за развитието на вашата кариера

25.10.2023
Digital4Plovdiv: Събитието, което променя бизнеса

Digital4Plovdiv: Събитието, което променя бизнеса

16.10.2023
Digital4Plovdiv: по-богата програма, по-голяма стойност, повече вдъхновение

Digital4Plovdiv 2023: по-богата програма, по-голяма стойност, повече вдъхновение

29.09.2023
Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

13.03.2023
Как новата тенденция UGC може да се превърне в ключ към успешен маркетинг?

Как новата тенденция UGC може да се превърне в ключ към успешен маркетинг?

06.03.2023
ditech media luau group3

Силата на Local SEO за ефективна дигитална презентация в Google

24.10.2022
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори