
Оказва се, че приоритетите в рекламните и маркетинговите агенции могат да бъдат различни, когато става въпрос за работа с клиентите. Но, най-важното, разбира се, както винаги – да се запази равновесието.
Проучване на 800 рекламни специалисти в дигиталните рекламни тенденции 2019, проведено от Adobe, показа, че техните дейности имат най-високите приоритетни показатели и направления:
- Възвръщаемост на инвестициите в дигиталната реклама (ROI) – 46%,
- Подобрено взаимодействие с аудиторията и нейната сегментация – 42%,
- Ръст в ефективността на канализиране – 40%.
Изглежда, че специалистите в дигиталната реклама, в крайна сметка, изграждат своите стратегии по такъв начин, че да получат незабавен и осезаем резултат. Но това не е така, почти една четвърт (23%) от анкетираните заявяват, че техният data-driven маркетинг, е насочен към конкретно лице, а други 64% заявяват важността на управлението на съдържанието и опита, за формиране на лоялност и доверие в потребителите.
Проучването показа, че компаниите, чиято основна цел е ориентирането към клиентите, са най-успешни. Ето защо екипите от маркетолози и рекламодатели трябва да обединят усилията си, за да подобрят потребителският опит чрез комбиниране на данни за аудиторията и прозрения с насочване към рекламата и творчески стратегии.
„И маркетолозите, и рекламодателите работят в името на една цел, но отиват към нея по различни начини. Проблемът е, че брандовете често споделят стратегии: една от тях е изградена на основата на комуникации, а друга е базирана на данни, и затова потребителят често получава много фрагментиран и непоследователен опит в отношенията с тях. И двете стратегии имат своите предимства, но за да получат турбо ефект, те трябва да бъдат интегрирани, ”отбелязват Advertising Cloud, Adobe EMEA.
„В надпреварата за персонализация марките все по-често разчитат на аналитични и софтуерни стратегии“, казва Филип Дъфийлд, управляващ директор на Advertising Cloud Adobe EMEA. И въпреки че това е важно, то превърна в предизвикателство за индустрията – как да балансираме всичко това с креативността. Тези, които са в състояние да комбинират интелигентно изчисление с ангажиращо съдържание, доставено чрез правилните канали в точното време в кампаниите си, ще постигнат максимална значимост и персонализация“.
Майк Клинхаммер, директор на рекламата за Ebay, добави: „Творчеството и метриките са свързани. Трябва да обърнем повече внимание на качеството и уместността – това са две ключови думи за мен тази година. Ако можете да комбинирате качество и релевантност, използвайки силата на автоматизацията, ще получите много мощно съдържание, доставено по най-ефективния начин. “