Marketing

Как работи дигиталният маркетинг в наши дни?

Благодарение на активното развитие на технологиите, много нови направления се появяват в маркетинга. Тенденциите са насочени към създаване на възможности за взаимодействие с публиката. Инструментите се появяват толкова бързо, колкото бързо губят своята актуалност. Преди няколко години интернет маркетингът беше най-търсен – той беше заменен от дигитален или цифров маркетинг.

Какво е дигитален маркетинг?

Digital (цифров) маркетинг е начин за популяризиране на марка или продукт чрез използването на различни форми на цифрови канали. Дигиталният маркетинг понякога се бърка с интернет маркетинга. Но дигиталният маркетинг надхвърля световната мрежа, използвайки също: цифрова телевизия; мобилни приложения SMS; интерактивни екрани. По този начин дигиталният маркетинг се отличава с интегриран подход за използване на цифрови технологии в популяризирането.

Видове дигитален маркетинг

Дигиталният маркетинг като сложна дисциплина има няколко метода за привличане и задържане на клиенти. Видовете дигитален маркетинг включват: популяризиране на страници в търсачките; контекстуална реклама; дисплейна реклама; електронни бюлетини; вирусна реклама; партньорски маркетинг.

Инструменти за дигитален маркетинг

Инструментариумът за дигитален маркетинг е разнообразен и съдържа както по-добре познати основни, така и усъвършенствани инструменти. Някои цифрови инструменти могат да се използват офлайн.

Базови. Базовите инструменти за дигитален маркетинг включват: създаване на съдържание; SMM; Целева страница; приложения; SEO; Електронни бюлетини.

Разширени инструменти. Affiliate е инструмент за популяризиране на бизнес в Интернет, чиято същност е осигуряване на трафик на клиенти и получаване на плащане за конкретно действие. Маркетингът за влияние е основава се на използването на авторитетно лице в популяризирането на дадена страница. Възприятието на аудиторията за продукта се променя, поради което клиентите сами търсят продукта. Ефективното решение е комбинация от няколко инструмента. Това обхваща максимално възможна аудитория.

Офлайн инструментите за дигитален маркетинг включват средства, които не са пряко свързани с Интернет: QR кодове в различни източници; sms и mms; изпращане по имейл чрез месинджъри, например, Viber и WhatsApp; Интерактивни екрани, които ще ви помогнат да направите покупката си, изложбени LCD стендове.

Цифрови канали за популяризиране

Каналите за популяризиране са възможностите на цифровите устройства, към които прибягва дигиталният маркетинг. Те включват: търсачки; банерна реклама; контекстуална реклама; социални мрежи и блогове; мобилни приложения видео съдържание; родна реклама; вирусна реклама.

Маркетингов модел на ефективния Digital

Маркетинговият модел е един от ключовите елементи на всяка бизнес стратегия. Това е един вид контролен списък за продуктивното развитие на продукта и компанията на пазара.

Маркетинговият модел включва следните стъпки: Познаване на марката / продукта. Ефективна банер и контекстуална реклама или интеграция с най-посещаваните сайтове на целевата аудитория. Приемане на марката. Компанията предава информация за себе си, емоционално включваща клиента. Пробна покупка. Предимства при покупка чрез цифрова технология. Задържане на потребителите чрез награди, изгодни предложения и дългосрочни мотивационни програми. Лоялност. Диалог с потребителите след покупка.

 

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close