• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Маркетинг

IT маркетинг: какво е това, инструменти, структура

Редактор От Редактор
04.07.2019
В Маркетинг
Време за четене: 1 минути
A A
0
it marketing
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Често има объркване между понятията „Интернет маркетинг” и „IТ маркетинг”, маркетинг за IТ компании. Има много области, в които и двата термина – интернет маркетинг и IТ маркетинг се използват на равни начала.

Така например, продажбата на софтуер на Microsoft е едновременно и двете. Но в същото време езикът няма да се обърне да каже „IТ маркетинг“ по отношение на продажбата на спортни облекла в онлайн магазина или популяризиране с помощта на банери в интернет на нова марка енергийни напитки.

За да се изясни и опрости разбирането, по-нататък в статията ще приемем, че IТ маркетингът е използването на инструменти на Интернет-маркетинга за популяризиране на продукти и услуги на IТ компании.

По насоченост маркетингът за IТ сектора може да бъде разделен на два вида:

  • External – маркетинг, който е насочен към привличане на клиенти за компании .
  • Internal – маркетинг, който е насочен към привличане и задържане на служители. Често във връзка с вътрешния маркетинг се използва терминът HR branding, бранд на работодателя или Employer branding.

С  двата вида маркетинг можете да се запознаете по-подробно в статията „От какво се състои маркетингът за ИТ компания“.

Employer branding ( развитие бранда на работодателя) е редица действия на компанията, насочени на взаимодействие, както със съществуващите служители ( за повишаване на тяхната ангажираност и лоялност), така и привличане на нови служители. Основната цел е да се покаже компанията в най-положителна светлина, привлекателна от гледна точка на потенциалните служители, както и да се създаде положителен имидж и привлекателност на компанията за потенциални партньори и други ключови заинтересовани страни.

 

EXTERNAL MARKETING TOOLS ( Външни маркетингови инструменти за IТ):

  1. Research & Analysis. Всичко започва с изследвания и анализи: конкуренти, IТ пазар, успешни казуси, платформи за търг, специализирани външни ресурси и др.)
  2. Работа с уебсайта на компанията. (активно използване на уеб анализи от безплатни и най-популярни инструменти за уеб анализи – Google Analytics); технически одит на уебсайта; вътрешна SEO оптимизация; контент маркетинг (подготвяне на уникално съдържание по конкретни ключови думи, също включва видео съдържание, което набира скорост. Това може да бъде видео интервю, промоционален видеоклип на компанията и т.н.).
  3. Работа с външни ресурси. Те включват: поставяне на информация за фирмата в специализирани директории; поставяне на висококачествена статия на външен ресурс в замяна на активна връзка към уебсайта на нашата компания; работа с форуми, където могат да бъдат потенциалните клиенти; уебинари.
  4. Подготовка на PR & Маркетингови материали (фирмени презентационни материали, Бели книги (White paper), Case studies, казуси, подготовка на материали за блога на компанията).
  5. Работа със социалните медии. Това обикновено е LinkedIn, Facebook, Twitter. Освен това, в зависимост от пазара, в който компанията се стреми да влезе, има и много западни социални мрежи, напримеример XING за германския пазар, на който си струва да се обърне внимание.
  6. Партизански маркетинг за ИТ компании. Това е може би една от най-ефективните и рентабилни техники в маркетинга. Но в същото време малко хора знаят как да го използват правилно. Те включват: коментиране на тематични публикации, с позоваване на марката на нашата компания, понякога с линк към уебсайта на компанията. Важно: не трябва да изглежда като реклама, а по-скоро като препоръка на незаинтересован човек.
  7. Офлайн събития. Участие на фирмата в специализирани изложения, конференции, семинари и др. Важно условие е това събитие да има целева аудитория на компанията, потенциални клиенти и партньори. Цел: да докаже своята компетентност, да повиши осведомеността за марката и по този начин да привлече потенциални клиенти и партньори.

 

INTERNAL MARKETING TOOLS (вътрешни маркетингови инструменти):

  1. Research & Analysis. И тук всичко започва с проучвания и анализи: конкуренти, заплати и „екстри“ в ИТ.
  2. Работа с уебсайта на компанията. В идеалния случай има отделен уебсайт за потенциални служители. Ако фирмата няма такава възможност, тогава се създава отделна секция на главния сайт за кандидатите. Там се публикува цялата информация, която може да бъде полезна на потенциалните служители: активни работни места; проекти и реномирани клиенти, с които компанията се гордее; условия на труд във фирмата (можете да се похвалите с всички видове бонуси, които компанията предоставя на своите служители); възможности за развитие в компанията и др. Тук също ще бъде много добре видео съдържание, което е по-добро от всеки текст, ще разкаже за характеристиките на компанията, за служителите, за чудесни корпоративни събития и др.
  3. Различни PR и рекламни материали на фирмата. Много е важно за IТ компанията да има свой собствен корпоративен стил, фирмена марка, с корпоративни цветове, символи, които съответстват на духа на компанията. Въз основа на търговската марка се подготвят всички рекламни материали на фирмата. Например, брошури за трудови борси в университети, за специализирани конференции, за служители (например чаши, тениски, бележници).
  4. Работа със социалните медии.

Работата със социалните медии за вътрешният маркетинг е също толкова важна, колкото и за външния. Много компании създават отделни страници и групи със социални мрежи:

– ориентирани към клиента

– ориентирани към потенциалните и съществуващите служители.

По-горе сме изброили само някои от инструментите на IТ маркетинга. Ако искате да разберете по-подробно как правилно да рекламирате продукт или услуги на IТ компания и как да извлечете максимума от IТ маркетинга, можете да преминете Курс „Онлайн маркетинг и SEO“ в IMG “IT ACADEMY“ Пловдив.

СподелетеTweet

Прочетете още

LinkedIn като ключов инструмент за развитието на вашата кариера

LinkedIn като ключов инструмент за развитието на вашата кариера

25.10.2023
Digital4Plovdiv: Събитието, което променя бизнеса

Digital4Plovdiv: Събитието, което променя бизнеса

16.10.2023
Digital4Plovdiv: по-богата програма, по-голяма стойност, повече вдъхновение

Digital4Plovdiv 2023: по-богата програма, по-голяма стойност, повече вдъхновение

29.09.2023
Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

13.03.2023
Как новата тенденция UGC може да се превърне в ключ към успешен маркетинг?

Как новата тенденция UGC може да се превърне в ключ към успешен маркетинг?

06.03.2023
ditech media luau group3

Силата на Local SEO за ефективна дигитална презентация в Google

24.10.2022
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори