• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Експерт

Няма изцяло защитен бизнес, но има по-малко рисков

Разгвор с Павел Георгиев - специалист по информационна сигурност в KBC Банк България

Петя Карагеурова От Петя Карагеурова
17.02.2023
В ИТ Експерт, Актуално
Време за четене: 1 минути
A A
0
Няма изцяло защитен бизнес, но има по-малко рисков
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Данните на Агенцията на Европейския съюз за киберсигурност, ENISA, показват, че едва 2% от българските компании инвестират в киберзастраховки. Защо това не е популярна практика в българския бизнес?

ПГ: Киберзастраховките са нова услуга за страната. Може би, това е причината за толкова ниския процент от български компании, които са се възползвали от нея.

Киберзастраховането е процес по идентифициране на кибер рисковете, осъзнаване необходимостта за правилното тяхно управление. Едва след това идва ред на договореното им прехвърляне към трета страна, която да подпомогне процеса по предприемане на адекватни мерки за тяхното намаляване.

За съжаление, осъзнаването е етапът, който е най-труден за бизнеса. Налага се инвестирането на сериозни средства и ресурси в повишаване на информационната сигурност на дадената организация, без да може да се види реалната възвръщаемост на тази инвестиция. Тук точно се явява критичният момент, в който бизнесът трябва да приеме киберсигурността си като приоритет. Той трябва да успее правилно да оцени дали може със собствени сили успешно да управлява рисковете от кибер инцидент или да се довери на външна компания, към която да прехвърли част от отговорността.

Но не смятайте, че просто закупуване на кибер застрахователна полица решава всички Ви проблеми и елиминира изцяло отговорността Ви. Всяка компания, която предлага подобна услуга ще изиска от Вас определено ниво на информационна сигурност и ако не сте го достигнали, ще Ви съдейства да го направите.

Принципът е същия, както при вече познатите ни застраховки – примерно на автомобил. За да бъде застрахован нашия автомобил, той трябва да отговаря на редица минимални изисквания.

Ние виждаме градоносните облаци и какво могат да направят на колите ни и това ни подтиква да ги застраховаме. В киберпространството, обаче, не винаги се осъзнават рисковете и не винаги те са ясно видими. А това води до тенденциозното им неглижиране от страна на бизнеса.

Трябва да стане ясно, че няма изцяло защитен бизнес, но има по-малко рисков.

Подценяват ли хората опасностите, свързани със сигурността в социалните мрежи?

ПГ: Със сигурност имат особена доза подценяване на сигурността на цялостното ни преживяване в Интернет. Правилото „това няма как да се случи точно на мен“ или „аз нямам какво толкова да крия“ важи само до момента, когато не се заразим с вирус или не изтече в киберпространството наша лична информация.

За социалните мрежи най-основното, което трябва да направим е да активираме задължително двуфакторната автентикация (вход в платформата освен с потребителско име и парола, но и чрез защитен временен код). Освен това трябва да се запознаем с възможностите за защита и възстановяване на профила, ако той бъде хакнат.

kibersigurnost biznes ditech.bgКакви съвети бихте дали на хората, за да се осигури безопасността им онлайн?

ПГ: До болка са ни познати някои технически съвети: да използваме лицензиран софтуер от надеждни източници на всичките ни устройства, да го поддържаме винаги актуален като прилагаме последни версии от производителя, да използваме антивирусна програма на
крайните си устройства, да прилагаме правила към използваните от нас пароли: (достатъчни дълги – поне 8 символа, достатъчни сложни – съдържащи цифри, малки и големи букви и специални символи), и да използваме софтуери за управление на пароли. Освен тези съвети трябва да имаме предвид и някои правила за начина на използване на Интернет.

Едно трябва да знаем всички – „В Интернет няма бутон ИЗТРИВАНЕ“ – веднъж публикувана дадена снимка или пост, премахването им е ако не невъзможно, то изключително трудно. Всеки от нас трябва да развива своята дигитална култура и да спазва стриктна дигитална хигиена. Тук бих посъветвал вашите читатели да посетят дигиталното читалище Safer.bg и да се запознаят със съветите за дигитална хигиена там.

„Бъдете добри в Интернет и мислете преди да публикувате нещо“.

ВИЗИТКА

Павел Георгиев е създател и организатор на Cyber Security Talks Bulgaria – поредица от ежемесечни събития на тема „Киберсигурност“. Той е съосновател и зам. председател на Българската Асоциация на Сертифицираните Етични Хакери. Павел е с повече от 12 години опит в различни търговски компании, като е заемал различни позиции в IT отделите – от First line support, System Administrator до IT Supervisor.

В момента работи като Специалист Информационна сигурност в KBC Банк България. Завършил е Технически Университет – София. От 2016 година се интересува активно от Информационна сигурност и Penetration testing. През 2018 година се сертифицира като Certified Ethical Hacker. От 2020 година е гост-лектор в Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“, а от 2021 година е гост-лектор и в „Университет по библиотекознание и информационни технологии“ (УниБИТ), София.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Какви са различните Блокчейн приложения и защо да направите инвестиция в тях?
Искам AI чатбот: първи стъпки
Форум акцентира върху киберсигурността като начин на инвестиция в бизнеса
Страница 2 от 2
Назад12
СподелетеTweet

Прочетете още

modern technology cybersecurity

До 120 000 лв. безвъзмездна помощ за повишаване на киберсигурността в малки и средни предприятия в България

11.07.2025
microsoftteams image 55

Създателят на Booking.com Jeff Hoffman: Kлючът към бизнес за 2 милиарда долара са лидерски умения

07.04.2025
ditech.bg kak da garantirate tochnost i kachestvo v biznes komunikatsiyata na mezhdunarodniya pazar 1

Как да гарантирате точност и качество в технологичната бизнес комуникация

18.02.2025
Сигурност в цифровата ера: Мерки за повишаване на нивото на киберзащитата във вашата организация

Сигурност в цифровата ера: Мерки за повишаване на нивото на киберзащитата във вашата организация

16.01.2024
STRATEGIC LEADERSHIP FORUM: Подготовка на бизнеса за непредсказуемите предизвикателства на съвременния свят

STRATEGIC LEADERSHIP FORUM: Подготовка на бизнеса за непредсказуемите предизвикателства на съвременния свят

02.12.2023
4-те основни стълба на успешния онлайн бизнес

4-те основни стълба на успешния онлайн бизнес

15.11.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

connect card interview Preslav Bobev Viktor Stoikoski

Карта без аналог в света: Connect CARD осигурява достъп до ключови бизнес форуми не само у нас, а и в чужбина

10.10.2025
Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори